מסלולי טיול עם הכי הרבה מים

לכבוד הקיץ המורגש כבר היטב בכל שעות היממה, אספנו עבורכם מספר המלצות לטיולים רטובים ומצננים במקומות שאינם מוכרים במיוחד. מרמת הגולן ועד הנגב ניתן למצוא מעיינות ובריכות מים צוננים.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 11/06/2012

לכבוד הקיץ המורגש כבר היטב בכל שעות היממה, אספנו עבורכם מספר המלצות לטיולים רטובים ומצננים במקומות שאינם מוכרים במיוחד. מרמת הגולן ועד הנגב ניתן למצוא מעיינות ובריכות מים צוננים ונעימים. לא חייבים להישאר במזגן, בתוך הבית או בתוך הרכב- בואו ליהנות ממים. 

עין תאופיק ברמת הגולן

חניון עין תאופיק נמצא בתוך יער מבוא חמה אשר ניטע על ידי קק"ל בשנות השמונים והשבעים של המאה הקודמת. בחניון תמצאו פלג מים זורם היוצר בדרכו מטה מפלונים זעירים, פלג המים יוצא מבריכת בטון קטנה המתאימה לילדים. המקום מוצל בכל שעות היום ובקרבת מקום תמצאו גם שולחנות פיקניק.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 98, כ- 4 ק"מ מדרום לקיבוץ מבוא חמה תפגשו בפניה משולטת מערבה, לאחר כ- 100 מטר נסיעה בדרך אפר תגיעו לחניון.
למי מתאים: למשפחות עם ילדים קטנים.

עין תאופיק או עין עקוב: התמונה באדיבות קק"ל

שמורת טבע עיינות תמסח ליד קיבוץ מעגן מיכאל

שמורת טבע עיינות תמסח הינה שריד אחרון לביצות הכאברה אשר כיסו את האזור עד המנדט הבריטי. מקור המים באתר הם מעיינות של מים מליחים הנמצאים בקרבת מקום. השמורה משמשת כביתם של ציפורים, דו חיים, סרטנים ודגים רבים המוצאים מקלט ושפע מזון בצמחייה הסבוכה המקיפה את הבריכה. לאור היותה של הבריכה שמורת טבע- הכניסה למים אסורה ובינינו המים גם אינם מפתים במיוחד. אולם בדרככם אל הים או מן הים מומלץ בהחלט לקפוץ אל המקום ולהתרשם מיופיו. עדיף להגיע בשעות אחר הצהריים או מוקדם בבוקר.
איך מגיעים: פונים בכביש המגיע למעגן מיכאל ומייד לאחר המפגש עם פסי הרכבת פונים שמאלה אל דרך עפר.
למי מתאים: לחובבי טבע.

עין שוקק בעמק בית שאן

עין שוקק הוא אחד המעיינות הגדולים והיפים ביותר שבעמק בית שאן. המבקרים באזור החם הזה, כמו גם תושבי המקום, חייבים תודה גדולה למעיינות הרבים המפכים באזור המאפשרים לשרוד את הקיץ הלוהט. מי המעיין נאגר בתוך בריכה מלאכותית רחבת ידיים. בסמוך לבריכה עוברת אמת מים עתיקה שמימיה הזינו תחנות קמח אחדות שאת שרידיהן ניתן לראות גם היום.
איך מגיעים: כיום לא ניתן להגיע עד למעיין עם רכב. המעיינות העיקריים בעמק בית שאן תוחמו ונסגרו לתנועת רכבים עקב נזקים הולכים ומצטברים לאורך השנים. פארק המעיינות הוא אתר חדש אליו מגיעים מהכיכר שלפני הסחנה (גן לאומי עין השלושה). באתר ניתן לטייל רגלית בחינם, להשתמש ברכבת קרוניות (שאטל), לשכור אופניים או רכב גולף וכך להתנייד בין המעיינות השונים.
למי מתאים: לכולם!

פארק המעיינות: באדיבות קק"ל

מעיינות הסטף בהרי ירושלים

אתר הסטף הוא אחד מהאזורים היפים בארץ. על שרידי כפר ערבי קק"ל יצרה אתר מקסים המשחזר צורת התיישבות שהייתה נהוגה באזור אלפי שנים. האתר הבנוי על צלע הר מכיל מעיינות, ניקבות מים וטרסות חקלאיות. שני מעיינות עיקריים נובעים במקום- עין סטף ועין ביכורה. ניתן לרחוץ בשניהם ואף להלך בניקבות המים הסמוכות אליהם. הביאו עמכם פנסים. באתר מסלולי טיול שונים.
איך מגיעים: סמוך לצומת הסטף (אפשר להגיע מכביש מס' 1 או דרך ירושלים).
למי מתאים: לכל המשפחה.

נתיב המעיינות בבקעת צין בנגב

גם בנגב יש מים ואפילו לא מעט. אחד האזורים העשירים במים הוא בקעת צין. במסלול המיועד למיטיב לכת תוכלו להגיע למספר מעיינות- עין זיק, עין שביב, עין עקב עליון ועין עקב תחתון שם מסתיים המסלול.
איך מגיעים: מכביש 40 בסמוך לשדה בוקר.
למי מתאים: למיטיבי לכת.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים