להתחבר אל הטבע

הנוף, ריח התבלינים, הפרטיות, האווירה, הבריכה המחוממת והצימר המפנק. כל אלו הובילו אותי למחשבה אחת: הגעתי לגן עדן של הטבע או ליתר דיוק לצימר דבש בגולן.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 23/05/2012

הנוף, ריח התבלינים, הפרטיות, האווירה, הבריכה המחוממת והצימר המפנק- כל אלו הובילו אותי למחשבה אחת: הגעתי לגן עדן של הטבע או ליתר דיוק לצימר דבש בגולן.
ירדתי מהרכב ושאפתי מלוא ראותי את האוויר הנקי, אחר כך עצמתי עיניי והתמכרתי לשקט, כשפקחתי אותן הייתי חייבת לצבוט את עצמי כדי לוודא שאני ערה ושהנוף שאני רואה הוא אכן אמתי... הכנרת חייכה אליי וסביבה ההרים. הבטתי סביב וגיליתי בקתות עץ, מרוחקות זו מזו, עטופות בשפע של צמחייה ופרחים, הריח שעלה מהן היה נפלא וכשגיששתי את דרכי למוקד הריח גיליתי רוזמרין, נענע, לימונית, שיבה, מרווה, לואיזה, אורגנו, זעתר ומליסה והפנמתי- הגעתי לגן עדן של הטבע!

החצר הפורחת צילום:אלברט אדוט

איפה הכול התחיל?

משפחת יוגב הגיעה למעלה גמלא לפני כ 30 שנה במטרה להתקיים ממכוורת ומטעים ופיתחה משק משגשג במקביל עבדה ענת כמדריכה במשרד החקלאות בהגנת הצומח ולמדה לתואר שלישי בנושא זה. לפני כ-10 שנים החליטה המשפחה לנצל את הפוטנציאל התיירותי והייחודי של מעלה גמלא והקימה את הצימר "דבש בגולן". "המוטו שלי זה להפחית את השימוש בחומרי הדברה ולהשתמש, כמה שיותר, בחומרים ידידותיים לסביבה" מספרת יוגב ומסבירה: "לכן בבריכת הצימר יש יותר מלחים ופחות כלור ועל גג הבריכה יש פנלים סולריים לחימום מי הבריכה".
במושב הקסום מתגוררות כ- 100 משפחות, אופי המושב הוא קהילתי ולכן הוא מרובה בחגיגות כדוגמת חג השבועות, יום הילד ועוד. בתוך המושב אין גידול בעלי חיים, וזאת למען איכות הסביבה של התושבים והאורחים, עם זאת מותר להביא חיות מחמד ידידותיות, שאינן מפריעות לשאר הנופשים בצימר.

בריכת השחייה: מחוממת כל השנה. צילום: אלברט אדוט

מקום לישון

הצימר "דבש בגולן" כולל ארבע בקתות עץ, הממוקמות במרחק סביר האחת מן השנייה, ביניהן בקתה מבודדת מעט יותר ומיועדת לזוגות. בכל בקתה יש עליית גג עם מזרונים עבים ונוחים עבור הילדים, שזה כשלעצמו חגיגה גדולה עבורם... בקומה הראשונה יש סלון קטן עם פינת ישיבה וטלוויזיה, כבלים עם חיבור ל yes , חיבור לאינטרנט, מטבחון מאובזר כולל סכו"ם, צלחות, כוסות, קערות ומה לא? מקרר, מיקרוגל ושולחן אוכל. לפינוק ערכת תה, קפה, קומקום חשמלי, צנצנת עוגיות טעימות וצנצנת דבש הישר מהדבורה... חדר האמבטיה כולל ג'קוזי ושירותים ומאובזר במגבות ובקבוקוניי שמפו, מרכך, קרם גוף וקצף אמבט, הבקתה מאובזרת במזגן ואף נקיה ומתוחזקת היטב. בכניסה לכל בקתה יש מרפסת עץ קטנה עם פינת ישיבה ונוף עוצר נשימה הצופה אל הכנרת והגליל  , לצד הבקתה ערכת מנגל ושולחן פיקניק גדול מעץ. בשתי בקתות יש גם מרחב דשא ובצמוד לאחת הבקתות נבנית בימים אלו פינת זולה מפנקת. בין בקתות העץ ובין אבני הנחל האפורות זורם לו, בחורף, ערוץ נחל ממי הגשמים שמעצים את האווירה והנוף. פרט חשוב נוסף הוא הימצאות צרכנייה ואפשרות להזמין ארוחת ערב/בוקר מפנקת שכוללת לחמים חמים, חביתות, גבינות, מיצים טבעיים ומאפים.

בקתות עץ חמימות צילום: אלברט אדוט

ערך מוסף

מיקום הצימר בתוך פיסת הטבע הקסום הזה הוא כבר ייחודי ויוצר אווירה רגועה ונעימה אך מסתבר שיוגב לא הסתפקה בכך ודאגה לפנק את אורחיה בבריכה מקורה ומחוממת שצופה אל הכנרת ובזמן השקיעה, ניתן להביט דרך החלונות הגדולים אשר מקיפים אותה ולטעות ולחשוב שמדובר בתמונת נוף. הבריכה, כאמור, מחוממת לפי הצורך ועל פי העונות השונות ותמיד נעים לשהות בה, מוסיקה מתחת למים תנעים את זמנכם וג'טים חזקים לעיסוי יעסו את גופכם ויצרו גלים. אורחי הצימר מקבלים מפתח לבריכה ויכולים לרחוץ בה עד השעה 20.00, הגמישות לצרכי הנופשים היא רבה וכך תוכלו לתאם שעות רחצה פרטיות, אם תחפצו בכך, בייחוד אם אתם זוג או מש

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים