אפריל: עומס חום מושלם לטיולים

פסח כבר מאחורינו אבל תקופת הטיולים רק לפנינו, קבלו את אירועי חודש אפריל שיתקיימו בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע של רשות הטבע והגנים

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 02/04/2013

חודש אפריל הוא ללא ספק שיאו של האביב ואפילו צפויים לנו ימי קיץ שרביים במיוחד. אבל עדיין אין ספק כי זהו אחד מחודשי השנה הכי מומלצים לטיולי טבע. ברשות הטבע והגנים עומלים כל השנה על תוכניות וסיורים שיהפכו את הביקור שלכם בטבע למעניין במיוחד.

כמעט בקבע: עששיות במבצר נמרוד

סיור מרשים לאור עששיות במעברי סתרים, אולמות מרשימים, מגדלי שמירה, מאגרי מים שיקח אתכם אחורה בזמן לאווירת ימי הביניים. מרק טוויין כתב על המבצר כי "זהו תל החורבות הנהדר מסוגו בעולם". 

היכן: גן לאומי מבצר נמרוד. מתי: בכל יום שישי באפריל. הסיור בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" 3639

מבצר נמרוד (צילום דורון ניסים) 

מסע בזמן  

מתנדבי גן קהילה בציפורי מזמינים אתכם לסיור מודרך בבירת הגליל בתקופת המשנה, שם ישבו הסנהדרין ושם חתם רבי יהודה נשיא את המשנה. במהלך הסיור נהלך בשביליה העתיקים ונהנה מהפסיפסים העשירים.

היכן: גן לאומי ציפורי. מתי : כל שבת בשעות 13:00-10:00 בכל שעה עגולה

הסיור ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר. הכניסה חינם למנויים.

פורח בציפורי (צילום: רט"ג)

אל "מערות המנורה"  החדשות !

סיור מודרך שיתקיים ע"י מתנדבי גן קהילה בלב מערות תת קרקעיות השופעות בעיטורים ובתבליטים כאשר בולטת מביניהם היא המנורה - סמל ועדות למורשת העם היהודי בארץ ישראל בת ה- 1800 שנה. מהמערות החדשות נחזור דרך ואדי יפה ופורח.

היכן: גן לאומי בית שערים. מתי: כל יום שישי ושבת במהלך חודש אפריל בשעה 10:30 ו- 11.30 

הערות: הסיור מתאים לילדים מגיל 7 ומעלה.  כל סיור מוגבל עד 25 איש. יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע, מים ובפנסים. הסיור מותנה בהרשמה מראש בטלפון: 04-9830946

"קול קורא לנדוד, לנדוד " 

בשמורת טבע עין אפק  חוגגים את יום הנדידה הבינלאומי  עם מגוון פעילויות לכל המשפחה. הרצאה מרתקת על האמת והאגדה מאחורי הפלא השמיני, מה באמת גורם לעופות לחצות ימים ויבשות, פעמיים בשנה, כל שנה מחייהם. פגישה עם צפר השמורה הלוכד ומטבע ציפורי שיר  ברשתות ערפל, שוקל, מטבע ושולח אותן בחזרה למסע הנדידה. סיורים מודרכים בין בריכות המים והמעיינות ובמקום אף תתקיים תערוכת צילומי ציפורים  של צפרי הבית.

היכן: שמורת טבע עין אפק. מתי: ביום שבת 13.4 בשעות 10:00 – 15:00 . ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר.

יום הנדידה הבינלאומי (צילום: איל מטרני)

הנשר והיחמור בגובה העיניים

סיור בשמורת הכרמל ששרדה את השריפה הגדולה.הדרכות בשמורת חי־בר כרמל ומפגש עם בעלי החיים החוזרים לחי בר לאחר השריפה. הנשרים, יחמורים, אייל הכרמל, עזי הבר וכבשי הבר.

היכן: חי בר כרמל. מתי: כל שבת  בשעות 10:00, 12:00, 14:00. ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר.

יום נדידת העופות הבינלאומי

סיור צפרות בנחל תנינים, לכבוד יום הנדידה הבינלאומי.  עושר בתי הגידול של הנחל וגדותיו, צמחיית הסבך, שטחי בריכות נרחבים, חוף וים – כל אלו מושכים אליהם מיני ציפורים, חלקן יציבות ואחרות חורפות או נודדות ויחד איתן גם את הצפרים. אנא הצטיידו במשקפות. 

היכן: שמורת טבע נחל תנינים. מתי: ביום שבת 13.4 בשעה 10:00 ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר.

סיור עששיות בקיסריה העתיקה

תמיד כיף לטייל עם רדת החשיכה בקיסריה. במקום יתקיימו סיורי ערב חווייתיים  מלווים בעשישיות בין העתיקות. הסיור כולל מעבר סתרים סודי והרפתקאות המלך הורדוס. הזדמנות לראות את קיסריה באור אחר.

היכן: גן לאומי קיסריה. מתי: כל יו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים