כל חמישי, כל השנה: לילות העיר העתיקה

אירועי תרבות, מפגשים אנושיים מרתקים, חוויות קולינריות, תיאטרון ומופעי מוסיקה. הכירו את המיזם התיירותי שימשוך את כולנו בכל יום חמישי בערב ועד שעות הלילה לירושלים. לילות העיר העתיקה .

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 09/05/2013

כולנו מכירים אותה באור יום, תוססת, מרגשת ומלאה פינות קסומות, קדושות וכאלה גם נסתרות. אבל מטרת המיזם התיירותי הזה הוא להכיר לנו את כל היופי הזה גם בשעות הערב והלילה, כי את הפעילויות הרבות שיש לירושלים להציע במהלך היום, כולנו כבר מכירים. הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף עם משרדי העירייה הרימו את הכפפה ומציגים שנה מלאה בפעילויות שכל אחד מאיתנו יוכל למצוא בהם עניין. ההשתתפות באירועים הינה בתשלום ומחייבת הרשמה מראש. קבלו תקציר האירועים המרכזיים.

הרחובות, הסימטאות של ירושלים (צילום חיים באידה)

קולינריה בעיר העתיקה

הבעלבוסטע הספרדיה - האם יש מטבח יהודי? מה עושים כדי לא לזרוק אוכל? מה מכינים מקליפות של קישואים ומה הקשר בין חצילים לכלה היהודיה?..

וגם על הקשר בין האוכל לתרבות בקהילות דוברות הלדינו בירושלים של פעם - במפגש קולינארי עם ניחוחות וטעימות מהמטבח הס"טתי במוזיאון חצר הישוב הישן.

החוויה הירושלמית - סיור קולינרי המשלב חוויות וטעימות ממאכלים ייחודיים והיכרות מרתקת עם אוכל המטבח היהודי, המטבח הנוצרי והמטבח ארמני ומנהגיהם. 

עושים שוק בעתיקה - איפה קונים מזכרות? על סגולת החוט האדום? ומי עדיין משתמש בטכניקת ימי המקדש לייצור בגדים ותשמישי קדושה? "עושים שוק בעתיקה" זהו מסע מרתק ומחויך בין רוכלים, סיפורים וטעימות בשווקי העיר העתיקה. נכיר את החאן הממלוכי ושווקי הצלבנים, נתוודע לסיפוריהם הייחודיים של הרוכלים בשוק, נתנסה באריגה בנול, נטעם מממתקי השוק ועוד.

היסטוריה ותרבות, הכנסיה הלותרנית (צילום עומרי בראל)

תרבות מתנגנת: מוסיקה בירושלים

אלף לילה ולילה - בבית עתיק בלב השוק הססגוני של הרובע הנוצרי הוקם מתחם המשחזר את החיים במקום במאה ה-19. הריהוט הדמשקאי, אהילי וטסי הנחושת ושאר הפריטים יוצרים אוירה יחודית ומסקרנת, ובמהלך הערב נשב לאירוע מוסיקאלי עם מוסיקה מהמזרח ומהמערב בהרכבים משתנים.

צלילי שבת - רגע לפני כניסת השבת עם דמדומי החמה מעל גגות העיר העתיקה, ניתן להיכנס לאווירת סופשבוע עם השבת הירושלמית ועם אירוע מוסיקאלי וסיפורים ופיוטים עתיקים וחדשים, במקום הכי יפה בירושלים, על גג המרכז העולמי של אש התורה. 

צלילים מכשפים - באחד מהבתים הראשונים ברובע היהודי המחודש הקים אביר צעיר מתחם מכשף בעושר המצוי בו. בין הכתלים העתיקים נהנה מידי יום חמישי  ממוסיקה יהודית שמחה וממוסיקה צוענית סוחפת, נסחף בריקודי חסידים ונשמע את סיפורו המופלא של המקום וממצאיו המרתקים.

אירועי במה: תיאטרון

"מעשה שהיה...בירושלים" - באולם עתיק בן 500 שנה בעיר העתיקה יתקיים מופע תיאטרלי של שחקן ונגן המספרים יחד את סיפורה של ירושלים. מעשיות ובדיות, תנ"ך ופלמ"ח, סיפורי עדות וסיפורי אבנים. שלושת אלפים שנות היסטוריה השזורות למופע אחד, הנותן טעם של עוד.

השידוך של פורטונה (תיאטרון פסיק) - פורטונה בואנו, שדכנית ומכשפה, חושפת כמה מסודות האהבה של ירושלים בטיול לילי מרגש ומסתורי המשלב מסורת, אמונות עממיות וכל אלה מתמזגים לחוויה נהדרת המתאימה למשפחות, זוגות ובודדים. ההצגה המטיילת בסמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה לוקחת את המשתתפים אל תקופה אחרת בזמן ואל אווירה מיוחדת ושונה.

מסע בזמן: אטרקציות היסטוריות

עששיות בסמטאות - איך נראתה ירושלים לפני 150 שנה? באמצעות  עששית ביד יצאו המשתתפים למסע רב-חושי במנהרות הזמן: סיפורי סבתא, קמעות נגד עין הרע בחצרות במגורים העתיקות, ביקור בלב בחומות, במרכז הפעמון של ראשית ירושלים, והתנסות בכביסה בפיילה, בישול על פרימוס וטחינת תבלינים שאפשר גם לקחת הביתה. כל זה לאורן הנעים של העששיות, בעולם שלפני החשמל, ובפינות חמד ייחודיות בעיר העתיק

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים