מחנה יהודה: ריחות, צבעים וטעמים

סיור בשוק מחנה יהודה הוא ללא ספק אחד הדברים שאם לא עשית עד היום, אז תכנן אותו למחר. חוויה מלאה טעמים, ריחות וצבעים שעושים כל כך טוב. מומלץ ליום חופש, חג או שישי בבוקר.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 11/11/2012

זה היה יום שישי רגיל, אפילו גשום במקצת עם פוטנציאל לגשום מאוד. עוד יום שישי בו צריך להחליט עוד קודם, מה עושים אותו. איך מנצלים אותו הכי טוב ולא בקניון השכונתי או בניקיון הבית, רחמנא לצלן.


הכיוון היה ירושלים והחלטה שהתקבלה הוא שוק מחנה יהודה. ביקור קצר ומשם כבר נמשיך לטייל בבירה. אך התוכניות בוטלו ברגע שהגענו לשוק. לא כי החל לרדת גשם, אלה פשוט כי אי אפשר לצאת משם או להפסיק עם זה. בשוק מחנה יהודה יש קסם ממכר שגורם לך להתאהב. אבל ממש מיד. הסמטאות צרות, אם כי לא כולן, הבסטות מסודרות בהקפדה ונקי, בחיי שנקי.

יש גם חנויות בוטיק

הריחות המשכרים

לכל הבסטות בשוק מחנה יהודה יש ריח. השוק אינו מיועד לתתרנים, אלה אם כן הם אוהבי אתגרים. הריחות של הגבינות עם היין, הפירות המרעננים והירקות שעוד ניתן להריח את ריח האדמה שטרם נשטף. לאוהבי המאפים יש חשש מאובדן חושים כי דלתות התנורים החמים מהם יוצאים שלל המאפים נפתחים ונסגרים בכל רגע, כי האפייה מתבצעת ממש במקום והריח מתנופף עם הרוחות, בכל זאת ירושלים.


מגוון התבלינים שהשוק מציע הוא עצום שמהר מאוד אתה מבין שהמגוון שיש לך בבית הוא מתחת לרמה הבסיסית של המגוון הקיים.

זה רק מדגם, ולא מייצג

 

הצבעים

יש צבעים שאין להם שם. יש דבר כזה. מגוון הצבעים בשוק הוא עצום, החל מצבעי הפירות הלא מזוהים ועד צבעי האנשים. הם ירושלמים והם מגוונים בקשת רחבה על תכונות מדהימות ומיוחדות רק להם.

מגוון צבעי הקשת (צילום דנה נמדר)

עוד ועוד...

הטעמים

אי אפשר להיות בשוק מחנה יהודה ולא לטעום את האוכל המקומי שהוא מציע. בורקסים וחלה ירושלמית, גבינות בייצור עצמי ומיובאות, יינות והמון אוכל ביתי ואפילו פסטות טריות שנעשות במקום. אנחנו  ישבנו במסעדת עזורה המקומית המציעה אוכל ביתי שמבושל על פתיליות, אלוהים יודע כמה זמן. וזה טעים. וואו.

בישול על פתיליות של פעם

הגבינות הכי טובות. שם נשברנו

לסיכום, לא ניתן לסכם את החוויה. זה היה בוקר שישי נעים במיוחד ומומלץ לכל אחד. אגב, ניתן לרכוש בשוק כרטיס טעימות המקנה מגוון טעימות בחנויות שונות של השוק.

לימונים לא מהעולם הזה (צילום דנה נמדר)

אודות המחברת:
dana namdar - ואמא ל 2,  כותבת ועורכת אתר weekend, אוהבת לטייל, לצלם, לבשל ולצייר, לספר ולהמליץ לכל העולם על הדברים הקטנים שעושים את החיים גדולים.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים