אוגוסט: להעביר עוד שבוע אחד

מרגישים שעשיתם כבר הכל עם הילדים בחופש הגדול? מחפשים מה לעשות בשבוע הקרוב? הכנו עבורכם תוכנית מגוונות עם רעיונות לפעילויות בבית ומחוצה לו

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 15/08/2012

לא פשוט החופש הזה, סיימתם כבר את החופשה המשפחתית, גם הסבתות והסבים נתנו את חלקם במאמץ המשפחתי ואפילו הקטנטנים כבר די מיצו, למרות שרובם לא יודו בכך. וכמובן יש את העניין הכלכלי, הרי לקייטנות הילדים הלכו כי להורים אין ממש ברירה, וכל יציאה מהבית ואטרקציה הכי קטנה עולה הרבה, ולרובנו יש שניים-שלושה ילדים (ולחלקנו אף יותר), כך שהגענו לאמצע אוגוסט וצריך למשוך עוד קצת ועדיף עם הוצאות נמוכות, מזגן או מקומות נעימים שלא נפגוש את כל עם ישראל. מה עושים? מצאנו עבורכם פעילויות מגוונות שיסגרו שבוע נוסף בחופש הגדול, כי אוטוטו זה נגמר.

יום ראשון- להתחיל את הבוקר עם פיקניק בטבע

החום והלחות לא צריכים להלחיץ אתכם. יש מקומות יפים ואפילו עם אוויר טוב שיכולים להוות תפאורה מושלמת לפיקניק עם הילדים. דוגמאות - בית הראשונים ליד ביתן אהרון שבעמק חפר, יער קדימה או בפינות חמד בכרמל. כדאי לקחת בסלסלה כל מה שיעשה לכם ולילדים טוב, כמו ירקות חתוכים, גבינות, ביצים קשות, לחמניות ולקינוח פירות. לא תאמינו איך בטבע נפתח לילדים התיאבון וסוגי מזון שהם לא אוכלים בבית יעלמו במהרה בפיקניק.

בצהריים - מנוחה עם משחקי קופסא

מתי בפעם האחרונה שיחקתם עם הילדים במשחקי הקופסא? זה הזמן לעשות סדר בארון, למסור את כל המשחקים הפחות מעניינים ולשחק במשחקים שמתאימים לגילאי הילדים. בינגו, מונפול, פאזלים וכל משחק חשיבה אחר יעביר לכם בכייף זמן איכות במזגן.

בערב - גישה לארון של אמא ואבא

אחרי שהילדים ימצו את עניין המשחקים ועד ארוחת ערב אפשר לנסות להיות קלילים ולתת להם גישה חופשית לארון בגדים של אמא ואבא. אל תלחצו אם יהיה בלאגן רציני, זו הזדמנות טובה לעשות סדר, ויחד עם משחקי הקופסא שפחות רלונטיים למסור גם בגדים ישנים. אין ספק שזו תהיה חוויה בשביל הילדים ובעיקר הילדות.

פיקניק בחיק הטבע

יום שני בוקר - ביקור בחנות יצירות

קחו את הילדים לחנות יצירות ותנו להם לבחור כמה דברים שישמחו אותם. אפשר לקנות בריסטול גדול, לגזור תמונות מהעיתון ולעשות קולאג' יפה. כמובן שכל ילד ישמח לצייר עם צבעי גועש ולהוסיף נצנצים בכל מיני צבעים.

בצהריים - בילוי בקולנוע

אין כמו להעביר את שעות הצהרים החמות בישיבה בקולנוע עם פופקרן וצפייה בסרט טוב. חשוב לבחור את הסרט לפי גילם של הילדים והעדפתם - סרט מותח, מצחיק וכו'.

בערב - מסיבת פיג'מות

זוכרים שהילד מבקש מתחילת החופש להזמין כמה חברים לישון אצלו? הגיע הזמן לאפשר לו. מומלץ להזמין 2-3 חברים טובים ועדיף אלו הפחות רעשנים. תאפשרו להם ללכת לישון מתי שהם רוצים, והם לא ישכחו לכם את זה הרבה מאד זמן. תשתדלו לא להיכנס כל רגע לחדר ולשאול אם הכל בסדר. תנו להם את הזמן שלהם, הם כבר ידעו מה לעשות איתו.

יום שלישי בבוקר - פותחים "בית קפה" בבית

תאמרו לילדים שיחשבו שהם אחראים על בית קפה. תכינו שלט גדול שרשום עליו בית קפה, תנו להם להכין לבד שוקו ואם מדובר על קטנטנים במיוחד תעזרו להם להשתלט על המטלה. הכי חשוב שאתם תהיו הלקוחות - תשאלו כמה עולה להזמין עוגיות, תבקשו כוס מים ובסוף אל תשכחו להזמין חשבון.

צהריים - חזרות להופעה

תודיעו לילדים שהם הולכים לעשות הופעה ולכן זה הזמן להתחיל בחזרות של ריקוד, נגינה, שירה ומשחק, כל ילד שיבחר מה מתאים לו. אחרי כל החזרות תנו להם להציג ואל תשכחו להתלהב מההשקעה ולומר שהיה נפלא.

ערב - קצת בריזה

אחרי יום שלם בבית הגיע הזמן קצת לצאת לשאוף אוויר. בכל עיר יש טיילת יפה ואפשר גם לנסוע לנמל תל-אביב או הרצליה ולקנח בגלידה קרירה ומתוקה.

יום רביעי בבוקר - רכיבה על אופניים
הילדים צריכים להוציא אנרגיות אבל במהלך היום חם, לכן מומלץ לקום מוקדם ולרכב על אופניים בפארק או כל מקום אחר שנמצא בקרבת הבית. אחרי הרכיבה הם יוכלו לנוח בבית, לצפות בטלוויזיה או אולי לעשות חוברות עבודה.

אחה"צ - לונה פארק או רק פארק

למרות החום ולמרות הלחות הילדים לא יורידו את החיוך ואולי גם אתם. מומלץ להגיע בסביבות 17:00-18:00 כשפחות חם, וגם אם הילדים שלכם הולכים לישון ב-20:00 פה הם ירוצו כאילו זה אמצע היום.

ערב - חוזרים הביתה עייפים אך מרוצים ואין סיבה לעשות עוד משהו...

לאתר הבית

תגיות חוף ים

אולי יעניין אתכם גם

מדורים