בטבע: המקומות המתאימים לעשות חשבון נפש

חודש אלול ועשרת ימי תשובה הינם תקופה לחשבון נפש. הטבע העוצמתי שמסביבנו בהחלט יכול לסייע בפעולה זו. קחו לכם כמה שעות של חופש וצאו אל הטבע, לבד או בזוג, ובטוח שתמצאו השראה. לפניכם מספר אתרים מומלצים במיוחד להלך רוח שכזה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 02/09/2012

חודש אלול ועשרת ימי תשובה הינם תקופה לחשבון נפש. הטבע העוצמתי שמסביבנו בהחלט יכול לסייע בפעולה זו. קחו לכם כמה שעות של חופש וצאו אל הטבע, לבד או בזוג, ובטוח שתמצאו השראה. לפניכם מספר אתרים מומלצים במיוחד להלך רוח שכזה לעשות חשבון נפש.

חשבון נפש במכתש הקטן

מדבר הוא עוד מקום מצוין לחשבון נפש, ואם כבר מדבר- אזי מדבר בשיא תפארתו ועוצמתו. המכתש הקטן הוא אכן כזה- נוף דרמטי ומעורר השראה, כזה שמזכיר לנו עד כמה בעצם אנו פסיק קטן בדבר העצום הזה שנקרא יקום. ראשיתו של המסלול המלא הוא בפתח המכתש, השביל מתפתל במכתש בין שלל צבעים מקסימים ועלה לשפת המכתש בעלייה מייגעת מעט, משם ממשיך השביל לאורך השפה עד הגעה לנקודת הסיום. השביל מסומן בצבעי שביל ישראל, או בסימון כחול שמתחלף בשפת המצוק בירוק.

נקודת התחלה: חניון המכתש הקטן, נקודת סיום: מפגש השביל המסומן בירוק עם כביש הגישה למכתש, אורך המסלול ומשכו: 12 ק"מ, כ- 8 שעות, למי מתאים: למיטיבי לכת בלבד (אלא אם עושים את חלקו). ניתן גם לעלות לפסגת המכתש ולתצפת משם לכל האזור ובכך לסגור את הטיול הזה בשעה בלבד.

המכתש הקטן (צילום: דנה נמדר)

חשבון נפש בחרמון

החרמון הוא ההר הגבוה ביותר בארץ ומתנשא לגובה של 2814 מטרים בחלקו הסורי ו- 2224 מטרים בחלקו הישראלי (בסיס צה"לי שהגישה אליו אסורה לאזרחים). הר גבוה תמיד מתקשר לקדושה וכך גם החרמון אליו נקשרו לאורך ההיסטוריה סיפורי קדושה שונים מכמה תרבויות. סיור בחרמון יאפשר לכם תחושת התרוממות וחשבון נפש, לא קשה להבחין בשקט הייחודי ובמזג האוויר הנפלא לעשות חשבון נפש. אתר החרמון מקיים במקום סיורים מודרכים ללא תשלום אל תצפית גבעות הקרב.

נקודת התחלה וסיום: רכבל עליון, אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כשעה וחצי, העלייה ברכבל בתשלום, סיורים מודרכים כל יום ב- 11:00, ו- 13:00.

חשבון נפש בטיילת ארמון הנציב בירושלים

אי אפשר להזכיר חשבון נפש מבלי לבקר בירושלים. ירושלים עיר הקודש, עיר שמלווה אותנו על שלל סיפוריה לאורך ההיסטוריה. מכאן הכל מתחיל והכל גם מסתיים. אחד המקומות שמאפשרים לראות את העיר לחוות אותה באופן מושלם מבלי להתערבב בהמולה, הוא טיילת ארמון הנציב. הטיילת מורכבת למעשה משלוש טיילות שונות- ניתן להלך בכולן או רק באחת מהן. בנקודות רבות תזכו לתצפית מלבבת על העיר שמכילה כל כך הרבה ניגודים וגם על הסביבה המדברית בה שוכנת ירושלים.
איך מגיעים: נוסעים דניאל ינובסקי לכיוון שכונת ארמון הנציב, חונים בחניון רחב מצד שמאל של הכביש.

ירושלים- המקום הכי מתאים לניקוי הנפש (צילום זהר שרון)

 

חשבון נפש במצוק הארבל

מצוק הארבל שוכן בחלקו המזרחי של הגליל התחתון, ומתנשא אל מעל הכינרת וביקעת גינוסר. ברחבי שמורת הטבע מספר אתרים מעניינים כמו בית כנסת עתיק, מצודה ומערות ששימשו את לוחמי המרד הגדול ברומאים. בשמורה מספר מסלולי טיול שונים בסביבת חד נס, אך הפעם אמליץ על מסלול קצרצר שמתאים לכולם ומומלץ במיוחד בעונה זו כשעדיין חם. המסלול יוצא משער השמורה ומגיע אל מצפור החרוב, ממנו נשקף נוף מקסים ומעורר השראה של הכנרת, הגולן והסביבה. התצפית משובבת לב ומעוררת מחשבות, במיוחד לתקופה של חשבון נפש.

נקודת התחלה וסיום: חניון שמורת ארבל, אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה, למי מתאים: לכולם, הכניסה בתשלום.

אודות המחברת:
דנה נמדר נשואה ואמא ל 2,  כותבת ועורכת אתר weekend, אוהבת לטייל, לצלם, לבשל ולצייר, לספר ולהמליץ לכל העולם על הדברים הקטנים שעושים את החיים גדולים.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים