יומן חורף: 36 שעות של חופש

זה נראה קצר, אבל זה ממצה אם מתכננים הכל מראש ובאים ערוכים לכל מזג אוויר ופתוחים לשינויים ספונטניים. 36 שעות של חופשה בצפון עם הילדים, המעילים והבגאז' המפוצץ. קבלו כמה המלצות מאחת שעשתה את זה.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 08/01/2013

זה נראה קצר, אבל אפשר לעשות כל כך הרבה ב 36 שעות שהחלו בשישי בבוקר בדיוק בשעה בה יוצאים מהבית לבית הספר, אך הפעם הכיוון היה רמת הגולן. עצירת קפה אחת בדרך ו ב 11:00 כבר היינו בכניסה לאתר החרמון. הוא לא היה מושלג כמו בשוויץ, אבל היה מושלג מספיק כדי ליהנות מאתר שאינו עמוס בקהל מתלהם ותורים ארוכים בכניסה. קצת מזחלות, רכבל אל הפסגה, איש שלג עם פקק של אייס תה והופ, שלוש שעות ואנחנו מחוץ לאתר. הילדים מרוצים ואנחנו עוד יותר.


מהיציאה מן החרמון עוברים דרך היישוב מסעדה בו ברב החנויות מוכרים ציוד סקי וכפפות לאלו ששכחו אותם בבית, אנחנו כבר לא זקוקים לכלום פרט לארוחה זמינה אז עצרנו אצל נידאל המפורסם והתענגנו על מנת פלאפל טרייה ומופלאה שמומלצת לכל אלו שיבואו אחרינו.

לא הכי צח, אבל קר (צילום דנה נמר)

טוב איפה רובצים על המיטה?

את החדר בכפר הנופש רמות קיבלנו בשעות הצהריים והתמוגגנו מהנוף עוצר הנשימה שרואים מחלונות החדרים, באמת שאין הרבה מראות כאלה גם אם ביום בו הראות לא מושלמת.

בכפר הנופש רמות 56 חדרי אירוח הפרוסים על מתחם עצום ומטופח בקפדנות. כפר הנופש מציע חדרי מלון מחודשים ומעוצבים בצבעי פסטל רגועים המשתלבים עם חלוקי הנחל של הכנרת והכחול של המים. כל חדרי המלון פונים אל הכנרת הכחולה שכל כך מתגעגעים אליה בימי החורף. עוד במקום שני סוגים של בקתות עץ. בקתות טבע- המציעות אירוח משפחתי או רומנטי בבקתה מרווחת ומעוצבת בקווים זהים לכל המתחם או סוויטות של'ה דלקס היוקרתיות שמעוצבות ומאובזרות ברמה מאוד גבוהה תוך חשיבה על הפרטים הכי קטנים שאפשר.

בסוויטות אלה חלל מרכזי מרווח מאוד, חדר פרטי ללינת הילדים וג'קוזי ענק המוקף חלונות זכוכית אל הנוף. עוד בבקתות מקלחת זרמים וסאונה פרטית לאורחי החדר בלבד. בבקתות מכונת אספרסו, מערכת סראונד ומיטה זוגית ענקית. האירוח במקום מציע ארוחת בוקר מדהימה ומגוונת המוגשת בחדר האוכל הפונה גם הוא אל נופי הכנרת. ניתן להזמין במקום גם ארוחת צהריים וערב אך אנחנו בחרנו לאכול מחוץ למתחם כדי לגוון ולהמשיך לטייל.

סוויטה מפנקת וברמה גבוהה (צילום נתן דביר)

הנוף, כמה שהוא יפה (מבט מכפר הנופש רמות, צילום גל פלוטניקוב)

באיזור הכנרת והעמקים צימרים רבים המתאימים לאירוח זוגות, משפחות ואפילו קבוצות.

מזמן כבר לא אכלנו...

את ארוחת הערב חגגנו במסעדת הבשרים מרינדו הממוקמת בנמל עין גב ומציעה בשרים מדהימי. המסעדה אינה זולה אך איכותית מאוד ומציעה גם תפריט לילדים סרבנים.

יום חדש, מוכנים לצאת לדרך

בבוקר שבת, לאחר לילה רועש בגשם זלעפות שינינו את היעוד המקורי של מסלול טיול בבניאס, והחלטנו לטייל עם הרכבים לנקודות בהם היציאה מהרכב היא קצרה ומקסימום פתיחת מטריה לכמה דקות לא תכריע אותנו. 
את תחילת מסלול הנסיעה פתחנו לכיוון מעלה גמלא שם עצרנו בנקודת התצפית 'בית ציידא' ממנה ניתן להשקיף אל הכנרת והעמק. משם המשכנו על כביש 869 ליער דליות בו עשינו סיור מעגלי הכולל תצפית על אזורי הקינון של הנשרים (עם הרכב). יציאה צפונה לכביש 808 הובילה אותנו לנחל עייט בו עצרנו והתמוגגנו מהנחל הזורם בחוזקה בזכות ימי הגשם שפקדו אותנו. משם המשכנו לצומת המפלים ופנינו שמאלה לכיוון קצרין עם עצירה לביקור חפוז מאוד במבשלת הגולן.


לאחר מכן יציאה לכביש 91 לכיוון צומת מחנים ועצירה בדרך לתצפית קצרה על הנחל הזורם בגשר בנות יעקב. לאחר מכן המשכנו על כביש 90 לכיוון ראש פינה. בראש פינה התיישבנו לאכול צהריים ומשם חזרה הביתה למרכז. בשעה 20:00 במוצא"ש הכביסה כבר היתה במייבש ואני התחלתי לשחזר את כל המקומות שראינו והתעייפתי נורא.

לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים