לא מיועד לאלרגנים: טיולי פריחה

תקופת האביב מאפיינת את הפריחה בטבע אבל גם את זו על הגוף. אלו בעלי האלרגיות מקווים שהתקופה הזו כבר תעבור ומעדיפים את הלחות של הקיץ על פני עיקצוצי הגוף. קבלו המלצות על המקומות הססגונים שפורחים.

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 30/04/2012

כי תמיד עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא: לאלו המחפשים עדיין פריחה צבעונית, ישנם כמה אזורים בארץ בהם תמצאו אותה.
האביב כבר כאן למי שלא שם לב וממש עוד רגע כבר הקיץ יגיע במלוא עוצמתו, לכן תקופה זו טובה מאד לטיולים מכיוון שעוד לא שיא החום (חכו, חכו הוא עוד יגיע ובגדול) ועדיין ישנם אזורים רבים בארץ עם פריחה צבעונית ויפה.

קיבצנו עבורכם 6 מקומות בהם תוכלו למצוא פריחה יפה במיוחד:

תורמוס ההרים בנחל תבור

נחל תבור זורם מתחת לקיבוץ גזית שבגליל התחתון ויוצר בריכות ומפלים קטנים. המסלול מעגלי בדרגת קושי בינונית באורך של כ-7 ק"מ. במהלך המסלול ישנן עליות וירידות ובחלק מהמקומות ניתן לשכשכך במים. במדרונות הנחל ישנה פריחה לבנה ומיוחדת במקביל לצמחיה הכוללת עצים ושיחים כמו פטל קדוש, ערבה ותאנה. ריכוזים של תורמוס ההרים נמצאים באזור הקניון הסלעי של הנחל. אורכו של הקניון הוא כ-1.5 ק"מ.

 

לוטם ותורמוס בעמק האלה

המסלול בעמק האלה אינו מעגלי ולכן משאירים רכב אחד במצפה משואה ורכב נוסף בסמוך לתל גודד. אורך המסלול כ-6 ק"מ והוא מתאים למשפחות עם ילדים מעל גיל שש. המסלול מסומן בירוק ולאורכו ניתן לראות מרבדי תורמוס, לוטם, עצי חורש ומרגניות. משפחות עם ילדים קטנים יותר יוכלו לעשות רק חלק מהמסלול באזור חרבת חנות ועין מטע.

אלת המסטיק וחוטמית בנחל אחוזה

נחל אחוזה נמצא בסמוך למרכז חורב בחיפה. המסלול המעגלי והקליל מתחיל במעלה כביש פרויד ואורכו כ-3.5 ק"מ. ניתן לראות את פריחת צמח החוטמית בעל גבעול ארוך במיוחד. בתחילת המסלול יורדים במדרגות עץ תלולות ולאחר-מכן השביל פונה שמאלה לעבר חורש פתוח בו ישנם אורנים גדולים, אלת המסטיק, חוטמית ומיני לוטם. המסלול עובר במעינות, מבנה בטון ששימש בעבר לשאיבת מי המעיין, מעיין עין אחוזה בקרקעית מבנה ובית המשאבות. השביל ממשיך חזרה לתחילת המסלול.

בן חצב יקינטוני במצוק הארבעים

מסלול הטיול מעגלי ונמשך כ-1.5 ק"מ שבמהלכו ישנם מצוקים, חורשה יפה. המסלול מתחיל בחורשת הארבעים - שביל עפר חוצה את החורשה ויורד דרך אזור עם שיחי לוטם. לאחר באר מים פונים שמאלה לכיוון מצוקי הארבעים וממשיכים עם השביל המתעקל. באזור המצוקים ישנם מגוון פרחי בר ובתקופה זו בעיקר תוכלו לראות בן חצב יקינטוני ועיריוני צהוב. בסוף הקטע של המצוקים ישנה נקודת תצפית בראש הגבעה שלאחריה ממשיכים דרך שביל ישר שמתעקל שמאלה בחזרה לנקודת ההתחלה.

מרווה כחולה ביער אלונים

שמורת יער אלונים נמצאת בבית לחם הגלילית ומסלול הטיול הקליל מתחיל בכביש המוליך לצומת אלונים לכיוון בית לחם הגלילית. אורך המסלול כ-1.5 ק"מ והוא נמשך כשעה. ביער יש חורש רב ושפע של פריחה כגון מרווה כחולה, תלתן הדור, אירוס הגולן, בקית החולה ועוד. השביל המטפס ביער ובשלב מסוים מתעקל ימינה ושם ישנה תצפית יפה על הכרמל, עמק יזראל והרי נצרת. בהמשך, השביל מוביל לאחו עם צמחיה ופרות ולאחר מכן נכנס לואדי המקיף גבעה וחוזר לנקודת ההתחלה.

אירוסים בנחל זויתן

המסלול של נחל זויתן מתחיל בסמוך לצומת קצרין. ישנו גשר החוצה את הנחל ולידו חניון ונקודת תחילת המסלול. בנחל זויתן ניתן לבחור באחד מהמסלולים ואם אתם לא עם ילדים קטנים מומלץ לבחור במסלול בדרגת קושי בינונית העובר על מפל הזויתן וחוזר דרך העליה לחורבת שיח חוסין. במהלך המסלול תוכלו להבחין בברכות מים, מפל ובפריחה יפה במיוחד של תורמוסים ואירוסים. 

 


 

 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים