שבת ליד הבית: טיול עם הקטנים

מי לא מכיר את שבת בבוקר המתחילה עם הדילמה של מה עושים היום, נחים או מטיילים? אספנו לכם כמה רעיונות בהם תוכלו לבלות ליד הבית ובכך לשלב את ההנאה עם המנוחה. המלצות לעצלנים בלבד.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 28/01/2013

כל הורה לילדים קטנים מכיר את הדילמה הידועה של שבת בבוקר. מצד אחד, עד שיש יום חופש מהעבודה, מהלימודים ומכל המחויבויות של שגרת חיי היום יום, קשה נורא לקום ולצאת מהמיטה, אבל מצד שני, עד שיש יום חופש – רוצים לעשות משהו משפחתי בייחוד עם הילדים. ודווקא בחודשי החורף בהם סופי השבוע ללא גשם אנחנו מחפשים יותר ויותר רעיונות לצאת עם הילדים ולהתאוורר קצת, למרות הסרבול עם המעילים.
אספנו לכם כמה רעיונות קלילים ופשוטים ממש ליד הבית שיאפשרו לכם לצאת לכמה שעות של איכות עם הילדים באוויר הצח. 

יוצאים מהבית אבל ברור מי קובע

לתושבי העיר ולא משנה איפה

יש הרבה יתרונות לגידול ילדים בעיר, אפילו שלפעמים נדמה כאילו הסביבה רוצה שנחשוב אחרת. מרבית הערים בארץ נהנות מתשתית מצוינת של גני שעשועים, פארקים, מסלולי טיול והליכה ומקומות שונים אליהם ניתן לקחת את הילדים כשרוצים לצאת להתאוורר קצת ובמקביל ליהנות מהעושר האורבאני שמסביב. הנה שני רעיונות טיפה פחות שגרתיים.

זום אין

אחד הרעיונות הכי נחמדים שאפשר לעשות עם הילדים בבוקר שבת חורפי הוא יציאה לטיול קצר בסביבה הקרובה חמושים במעיל, מגפיים ומצלמה זולה או אפילו מצלמה חד פעמית. לא תאמינו כמה כיף יכול להיות להסתובב עם הילדים בעיר הסגרירית והחורפית ולעודד אותם לגלות יצירתיות ולצלם דברים שהם חושבים שהם מעניינים, יוצאי דופן או יפים במיוחד. יש המון יופי באורבאניות הססגונית של חיי העיר, אפילו בשעת בוקר מוקדמת בשבת, וזה תמיד רעיון טוב לעודד את הקטנים לשים אליו לב. כמובן שכדאי להדפיס את התמונות שצילם האמן הפרטי שלכם ולתלות בבית, מי יודע, אולי יום אחד התמונות שלו ימכרו בגלריות?

הכי כיף אחרי הגשם

 יש לי יום יום ים 

עוד רעיון נחמד וטיפה פחות שגרתי הוא ללכת לים, כלומר, לחוף. העובדה שהחוף לרוב שומם בעונת החורף יכולה להוות יתרון עצום עבורכם ועבור הילדים שישמחו בוודאי לבנות ארמונות, לאסוף צדפים ולהתרוצץ בידיעה שכמעט כל החוף לרשותם. המראה של ים סוער וגועש הינו משובב נפש, ויכול להיות גם חוויה מיוחדת עבור הילדים שלא רגילים לראות את הים במצבו זה. כדאי להשקיע מעט ולמצוא חוף שיש בו שובר גלים או צוקים וסלעים שהגלים יוכלו להתנפץ עליהם בעוצמה על מנת ליהנות מהאפקט המרשים במלואו.

זמן איכות

לתושבי הכפר, הקיבוץ או המושב

אמנם החיים בכפר, או לצורך העניין, ביישוב או מושב אינם נוטים להיות מסעירים וצבועים בעושר אנושי כמו חיי העיר, אך הם יכולים להיות ססגוניים לא פחות בדרכם הם. החיים ביישוב קטן ושקט הקרוב לטבע יכולים לפעמים לספק הרפתקאות ששום עיר סואנת לא יכולה להתחרות בהן, במיוחד אם מסתכלים על הדברים בעיניים של ילד.

טיולי פריחה

לא משנה אם אתה ילד או מבוגר, היופי, הצבעוניות והרבגוניות של עולם הטבע והצומח יכולים תמיד להדהים ולרתק. אנחנו, בארץ ישראל, זבת החלב ודבש נהנים מפריחה מרשימה של זנים ומינים רבים של פרחים שמקפידים לפרוח ומתחלפים בהתאם לעונות השנה. יש באינטרנט פורומים רבים שמספקים אינפורמציה על מועדי ועונות הפריחה של זני הפרחים הנפוצים בארץ, ובהחלט כדאי לבחור שבת חורפית (לא גשומה), לבדוק אילו פרחים פורחים כעת והיכן ניתן למצוא ריכוזים גדולים שלהם, אולי אפילו לקרוא עליהם מעט למקרה שיש להם סיפור מעניין, ולקחת את הילדים לטיול קצר וקרוב לבית לחזות בפלאי העולם הטבעי.

מרכזי מבקרים מאולתרים

במרבית היישובים בארץ ניתן למצוא מגוון עסקים קטנים שקשורים לעולם הטבע והחי שעשויים להיות מרתקים עבור הילדים. יום שבת שלו ורגוע יכול להיות הזדמנות מצוינת לקחת את הילדים למשתלה הסמוכה ולהסביר להם קצת על הצמחים במקום, לטעום צמחי תבלין ולהריח את הפרחים, או לתאם עם האנשים הרלוונטיים את הדבר מראש ולקחת את הילדים לסיור ברפת הסמוכה או לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים