כריסמס: אווירה וסיורים

גם בישראל חוגגים את הכריסמס. עצי אשוח, רחובות מקושטים, פעמוני הכנסיות רועמים והאווירה כמו באירופה. בכפרי הגליל וירושלים יוצאים סיורים מודרכים לחוויה הזו של חג המולד

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 16/12/2012

חג המולד (הכריסמס) והסילבסטר מתקרבים אלינו בצעדי ענק. מי היה מאמין ששנת 2013 כבר בפתח. אווירת חג המולד מוכרת לנו היטב מסרטים שונים, מסדרות טלוויזיה ומביקורים מזדמנים בחו"ל. אולם החג הססגוני הזה אינו מתקיים רק ברחבי אירופה המושלגת, אלא גם כאן אצלנו בערש הדת הנוצרית באתרים רבים ברחבי הארץ. עצי האשוח, הרחובות המקושטים, פעמוני הכנסיות ותחפושות הסנטה קלאוס נראים ונשמעים ביישובים נוצריים ומעורבים רבים ברחבי הגליל וירושלים. מוזמנים לבוא ולחוות אווירת חורף אירופאי מבלי לבקר בשדה התעופה.
קבלו המלצות לסיורים במקומות בהם תוכלו לחוות את אווירת חג המולד כאן בישראל.

אצלנו כאן

ישראל הינה ארץ מולדתה של הנצרות, אחת מן הדתות הגדולות בעולם. ישו חי ומת כיהודי וראשוני מאמיניו היו יהודים. רק לאחר מותו החלה הדת הנוצרית לגדול בתהליך איטי ולמשוך אליה מאמינים שאינם יהודים עד שהפכה להיות הדת השולטת של האימפריה הרומאית,  כ- 300 שנה לאחר מותו של ישו.


חג המולד (הכריסמס) מציין את לידתו של ישו ומתקיים ברוב הכנסיות ב- 25.12 (וברוב הכנסיות האורתודוכסיות ב- 7.1)  זהו החג המרכזי של הנוצרים אשר מתאפיין באווירה מיוחדת ובמנהגים שונים.
אווירת החג נמשכת עד ראש השנה הנוצרי המתקיים ב- 1 לינואר ומוכר גם בשם סילבסטר. זהו היום השמיני להולדתו של ישו ומועד הברית.

סיור בגליל המערבי

ראשיתו של הסיור בעכו בכנסייה מארונית שהינה אחת מן היפות ביותר בסביבה. הסיור יכלול גם סיבוב בשוק העירוני וטעימות ממטעמי החג. המשך הסיור בכפר מעיליה על שלל קישוטי החג ועצי האשוח שבו. כנסיה נוספת ממתינה בכפר פאסוטה ומשם ימשיך הסיור למפגש עם נזירים אשר מתבודדים באזור הררית. וכמובן שאוכל הוא חלק מן החוויה- ארוחה מסורתית במסעדת בלדנא שבגוש חלב. קינוח הארוחה והסיור יכלול מפגש עם המוסיקאי ג'ורג' סמעאן.

סיורים בנצרת

הדת הנוצרית קרויה על שמה של העיר נצרת וככזו ניתן לראות בה שפע אתרים ומוקדי עניין הקשורים לנצרות. העיר לובשת אווירת חג לקראת הכריסמס וזו הזדמנות מצוינת לבקר בסמטאות ולחוש את האווירה המיוחדת אותה חשים מיליוני נוצרים המגיעים אל העיר אשר בה שהה ישו במרבית שנות חייו הקצרים. בנצרת יתקיימו שני סיורים. הסיור הראשון ייחל בכנסיית הבשורה האורתודוכסית והקתולית וימשיך בציר הצליינים המפורסם ובביקור חווייתי בשוק שוקק החיים, הסיפורים וקישוטי החג. הסיור השני יתמקד בסמלי החג באמצעות פרסקאות מרשימות הנמצאות בכנסיית מנזר הבשורה. המשכו של הסיור בכנסייה אשר משחזרת את מערת בית לחם וסיומו בתצפית מרשימה על העיר ובהאזנה לשירי החג בכנסיית ישוע הנער.

סיור בירושלים

סיור זה יתקיים בשעת לילה ובמהלכו יצטרפו המטיילים אל החוגגים ברובע הנוצרי. הסיור יעסוק בלידתו של ישו ובראשיתה של הנצרות בעיר ירושלים. במהלך הסיור יבקרו המטיילים בכנסיית הקבר רבת הרושם ויאזינו למיסה חגיגית בכנסיית הגואל ולמיסת החצות המרכזית בכנסיית הדורמציון. 

הסיורים יתקיימו על ידי חברת "ליר בגליל" בין התאריכים 24.12-31.12.

כמה עולה? מחירי הסיורים בין 80-150 ₪.

לפרטים נוספים והזמנות: 04-6990818 050-6956385. ניתן לתאם סיורים בעבור קבוצות סגורות. סיורים נוספים בנוסף לאלה המוצגים כאן מתקיימים בטבריה, הר האושר, הכנרת וחיפה.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים