בלי לכלוך וריח: טיול בזבל

לא, לא התבלבלנו בכותרת. היום כשהמיחזור הפך להיות חלק פעיל בחיינו, זה רק טבעי שאתרי 'הזבל' הפכו פופולריים, מעודכנים ושווים ביקור. קבלו את האתרים הכי מגניבים למחזר בהם טיול!

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 14/11/2012

לא, לא התבלבלנו בכותרת. היום כשהמיחזור הפך להיות חלק פעיל בחיינו, זה רק טבעי שאתרי 'הזבל' הפכו פופולריים, מעודכנים ושווים ביקור. קבלו את האתרים הכי מגניבים למחזר בהם טיול!

הר הזבל בידינו

בכניסה לעיר הכי ירוקה בשרון נמצא האתר הכי ירוק שראיתם והוא הר הזבל של הוד השרון, המקום הפך לאחרונה למבוקש במיוחד בקרב רוכבי האופניים למיניהם. הרכיבה לא מאמצת מידיי והנוף מן ההר ירוק עד מאוד. פסל האופניים המולחמים בפסגת ההר מושך את הרוכבים לטפס ולהגיע אל ההר וגם אוהבי הטבע הרגליים, נהנים לבקר בהר ולצפות בפריחת הכלניות המקסימה (בייחוד בחודש פברואר) ומעצי הזית הרבים שלמרגלות ההר. נהדר כטיול בוקר קצר עם הילדים או כטיול רכיבה במאמץ קל-בינוני.

ירוק בהוד השרון (צילום דנה נמדר)

מטע עצי זית (צילום דנה נמדר)

חירייה- לא מה שחשבתם

פארק המיחזור חירייה הידוע בעבר לשמצה, בשל הררי הזבל והריח, הפך בשנים האחרונות מוקד מחזור ירוק מקסים ומגוון. כיום, רוב הפסולת מפונה לאתרי הטמנה בדרום ובמקום מתקיימים שפע אירועים, חוגים, הדרכות ואפילו בית קפה. תחת הסיסמא להפרחת האשפה, מקיימים במרכז לחינוך סביבתי במקום מגוון סיורים הסברתיים וחווייתיים, בהם מסופר על ההתמודדות עם הפסולת בעבר, בהווה ובעתיד. הסיור כולל ביקור בתעשיות המחזור, תחנת המעבר ופסגת ההר. מיזמים קהילתיים מקסימים כדוגמת העסקת נוער בסיכון (בבית קפה) ואפילו הפעלות משפחתיות כדוגמת 'גברת עם סלים'- קליעת סלים משקיות פלסטיק, 'בובה על חוט' סדנת שאריות טקסטיל, 'ליצור מכל דבר' סדנת יצירה בחומרים מגוונים ועוד. מומלץ להתעדכן בפעילויות השונות ולהגיע. חוויה.

הכל ממוחזר בחירייה (צילום יח"צ)

בית קפה אקולוגי בחירייה( צילום יח"צ)

מדרון יפו- ללא פסולת בניין

האתר לסילוק פסולת הבניין בשכונת עג'מי ביפו, הפך בשנת 2005 לפארק מטופח ורווח ידיים, שמשתרע על שטח של 200 דונם וכולל מדשאות, ספסלי תצפית, מסלולי אופניים, שבילי הליכה, מצפור, מרפסת אל מול הים, מתקני משחק לילדים, מרחב ונוף יפיפה. מדרון יפו הפך לחלק מהטיילת ורבים מטיילים בו ונהנים מן התצפיות, הדשא ושאר היתרונות שיש לפארק רחב ידיים קרוב כל כך לנופו הקסום של הים. ממערב תצפית אל עבר גלי הים המתנפצים, דייגים ושקיעה. ממזרח רחובות שכונת עג'מי וצריח מסגד ומצפון הנמל ודייגיו. מדרום- מסלול הליכה לכיוון חוף הים של בת ים. שלווה, כיף אמתי.

הדודאים

בלב הנגב הצפוני כ 10 ק"מ ממערב לעיר באר- שבע, נמצא אתר הפסולת - דודאים. האתר, שפחות מוכר לתושבי המרכז, החל את פעילותו ב 1990, ומשמש כאתר לטיפול בפסולת, וקולט כ-1000 טונות אשפה ליום. האתר וטכניקת הפעלתו מוצגים בפניי המבקרים וחושפים אותם לטכניקות מסקרנות, מעודכנות וחדשניות, דרך אתר ההסברה וההדרכה שבמקום. הסיור כולל נסיעה באוטובוס ברחבי האתר ומתן הסברים ותצפיות בתחנות השונות. במקום יש גם שביל הליכה ופיסול סביבתי מחומרים ממוחזרים. מעניין.
לסיכום- אתרי הזבל הם כבר מזמן לא 'זבל' ומהווים אטרקציה מהנה שכוללת הסברים, פעילויות ומרחב. ברובם ניתן לשלב פעילות ספורטיבית כדוגמת הליכה  או רכיבה על אופניים ובעיקר יש בהם מסר חשוב וערכי לילדינו. עבורם, וגם עבורנו, זו חוויה שונה, מיוחדת ומהנה.

הכל מתחיל ונגמר בזבל (חירייה, צילום יח"צ)

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים