ראש פינה: היסטוריה במיטבה

מלבד בתי אבן וצימרים רומנטיים, יש עוד הרבה דברים קסומים במושבה הותיקה. החל מסיורים במקומות ההיסטורים וכלה במסעדות טובות, גלריות וכמובן אטרקציות מגוונות ונוף בלי סוף

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 09/10/2012

אפשר לספור בכף יד אחת את מספר המקומות בארץ שביקור בהם נותן הרגשה של חו"ל. ראש פינה נכללת בהגדרה הזו ותמיד כייף לבקר במושבה הפסטורלית ולגלות עוד פינת חמד נסתרת. ראש פינה הוקמה בשנת 1878 על-ידי צעירים שעזבו את צפת במטרה להקים ישוב חקלאי. לאחר 4 שנים שבמהלכם רוב הצעירים חזרו לצפת ובמקומם התיישבו עולים חדשים מרומניה, הוקמה המושבה ראש-פינה. למזלם של התושבים, ב-1883 הגיע הברון רוטשילד שהקים מבני ציבור רבים והמושבה התפתחה מאד.


מאז ועד היום הפכה ראש-פינה למקום תיירות אטרקטיבי, הכולל צימרים יפים, מסעדות טובות ואטרקציות מגוונות, זאת תוך כדי שימור מבנים היסטורים לצד חידושים ותוספות המתאימות למראה המיוחד של המקום.
היופי בראש-פינה שאפשר לבלות חופשה רומנטית ורגועה או חופשה משפחתית עמוסה בחוויות. קיבצנו עבורכם את הדברים שאסור לפספס:

סיורים במושבה

בראש-פינה יש אתר שחזור הכולל 17 מקומות היסטורים. ניתן להזמין הדרכה, לרכוש מפה עם הסברים או פשוט לטייל, להנות מהאווירה ולהיעזר בשילוט עם ההסברים על היסטוריית המקום. בין המבנים ניתן לראות את בית כנסת עם תקרה עגולה, הבית האמריקאי בן 4 קומות, בית מר שהיה שייך לפרופסור מר אשר חקר את מחלת הקדחת, וגן מר, בו צמחו צמחי מרפא ששימשו את הפרופסור במחקריו. בנוסף, אי אפשר לפספס את גן הברון עם מדשאות, צמחיה וספסלים, וכן את בית הספר העברי הראשון בגליל, בית בן אריה, בית הקברות העתיק ועוד.

פינות ונופים  (צילום: צימר אהבה בפינה)

להישאר ולנפוש

אמרת חופשה, אמרת ראש פינה, כי פה המגוון הוא כמעט אינסופי, מגוון צימרים בראש פינה החל מכאלה שמציעים אירוח בסיסי ועד השמיים הם הגבול - צימר עם ג'קוזי, בריכה, ארוחת בוקר מפנקת, אחוזות, וילות, סוויטות לזוגות בלבד, למשפחות ומה שרק תרצו, טווח המחירים משתנה כמובן בהתאם וגם מושפעים מעונות השנה וממועדים עמוסים יותר מבחינה תיירותית כמו סופי שבוע וחגים. הערך המוסף בצימרים בראש פינה הוא כמובן ההנאה מהנוף, האוויר והסביבה. פרט לנוף המדהים, יש שפע בלתי נגמר של מסלולי טיול ואי אפשר להתעלם מהעובדה שראש פינה נחשבת מבחינה גיאוגרפית, לפחות לתושבי המרכז, כצפונית אבל לא צריך לנסוע שעות כדי להגיע לצימר.


מבחר המסעדות בראש פינה גדול ומגוון. אמנם הרבה אנשים מכירים את מסעדת "דוריס קצבים" בכניסה למושבה, אך מלבדה יש עוד רבות וטובות המתמחות בבשרים, דגים, ארוחות חלביות וכמובן בתי קפה. כדאי לקבל המלצה מתושבי המקום ולהזמין מקום מראש כדי ליהנות מארוחה טובה.

צימר הנפח (צילום: סשה אלכוב)

אוהבים אומנות?

ראש פינה היא מקום משיכה לאמנים מכל הסוגים שחלקם גרים במקום ומציגים בגלריות ציורים, צילומים, פסלים וכדומה. בנוסף, ישנן חנויות רבות בהן ניתן לרכוש חפצים שונים מעשי ידי אמנים ישראלים, כגון: שטיחים, תכשיטים, עבודות קרמיקה, תיקים ועוד. אין ספק שהאווירה במקום והשילוב של הישן עם החדש, מוסיפים להנאה שבהתבוננות על האומנות המוצגת במקום בכל כך הרבה גוונים וצורות. 

אצולת אבן חן (צילום: אמנון אוזן)
 
אטרקציות באזור

אם מגיעים עם ילדים, בשלב מסוים הם ירצו לעשות דברים נוספים מלבד ליהנות מהנוף ולהסתובב ברחובות היפים. לשם כך יש לא מעט אטרקציות שמתאימות לילדים או סתם לכאלה שאוהבים אדרנלין בחופשה. כמובן שלמבוגרים בנינו יש אטרקציות רגועות כמו סדנת פיסול או סיור מודרך, אך מעבר לכך אפשר לבחור בשייט בקייקים באחד מהקיבוצים בסביבה, או לבחור בטיול טרקטורונים, באגי או ג'יפים לאוהבי הגלגלים מבניכם שרוצים לחוות נסיעה עם א

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים