בחינם: סיורים מודרכים בצפון

בשבת הקרובה, 29.12 רשות הטבע והגנים תקיים סיורים מודרכים ללא תשלום באתרים שחובה לבקר אחרי הגשם: שמורות גמלא, בניאס, נחל עיון ונחל שניר, המבקרים יצפו בזרימת הנחלים המדהימה יקבלו מידע על ערכי הטבע והסביבה.

writer
דנה נמדר התמונות באדיבות רט"ג תאריך פרסום: 26/12/2012

כמויות הגשם שירדו בשבועות האחרונים הטיבו עם נחלי הצפון ומילאו אותם בעוצמה מתפרצת של מים. מראה הנחלים בשיא עוצמתם היא חוויה חד פעמית שאסור לפספס ורשות הטבע והנים מנצל את הסופ"ש הקרוב שצפוי להיות נינוח ולא גשום ומזמין אתכם לבקר באתרים אלה.  

הכניסה לאתרים היא בתשלום אך ההדרכה והסיורים יתקיימו בחינם בשמורות בניאס, נחל עיון ונחל שניר, בשעות 11:00 ו-13:00. סיורים יתקיימו גם בשמורת גמלא בשעות 12:00 ו14:00 .

שמורת גמלא

צבעי הסתיו כבר שולטים חזק במקום והנשרים יקבלו את פניכם. כמו כן יסופר סיפור המרד של העיר גמלא  והמדריכים ילוו אתכם למפל הגבוה ביותר בארץ, כ-51 מטרים גובהו, שזרימתו בימים אלה מרשימה עד מאוד.

זורם בשמורת גמלא (צילום דודו פילס)

שמורת הבניאס

השביל התלוי המרשים בשמורה גועש עד מאוד והוא ללא ספק המפל העוצמתי והמרשים ביותר בישראל.
השביל התלוי יוביל אתכם בתוך קניון בזלת מרשים הזורם בזרימה איתנה, מרשימה ומרגשת השנה מתמיד.
ללא כל ספק זוהי חוויה משפחתית מאתגרת ומרהיבה המומלצת למשפחות עם ילדים גדולים. (נוער)

הבניאס בשיא תפארתו (צילום זאב מרגלית)

שמורת נחל שניר

נחל שניר הלוא הוא החצבאני, אחד משלושת המקורות העיקריים של נהר הירדן המתחיל את דרכו כבר בחאצביא בלבנון, הסיור לאורך זרימת פלגי המים השוצפים שלו במסלול מעגלי המתאים למשפחות גם עם ילדים קטנים.

נחל שניר( צילום חגי שלמה)

שמורת נחל עיון

קניון שופע מפלים. הפרשי הגובה הגדולים גרמו להיווצרות ארבעה מפלי מים שופעים בימים הללו לקול שאון אדיר. מסלול זה מתאים במיוחד למשפחות עם קטנטנים.

נחל עיון הזורם (התמונה בחסות רט"ג)

 

לפרטים נוספים: *3639 הסיורים הינם תשלום, אך יש לשלם כניסה לאתרי שומורת הטבע.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים