חיפה: החג של החגים

בכל שנה בחודש דצמבר, העיר חיפה לובשת חג ומזמינה אתכם לפסטיבל הכי תרבותי המשלב בין הדתות הגדולות, הנצרות, היהדות והאסלאם עם הכי הרבה סבלנות, קולינריה ומוסיקה.

writer
טל גולדמן צילום: יח"צ תאריך פרסום: 10/12/2012

מידי שנה בחודש דצמבר, העיר חיפה לובשת חג ומתקשטת לקראת החג של כל החגים שנערך בעיר כבר 19 שנה. הפסטיבל הצבעוני הוקם ביוזמת מרכז התרבות היהודי ערבי - בית הגפן בשילוב עם עיריית חיפה שרצו לחגוג ולבטא את הייחודיות של העיר, בה חיים במשותף בני שלושת הדתות הגדולות - יהדות, נצרות ואסלאם. מטרתו של הפסטיבל היא לטפח ולקדם את הסובלנות והכבוד ההדדי באמצעות חגיגה משותפת של אמנות, אוכל, תרבות ומוזיקה.


שמו של הפסטיבל מתייחס לחגים הגדולים של שלושת הדתות שחלים בסביבות חודש דצמבר: חג החנוכה היהודי, חג המולד הנוצרי והרמדאן או עיד אל פיטר המוסלמי שחלים במועדים משתנים בהתאם ללוח השנה המוסלמי ועשויים לחול גם במהלך חודש דצמבר.

 

 

מתי ואיפה יתקיים הפסטיבל

 

הפסטיבל יתקיים בחיפה בסופי השבוע של חודש דצמבר בתאריכים: 13-15/12, 20-22/12, 27-29/12
האירועים הרבים מתפרשים בחלק התחתון ושוקק החיים של העיר חיפה, כאשר היצירות מוצגות, בהתאם לנושא הפסטיבל, הן במרחב הציבורי בסמטאות שכונת וואדי ניסנאס, במושבה הגרמנית ובעיר התחתית, והן במוזיאון העיר,בגלריית בית הגפן ובגלריות נוספות הפזורות בוואדי ניסנאס ובסביבה.

 

האווירה בחיפה (צילום יונתן אופק)

 

אז מה יהיה בפסטיבל

 

כמו בכל שנה, גם השנה ניתן יהיה לצפות לחגיגה צבעונית ומלהיבה של ריחות, טעמים, קולות ומראות מלהיבים שחוברים יחד לאירוע יוצא דופן ומיוחד שיצדיק את הנסיעה צפונה. כחלק מהפסטיבל יוכלו המשתתפים ליהנות מהמגוון הססגוני של מופעי שירה, מוסיקה, תיאטרון, קולנוע, מיצגי אמנות, ספרות, ירידים, מופעי חוצות והרבה הרבה אוכל ים תיכוני משובח וטעים.

 

במהלך 19 שנות קיום הפסטיבל, נבחר מידי שנה נושא מרכזי לפסטיבל, שהיווה את הבסיס ליצירות השונות המוצגות בפסטיבל. בין הנושאים שהוצגו במהלך הפסטיבלים בשנים הקודמות ניתן למצוא נושאים כגון אוטופיה, משחקי ילדות, שכנות, נאמן למקור, קפה שחור ועוד נושאים רבים ומגוונים. השנה נושא הפסטיבל הנבחר הוא: “log in log out”. בין אירועי הפסטיבל ניתן למצוא קונצרטים ליטורגיים בכנסיות, מופעי חוצות, מוסיקת עולם, מחול, תיאטרון, יריד עתיקות, יריד יוצרים, תהלוכות ואירועי חנוכה וחג המולד.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים