חופשת סימסטר: חמישה רעיונות זולים

מועדי א' מסתיימים להם אט אט והסטודנטים בדרכם לצאת לחופשת קיץ ארוכה ומהנה. הנה לפניכם חמש אפשרויות שונות לאיך להעביר את הקיץ הזה באופן זול, מהנה, משמעותי ומרענן.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 23/07/2012

מועדי א' מסתיימים להם אט אט והסטודנטים בדרכם לצאת לחופשת קיץ ארוכה ומהנה. הנה לפניכם חמש אפשרויות שונות לאיך להעביר את הקיץ הזה באופן זול, מהנה, משמעותי ומרענן.

בעקבות המים- מקימים זולה בירדן

הקיץ הזה חם ובוער במיוחד. מכיוון שאי אפשר לשרוץ במזגן כל היום, חייבים לחפש מקור מים- האפשרות השפויה היחידה להיות מחוץ למזגן. ואם במים עסקינן הרי שהכי טוב זה להצפין אל עבר הנהר הגדול בישראל- הירדן. לאורך תעלת הירדן שבין קיבוץ להבות הבשן לגשר הפקק ניתן ללון בסמוך למים. כדאי להגיע מוקדם ולתפוס מקום מתחת לצל עץ גדול. ניתן להיעזר אף ברשת צל וכמה מזרונים לפינוק של ממש. הירדן הוא גם מקום מצוין לפגוש סטודנטים נוספים שבורחים מהחום וצמאים לחברה ולמפגש עם אנשים חדשים. הביאו עמכם אבובים וגם חומר נגד יתושים.
כמה עולה: הלינה עצמה ללא תשלום. הוצאות אחרות- נסיעה, אוכל, בילויים.

כאן או שם: קמפינג בטבע

עושים חיים בפסטיבלים

עוד דרך מצוינת לנקות את הראש הוא בילוי של מספר ימים בפסטיבל. אשראם במדבר שביישוב שיטים שבערבה הוא מרכז רוחני המשמש בית לפסטיבלים וסדנאות. חודש אוגוסט מזמן לנו שני פסטיבלים באתר- הראשון בתחילת אוגוסט הוא פסטיבל לילות אהבה בין התאריכים 2-4.8, שבתחילתו גם מצוין יום האהבה בט"ו באב. הפסטיבל מאפשר חוויה של אהבה באופנים שונים. הפסטיבל השני הוא הרייב הגלקטי שיתקיים בין התאריכים 30.8-1.9 והוא פסטיבל מלא במסיבות עם מוזיקה משלל סגנונות.
כמה עולה: פסטיבל לילות אהבה 240-260 ₪, הרייב הגלקטי- 120-190 ₪.

בעקבות השקט- קורס ויפאסאנה

אחת המטרות המרכזיות בחופשת הסמסטר היא לנקות את הראש ולשכוח מכל הצרות של השנה החולפת והמשימות של השנה המתקרבת. הדרך הכי טובה, עמוקה וזולה לעשות זאת, היא ללכת לקורס ויפאסאנה. ויפאסאנה היא סוג של מדיטציה שמטרתה לתרגל וללמד את האומנות לחיות. קורסי הויפאסאנה מתקיימים במשך 10 ימים רצופים בקיבוץ בית זרע הסמוך לכנרת. הקורס כולו מתקיים בשתיקה ומאפשר חוויה ייחודית, מרוממת ויוצאת דופן.
כמה עולה: הקורסים אינם בתשלום, הוצאות הקורס ממומנות על ידי אנשים שסיימו לפחות קורס אחד. למסיימים תינתן האופציה לתרום גם. לפרטים נוספים ניתן לפנות לעמותה לויפאסנה בישראל.

לשמוע את השקט

מבלים באילת

אילת היא עיר הצעירים והבילויים. עולם בלתי נדלה של אפשרויות- החל משריצה על חוף הים, דרך טיולים, מסיבות, צלילות, קניות ללא מע"מ ועוד. חובבי הג'אז יוכלו ליהנות מפסטיבל ג'אז בים האדום המסורתי שיתקיים בין התאריכים 30.7-2.8. אפשרויות הלינה באילת הן מגוונות למדי תוכלו להתפנק במלון פאר או להסתפק באכסניית נוער או לינת קמפינג וניתן למצוא גם וילת אירוח באילת או צימרים ממש במחירים טובים.
כמה עולה: פסטיבל ג'אז בים האדום 440-1100 ₪, לינה באכסניה כ- 300-400 ₪ ללילה.

מרחיבים את הלב- מתנדבים

התנדבות היא דרך מצוינת להעביר את הקיץ באופן משמעותי ותורם לעצמנו ולאחרים. אפשרויות ההתנדבות מרובות למדי- מחנות קיץ וקייטנות של אוכלוסיות שונות, התנדבות בשכונות, התנדבות בחוות חקלאיות, בבתי אבות ואפילו התנדבות בחו"ל דרך הסוכנות או כל ארגון אחר שישמח אם תגיעו אליו.
כמה עולה: עקרונית ללא תשלום, בחלק מהמקומות תקבלו אוכל ולינה בתמורה להתנדבות. התנדבויות בחו"ל בדרך כלל כוללות תשלום. 

להתנדב בשביל החוויה, התרומה והחבר'ה

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים