ישראל קוראת: סיורים בעקבות סיפורים

רוצים לפגוש את חברי חסמב"ה בתל אביב? ומה לגבי מפגש, בין בתי האבן המשוחזרים של ראש פינה, עם צפניה ויחיאל סילס, גיבורי הרומן "גיא אוני"? ואולי בא לכם לחוות את סיפור הקרב ההרואי של דוד וגוליית בשפלת יהודה?

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 08/05/2012

"ישראל קוראת" היא יוזמה מבורכת של משרד התרבות והספורט ומרכז הספר והספריות, שבמסגרתה מקיימים עשרות סיורים בעקבות ספרים, בחודש הקריאה והספרות. חלק מהסיורים כוללים בונוס נוסף- מפגש עם הסופר או המוסיקאי שקשור ביצירה המסופרת, כל זה במחיר סמלי של 10 ₪ למבוגר וחינם לילדים. הסיורים נותנים לכם הזדמנות לצאת למסע מרתק בעקבות הדמויות, האתרים והמקומות שבהשראתם נכתבו הספרים החשובים של התרבות הישראלית.

מה בתפריט?

הסיורים כוללים התחקות אחר אגדות מיתולוגיות ביפו העתיקה, סיפור הקרב של דוד וגוליית בשפלת היהודה, סיור בין בתי האבן המשוחזרים בראש פינה בעקבות גיבורי הספר 'גיא אוני', טיול במשעולי העיר חיפה בעקבות סיפורי הרומן של יהודית תמיר (סיפורי בתים ואנשים), התחקות אחר מעללי חבורת חסמב"ה בת"א, סיור מרתק בלטרון בעקבות ספרו של רם אורן, סיור בדרום בעקבות איש הרוח אריה לובה אליאב - עם המשורר איתן קלינסקי, סיור במדרשת בן גוריון בעקבות בן גוריון ושירי המדבר, סיור בקרית טבעון בעקבות "אנשי בראשית" אלכסנדר זייד וחבורת הרועים, סיור ב בכפרי דרוזים בגליל המערבי בעקבות "גלגול כפול" מאת שריף סעד ועוד.

הילדים לא נשארים מקופחים לגמרי וגם להם מוצעים סיורים שונים וביניהם:  "מציירים סיפור בטבע" סיור בנחל אלכסנדר שיכלול סדנת ציור וכתיבה בהשראה אימפרסיוניסטית, ציור נופי הנחל בשילוב שעת הסיפור "לוטי וטרי גורי הלוטרה" של מירי לשם-פלאי. סיור ביערות הכרמל בעקבות סיפורי הילדים  "הדרקון אפרים", "מיץ פטל", "טרוף אותי" ועוד בשילוב דרמה וסיפורים בחורש וטבע ביערות הכרמל, הר שוקף ושלוחת ערקן. בנוסף יופעלו שעות סיפור, סדנאות כתיבה וציור, הפעלות דרמה ועוד. קבלו טעימה קטנה מהמומלצים שלנו בפרוייקט:

נחל אלכסנדר, צילום: מירי לשם

באזור הצפון

סיור בחיפה – סמטאות ואדי ניסנאס, בעקבות "חצוצרה בואדי" | סמי מיכאל.
סיור בוואדי בעקבות הספר הקסום של סמי מיכאל "חצוצרה בואדי", הסיור ילווה בנגינת חצוצרה ומתאים למבוגרים.
סיור בקבוצת כנרת- בעקבות המשוררות נעמי שמר ורחל.  הטיול מקיף את ילדותה של נעמי בגרותה וכתיבת שיריה, בשילוב ועריכת השוואה בינה לבין רחל המשוררת. הסיור מלווה באקורדיוניסט והמסלול מתחיל בביתניה עלית, חורשת האיקליפטוס, ומסתיים ליד קברותיהן של נעמי ורחל בבית העלמין בכנרת.

אזור המרכז

סיור בתל אביב- בעקבות חסמב"ה. בסיור יערך מעקב ייחודי אחר תולדותיה ומעלליה של חבורת הילדים הנועזת חסמבה (חבורת סוד מוחלט בהחלט), שכיכבה בסדרת ספריו של יגאל מוסינזון ונאבקה לשחרור ארץ ישראל מידי הבריטים. מסלול ה טיול מתחיל ב"צומת חסמבה" (דיזנגוף פינת ז'בוטינסקי) -  תחנת המשטרה בצפון רחוב דיזנגוף – בית המרקחת שבו נוסדה חסמבה – בית מגוריו של יגאל מוסינזון -  אתרי גן העצמאות (תצפית על הים, אנדרטת השחף, מלון הילטון, בית הקברות המוסלמי הישן, המערה החשמלית). הסיור מתאים לבני נוער ומבוגרים ואינו מותאם לנכים.
סיור בנחל אלכסנדר באזור השרון- הסיור נקרא "מציירים סיפור בטבע" והוא למעשה מהווה סדנת ציור וכתיבה בהשראת הטבע, הכוללת ציור של נוף הנחל, משולב בשעת סיפור "לוטי וטרי גורי הלוטרה" ובתצפית על בעלי החיים בנחל . במהלך התצפית מתנסים ברישום מתוך התבוננות ובכתיבת סיפור המשלב מציאות ודמיון. כל ילד יוצא מהסיור עם ספרון אישי פרי עטו. מיועד למשפחות עם ילדים מעל גיל חמש

אזור ירושלים

שכונות שערי חסד ורחביה- "כותבות הכל במכחול". מדובר בסיור מרגש בעקבות חמש משוררות, כולן מציירות, שהיו בירושלים ושירושלים בשירתן. על רקע שכונות שערי חסד הציורית ורחביה היפה. אלזה לסקר שילר היהודיה הנחשבת לגדולה במשוררות גרמניה, רחל שחיפשה אהבה בירושלים, לאה גולדברג, יוצרת רבת פנים, זלדה, משוררת פורצת דרך ברחוב החרדי ויונה וולך, האקספרסיוניסטית והנועזת. הסיורים מיועדים למבוגרים בלבד.
<

אולי יעניין אתכם גם

מדורים