יפה, ארוכה ומול הים: הטיילת

בכל העולם וגם בישראל, כולנו מחפשים את הטיול בטיילת. היא מלאת חיים, בתי קפה, אנשים עם חיוכים וקווי אופי מסוגננים רק לה. אספנו לכם המלצות על המקומות שאנחנו אוהבים.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 01/05/2012

בכל העולם וגם בישראל, כולנו מחפשים את הטיול בטיילת. היא מלאת חיים, בתי קפה, אנשים עם חיוכים וקווי אופי מסוגננים רק לה, תלוי איפה, תלוי מתי – אבל תמיד כיף לטייל לאורכה. אספנו לכם המלצות על המקומות שאנחנו אוהבים.

בתמונה - טיילת תל אביב, ניחוח של חופש באויר

הכי יפה : טיילת לואי בחיפה

טיילת לואי נמצאת ברחוב יפה נוף ואורכה 400 מטר. הטיילת מתחילה במרכז הכרמל, אחד מאזורי הבילוי והקניות המוכרים בעיר, ומציעה למטיילים בה נוף מרהיב עין של מורדות הכרמל, הגנים הבהאיים, מפרץ חיפה והים. בימים בהירים במיוחד אם יתמזל מזלכם אולי תוכלו לראות גם את אזור הגליל התחתון וראש הנקרה.  הטיילת היפה מהווה אטרקציה נחמדה בשעות היום אך אין ספק שהכי כדאי לבקר בה בשעות הערב המאוחרות. מומלצת במיוחד נקודת התצפית שנמצאת ישירות מעל הגנים הבהאיים והמושבה הגרמנית לנוף לילי יפהפה. לא סתם הטיילת מהווה יעד עלייה לרגל לצלמים חובבים שעולים לטיילת לצלם צילומי לילה של מפרץ חיפה והגנים מוארים באורות מנצנצים.
על הטיילת המוארת בלילה תמצאו ספסלים רבים ופינות חמד, גנים קטנים ובעיקר- נוף עוצר נשימה.

הכי מפתיעה: טיילת נתניה

בנתניה משקיעים רבות בבנייה ותכנון של טיילות לאורך העיר ואכן היא רוויה בכאלה וניתן לספור מעל 6 טיילות הפזורות לאורכי העיר וחופיה ולאחרונה אף הוקמה מעלית מיוחדת הממוקמת במרכז טיילת הראשונים.  בטיילות נתניה הפזורות לאורן החוף ניתן ליהנות משבילי רכיבת אופניים, מדשאות, מתקני שעשועים לילדים ופסלי נוי. הטיילות הממוקמות בתוך העיר שוקקות חיים, חנויות ובתי קפה והם ללא ספק מהוות איזור בילוי מרכזי לתושבי העיר והתיירים.

בתמונה: טיילת לואי המרהיבה

הכי ספורטיבית: טיילת פיטסבורג בולטימור, כרמיאל

הטיילת הצפונית משתרעת על מסלול שאורכו כשלושה ק"מ וצופה לעבר רכס הרי הגליל העליון מצפון, לעבר הר נטופה מדרום ואל נופי הגליל. הטיילת הוקמה במסגרת פרויקט בשם שותפות 2000 של הסוכנות היהודית ששיתף בין עיריית כרמיאל לבין הקהילות היהודיות בבולטימור (שפרשה בינתיים מהפרויקט) ופיטסבורג שעל שמן קרויה הטיילת.  בכיכר המרכזית של הטיילת תמצאו מרצפות ועליהן שמות התינוקות שנולדים בפיטסבורג מידי שנה. מעבר לספסלים, פינות החמד המוצלות, מתקני השעשועים לילדים והעצים שניטעים מידי שנה על ידי אנשי פיטסבורג, האטרקציה העיקרית של הטיילת היא היותה חלק ממסלול האופניים עוטף כרמיאל- שותפות 2000 . המסלול היפהפה שנפתח בטיילת ומסתיים בפארק ברוך וגנר מציע רכיבה נוחה ונעימה של כ- 6 ק"מ. בהחלט טיילת שמצדיקה את העמסת האופניים על האוטו.

הכי ממלכתית: טיילת ארמון הנציב, ירושלים

טיילת ארמון הנציב מורכבת למעשה משלוש טיילות נפרדות, האנס, גולדמן ושרובר, שנבדלות באופיין ובזמן בנייתן אך כיום מרכיבות יחדיו את הטיילת המפורסמת של ארמון הנציב. הטיילת היפהפייה משקיפה על הנופים עוצרי הנשימה של ירושלים וסביבותיה ועל אתרים רבי משמעות כמו חומות העיר העתיקה, עמק המצלבה, קריית הממשלה והר הבית. אורכה של הטיילת הוא כ- 6 ק"מ של נוף מרהיב עין, צמחיה ריחנית האופיינית לאזור המדברי, אזורים מוצלים, ספסלים ופינות ישיבה. על הטיילת תמצאו אזורי מסחר ופנאי ואפילו אתר ארכיאולוגי (על טיילת גולדמן).

הכי אקזוטית: טיילת אילת

הטיילת שמשתרעת לצידו של ים סוף היא מהמוכרות והמפורסמות בארץ. מדובר באחת מהאטרקציות התיירותיות העיקריות של עיר הנופש שנשענת על תעשיית התיירות לפרנסתה. בטיילת הייחודית תוכלו ליהנות ממזג האוויר הנעים, קוד לבוש גמיש ביותר ומהרבה דוכנים ובהם בגדים, תכשיטים, מזון, פירסינג וקעקועי חינה. לכל אורך הטיילת תמצאו מגוון מסעדות, בתי קפה ופאבים עם אווירה ייחודית שניתן למצוא רק באילת. מדובר בטיילת שנשארת יפה ומעניינת בכל שעות היום, ונותנת סיבה לחזור ולבקר בעיר פעם אחר פעם בחורף, בקיץ בסתיו ובאביב.

לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים