משפחה שכזו: כל סוגי המשפחות המטיילות

לכל משפחה יש את הייחוד שלה וכך גם בזמן שהן מטיילות. יש משפחה עייפה במיוחד ויש כזו שדווקא רעבה כל הזמן. איזה משפחה אתם?

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 21/06/2012

המושג 'משפחה מטיילת' נשמע קליל ונחמד אך בעצם כל אחד יכול לפרש אותו לגמרי אחרת. בשנה שעברה קבענו לצאת לטייל בצפון עם חברים אבל מהר מאד גילנו (מאוחר מדי) שהטיול שלנו הוא ממש לא מה שהם ציפו לו. מיותר לציין שלעולם יותר לא טיילנו יחד ולמדנו את הלקח שלנו שדברים שנראים ברורים ואלמנטריים במשפחה אחת לאו דווקא מתאימים למשפחה אחרת. קבלו את סוגי המשפחות המטיילות:

המשפחה המקטרת  

הם יוצאים לטיולים ומכירים הרבה מסלולים אבל הקיטורים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. הם מקטרים כבר מבלי לשים לב על כל מה שעובר בדרכם. הקיטורים מתחילים כבר בדרך - "יואוו, איזה פקקים, מה כולם החליטו לצאת לטייל? וממשיכים בעצירה הבאה "אוף, איזה מלוכלכים השירותים, גועל נפש". כשהם מגיעים למסלול הראשון הם עושים פרצוף לנציג של קק"ל כי הכרטיס חבר שלהם הסתיים לפני שבועיים ועכשיו הם צריכים לחדש אותו וכשסוף סוף הם מתחילים לטייל האמא מתלוננת שהמסלול לא מספיק מוצל, הילד מתבאס שאין בסופו מפל והילדה בוכה כי היא נפלה וקיבלה מכה. האבא אומר שיפסיקו לקטר ובאותה נשימה אומר לאשתו שהוא לא מבין איך היא שכחה לשים בתיק פלסטרים.
איפה תמצאו את המשפחה המקטרת מטיילת? שמורת נחל אלעל ברמת הגולן - מסלול הליכה באורך כ-5 ק"מ ומשכו כ-3 שעות. המסלול לא מוצל ודרגת הקושי בינונית אבל בסופו ישנם שני מפלים.

המשפחה המתעייפת

יש להם מלא כוונות טובות אבל משום מה הן לא מתממשות. הם מתכננים לצאת מהבית ב-8:30 אבל לא מצליחים להתעורר בזמן. כשהם כבר מתחילים את מסלול הטיול הילד הקטן עוצר אחרי עשר ומודיע שכואבות לו הרגליים והוא חייב לנוח. האבא מגלה יוזמה ומעלה את הקטנצ'יק על הכתפיים והמשפחה ממשיכה בדרכה שמחה ומרוצה. לא עוברות עשר דקות נוספות והאב מודיע שיש לו כאבי גב והוא חייב לשבת כמה דקות לנוח. אחרי מנוחה של רבע שעה המשפחה ממשיכה בדרכה אך עוצרת להפסקת מים ואחר-כך גם להפסקת פיפי כי הילד לא יכול להתאפק עד סוף המסלול ולהפסקה נוספת כי יש תצפית יפה.
איפה המשפחה המתעייפת מטיילת? סטף באזור צובה, מבואות ירושלים. מסלול קצר של כ-1 ק"מ וקל להליכה הכולל תצפית יפה, שני מעיינות ובריכת מים.

אפשר קצת לנוח בצל?

המשפחה הרעבה

הטיול הוא רק תירוץ לדבר האמיתי - האוכל. ההורים קמים מוקדם בבוקר ומכינים צידה לדרך שחס וחלילה אף אחד לא ירגיש רעב. הם עוצרים בבית קפה הראשון לקפה ומאפה וברגע שהם מגיעים ליעד הם אוכלים ארוחת בוקר הכוללת ג'חנונים, ביצים, בורקסים וירקות. בשעה טובה ומוצלחת הם מתחילים לטייל אבל מהר מאד אחד הילדים מודיע שהוא קצת רעב. האמא מוציאה לו חטיף ממבחר החטיפים בתיק שלא היה מבייש אף פיצוציה והם ממשיכים בדרכם. בדרך עוד יש עצירות לאכילת סנוויצ'ים ופירות וכמובן לא פוסחים על ארוחת צהרים במסעדה בדרך הביתה.
איפה המשפחה הרעבה מטיילת? מבצר אנטיפטרוס בתל-אפק (אזור ראש העין). גן הלאומי המשתרע על שטח של 13 אלף דונם ובו עצים, בריכות שהן בתי גידול וכמובן המבצר או בכל מקום אחר בו ניתן לעשות פיקניק.

יש כריך עם אבוקדו ויש עם גבינה

המשפחה החברותית

הם חייבים לצאת לטיול עם חברה. מבחינתם לטייל "לבד" זה משעמם מאד. כל השבוע הם יתקשרו לחברים, שכנים והורים של ילדים מהגן רק כדי למצוא משפחות נוספות שיטיילו איתם. המשפט כל המרבה הרי זה משובח מאפיין אותם. הם ישנו בשטח, יצאו לצימרים ויארגנו טיולים עם כל הכיתה. 
איפה המשפחה החברותית  מטיילת? מערת אצבע בכרמל. מסלול קליל ומעגלי עם נקודות תצפית יפות ואפשרות להיכנס עם פנסים למערה גדולה או בכל מקום בו ניתן להתפרס, לישון, או לפתוח יותר מארבע מחצלות.

מי בודק שכולם כאן?

המשפחה המתעדת

אם אין הוכחות שהם טיילו, כאילו לא היה טיול. ההורים מצלמים כל רגע את הילדים - ליד העץ, יושבים על סלע, אוכלים אבטיח וקופצים אחד על השני. כמובן הם לא שוכחים לעלות את התמונות לפייסבוק ולחכות ללייקים של החברים. <

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים