צימרים: חופשה נגישה

בצימרים בהם חדרי אירוח נגישים לבעלי מוגבלות פיזית יש את כל הפינוקים המוכרים, בתוספת חשיבה על הפרטים הקטנים שיסייעו לכולם ליהנות מהחופשה - והפעם ללא מכשולים.

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 19/07/2012

מקומות רבים בארץ, כגון משרדי ממשלה, מקומות תיירותיים, קניונים ופארקים, לא תמיד נגישים לאנשים עם מוגבלות פיזית, מצב המונע מאוכלוסיה זו לצאת מביתם במקרים רבים ולקבל הזדמנות שווה לעצמאות. גם יציאה פשוטה לסוף-שבוע בצימר לא יכולה להתקיים אם המקום אינו נגיש לנכים. אך מכיוון שהנושא כה חשוב ועולה בכל פעם מחדש בייחוד בתקופה בה אנחנו יוצאים לחופש, מצאנו שישה צימרים בהם יש לפחות יחידת אירוח אחת נגישה, מתחשבת ומותאמת לבעלי מוגבלויות.

צימר חן

איפה? במושב חד נס שברמת הגולן.
מה יש? שתי סוויטות מפוארות המיועדות לזוגות ומשפחות צמודות לבריכת שחייה ומעוצבות בסגנון אירופאי-צרפתי. בכל אחת מהסוויטות יש חדר שינה מפנק, ג'קוזי מרווח, טלוויזיה, dvd, מקלחת זוגית, מזגן ומטבח מאובזר. בחצר, כאמור יש בריכה ולידה מיטות שיזוף, נדנדה וערסל.
נגישות: המקום בעל תו נגישות של עמותת "נגישות ישראל", וכולל מתחם ללא מדרגות, חניה צמודה, מאחזי יד לקיר בחדרי שירותים ואמבטיה, כיסא המחובר לקיר במקלחון, מתגי חשמל נמוכים, שבילים רחבים מרוצפים, בריכה עם מעקה ומדרגות רחבות, כניסות ודלתות רחבות, וסוויטה גדולה ומרווחת במיוחד לנוחיות אנשים בעלי מוגבלות פיזית.

צימר חן,באישור 'נגישות ישראל'

מרכז נגה

איפה? מושב מעלה גמלא בצפון מזרח הכנרת.
מה יש? מסביב לבריכה מקורה ממוקמות חמש בקתות מרווחות המיועדות לזוגות ומשפחות. בכל בקתה ישנו חדר שינה בקומה התחתונה, וקומת גלריה המותאמת לארבעה אורחים (עליה במדרגות). החצר כוללת מדשאה גדולה וג'קוזי מרווח המשקיף לגליל ולגולן.
נגישות: חניה קרובה עם שבילים נוחים, בקתות ללא מדרגות, בריכה עם 'מעלון', ידיות אחיזה בחדרי שירותים ואמבטיות, מקלחונים נגישים עם כיסא, ריצופי אבן, מתגי אור נמוכים, דלתות רחבות, רמפה בג'קוזי ומרכז בריאות נגיש לנכים.

מרכז נגה, הבריכה עם מעלון

מלון נווה-שלום

איפה? ביישוב נווה-שלום, סמוך למנזר לטרון בהרי יהודה.
מה יש? חווית אירוח בבית מלון עם דגש על דו קיום ושלום. במלון ישנם חדרי אירוח לזוגות ומשפחות המשקיפים לעבר עמק איילון. בחצר ישנה בריכה חצי אולימפית, בריכה לפעוטות, מגרשי כדורגל, מדשאות, צמחיה מרשימה ופינות ישיבה.
נגישות: מבני קרקע עם כניסות רחבות, חדר האמבטיה נגיש ונוח, מתגי אור נמוכים, חניה צמודה ליחידה, חדר אוכל נגיש, הבריכה והאולמות שבמתחם בעלי כניסות רחבות.

מלון נווה שלום, חדרי קרקע עם גישה נוחה

אצל בלפר בכיכר

איפה? נאות הכיכר, דרומית לים המלח.
מה יש? מתחם עם שלוש בקתות עץ המעוצבות בסגנון כפרי ומיועדות לזוגות ומשפחות. הבקתות כוללות מטבח מאובזר, ג'קוזי, מזגן, טלוויזיה, dvd, חיבור לאינטרנט, חדר שינה להורים וגלריית שינה לילדים. ביישוב יש בריכת שחייה, גני שעשועים וגלריות. הבקתות מותאמות לנכים ולציבור הדתי.
נגישות: חניה קרובה לצימר, כניסות רחבות, חדרי שירותים ואמבטיה מרווחים ומתגי חשמל נמוכים.

לצימר נוסף בנאות הכיכר היכנסו אל צימרים בצל התמר

אצל בלפר בכיכר: גישה נוחה

פויאנה בגולן

איפה? קלע אלון-מצוק עורבים, צפון רמת הגולן (מעל קיבוץ גונן). 
מה יש? אירוח כפרי במתחם הכולל שתי בקתות משולבות וסוויטת ספא המיועדות לזוגות ומשפחות. המתחם כולל מדשאות, בוסתנים, ונקודת תצפית מרהיבה על כל אזור עמק החולה. הבקתות המרווחות מ

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים