כל הארץ מנגלים

קבלו את המדריך למנגל מוצלח ביום-העצמאות: כל הדברים שכדאי לדעת רגע לפני שיוצאים מהבית. החל מבחירת המקום, דרך התיבול ועד כללי זהירות. והכל כחול לבן

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 23/04/2012

יום העצמאות ידוע כחג המנגלים בו כולם יוצאים לפארקים או לכל פינת מוצלת על-מנת לחגוג עם הרבה אוכל ואווירה טובה. רגע לפני שאתם מעמיסים את הילדים והציוד למכונית כדאי לוודא שלא שכחתם כלום ושאתם מוכנים כמו שצריך, כדי שזו תהיה חוויה מהנה ולא רק קיטורים על הצפיפות והפקקים.

אז איפה הפעם?

כדאי להחליט מראש אם מתמקמים באזור קרוב לבית או נוסעים למקום מרוחק. קחו בחשבון שהחל מ-10:00 בבוקר מתחילים הפקקים וחלק מאנשים כבר ממוקמים בפארקים או ביערות, כך שאם החלטתם לנסוע לאזור מרוחק צאו מוקדם, ממש מוקדם.
כאמור, רוב האנשים בוחרים לבלות בפארקים המסודרים, המוכרים והמרכזיים. אבל ישנם מקומות פחות מוכרים וללא שולחנות פיקניקים, פחי זבל ושירותים. ואם אתם מעדיפים לבלות בשקט בלי רעשי רקע או מוזיקה שלא ממש אתם בחרתם, בחרו מקום שקט והתארגנו בהתאם עם מחצלת, שקיות אשפה, מגבונים ועוד תומכי ניקוי של שטח.

מה עם הילדים?

רוב הילדים נהנים בטבע, רצים, משתוללים, נופלים, מתלכלכים ובעיקר מוציאים הרבה אנרגיות. מומלץ לבחור מקום עם מרחבים או בסמוך למתקני שעשועים כדי שלא תשמעו אחרי חצי שעה את הביטוי הידוע "משעמם לי". כמו-כן, כדאי להביא ציוד קמפינג שיגרום לקטנטנים התלהבות, כמו אוהל, ערסל ומזרוני שטח. שולחן קטן עם דפים וצבעים וכמה מדבקות צבעוניות בהחלט ישמח אותם וכל דבר אחר שנראה לכם שהם יאהבו.

מה שכחנו?

תמיד מגיעים לשטח ונזכרים שהמשהו הקטן נשכח אבל הוא חשוב, לכן כדאי לעשות כמה ימים קודם רשימה של ציוד הכרחי ולהוסיף לה כל פעם כשנזכרים במשהו חשוב כמו מלח, תבלינים, נייר סופג, סכינים, קרש חיתוך, שקיות אשפה, תרסיס נגד יתושים, חולצה ארוכה כי תמיד לילדה קר אחה"צ כשפתאום מגיעה הרוח, מספיק שתייה, משהו מתוק לאחרי הארוחה וכמובן מצלמה.

כולנו ירוקם ומתחשבים

כולנו מכירים את הרגע בו ה"שכנים" שעושים לידנו מנגל מחנים את המכונית מרחק נגיעה מהמקום שאנחנו יושבים ומנעימים את זמננו במוזיקה רועשת ונוראית. נכון, אין לנו שליטה על אחרים אבל נסו להתחשב בזולת, לחיות ולתת לחיות, לנקות את הזבל שלכם ולהשאיר את המקום נקי. בנוסף, לאלו שמקפידים לשמור על איכות הסביבה ומחזור אפשר לוותר על הכלים החד פעמיים ולהביא צלחות וסכום מהבית ובך לסייע במאמץ לשמירה על איכות הסביבה.

ואי אפשר בלי כללי זהירות

- הצטיידו באמצעי לכיבוי אש בהישג יד.
- מומלץ לארגן ערכת עזרה ראשונה למקרים של פציעות או כוויות.
- שימו לב לנחשים! עדיף לנעול נעלים סגורות ולבדוק את השטח לפני שמתיישבים.
- התרחקו כמה שאפשר מתנועת רכבים כדי לשמור על בטיחותם של הילדים.
- הציבו את המנגל במקום בטוח ונקי מצמחיה.
- דאגו שתמיד יהיה מבוגר ליד המנגל כדי שישמור שהילדים לא יתקרבו וכדי לשלוט באש ובגחלים.
- הקפידו לעזוב את המקום רק אחרי שהגחלים התקררו.

כי אנחנו ישראלים: האווירה?

בסופו של דבר לא משנה אם שכחתם משהו או אם המקום שמצאתם לא כמו שציפיתם, הכי חשוב שתהיה אווירה טובה. דאגו לצאת עם חברים או בני משפחה שאתם מאד אוהבים ופשוט תהנו מהשהייה בטבע.
אל תשכחו גם את עצמכם והביאו אתכם קלפים, שש בש, ספרים, עיתונים או כל דבר אחר שיגרום לכם הנאה ולחגוג את עצמאות המדינה היפה שלנו.
יש הרבה מאד מקומות מומלצים ונפלאים להעביר את החג הזה. רק צריך לבחור אחד ולהגיע אליו מוקדם ולחגוג עם הקרובים אליכם. הילדים ירדמו במכונית אחרי יום שאתם לא תרגישו אותם כי הם יוציאו הרבה אנרגיות ויבלו בטבע. עצמאות, כבר אמרנו?

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים