כל הארץ סיפורים סיפורים

אם אתם מחובבי הקריאה, ודאי שמתם לב שרבים הספרים שמזכירים את נופי הארץ ועריה. במסגרת חודש הקריאה והספרות יתקיים פרוייקט מיוחד במינו "ישראל קוראת" בו תוכלו לצאת בעקבות ספרים אהובים הישר למקורות ואף לפגוש סופרים ומוזיקאים. צאו לדרך

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 22/05/2013

מזה כ-4 שנים יוזם משרד התרבות והספורט את אירועי "ישראל קוראת" בהם מתקיימים עשרות סיורים ברחבי הארץ- מראש פינה בצפון ועד לטרון שבדרום. הסיורים ניתנים בעלות סמלית של 10 שקלים למבוגרים וחינם לילדים. משך הסיור נע בין 2-4 שעות כאשר לכל סיור מתלווה מדריך מוסמך. חלק מהסיורים מותאמים במיוחד עבור משפחות וילדים. 

הו כנרת שלי: בעקבות נעמי שמר ורחל המשוררת

סיור בעקבות שתי משוררות גדולות – נעמי שמר ורחל יתקיים בקבוצת כנרת. הסיור יעבור בתחנות חייה של נעמי שמר החל מילדותה ועד לכתיבת השירים בבגרותה. במהלך הסיור תיערך השוואה בינה לבין המשוררת רחל תוך שילוב שיריה. את הסיור תלווה בצלילים נגינת אקורדיון. המסלול יתחיל בביתניה עלית, דרך חורשת האיקליפטוס ועד לקבריהן של נעמי ורחל אשר משקיף על הכנרת בבית העלמין. הסיור יהיה ללא הליכות והמעבר בין תחנה לתחנה יתבצע על ידי רכבים פרטיים.

הסיור יתקיים בתאריכים 1.6 בשעות 10:00-14:00 ויכלול כניסה לחצר כנרת.

אפילו כאן אפשר להרגיש את האוירה ( צילום עמירם אידלמן))

סיור סודי מוחלט בהחלט: תל אביב בעקבות חסמב"ה

מי לא מכיר את חבורת סוד מוחלטת בהחלט, הלא היא חסמב"ה? הסיור יעקוב אחר תולדות החבורה שברא יגאל מוסינזון בסדרת ספריו. הסיור יכלול את האתרים התל אביביים בהם פעלה חבורת חסמב"ה אשר נאבקה למען  בטחון המדינה. הסיור ייצא מדיזנגוף פינת ז'בוטינסקי – "צומת חסמב"ה", דרך תחנת המשטרה בצפון רחוב דיזנגוף, משם ימשיך לבית המרקחת בו נוסדה החבורה. לאחר מכן, הסיור ימשיך לבית מגוריו של הסופר יגאל מוסינזון ויסתיים בגן העצמאות. האתרים בהם יעבור הסיור הינם אתרים משמעותיים לשנות ה-40' וה-50' של המדינה ודרכם נלמד איך הפכה חסמב"ה למיתוס של ממש בספרות הילדים הישראלית.

הסיור יתקיים ב-1.6, בין השעות 10:00-12:30.

חבורות חבורות מאז ועד עכשיו (צילום אורי קציר)

תעלומה של סיור: בעקבות ספריה של בתיה גור בירושלים

מי רצח את זוהרה המושלמת? מה בין "בית המצורעים" לבין מקרה המוות בחוג לספרות? מי רצח את אווה ניידורף? ושאלת השאלות – מדוע המציאות גדולה מכל סיפור? על שאלות מותחות אלו ואחרות תוכלו למצוא מענה בסיור שיתקיים בשכונות טלבייה ובקעה בירושלים. שכונות אלו היוו רקע לספרי המתח הרבים של הסופרת בתיה גור. דגש נוסף בסיור יינתן לדמות החוקר בספריה, מיכאל אוחיון, אשר מפענח את פרשיות הרצח.

הסיור יתקיים ב-7.6 בין השעות 10:00-13:00. 

תל אביב על מגש זהב: בעקבות שיריו של נתן אלתרמן

בינות תחנות תל אביביות תוכלו להיזכר בשיריו המוכרים של המשורר נתן אלתרמן, הלקוחים מהטור השביעי. תחילת הסיור בכיכר הרברט סמואל, לאחר מכן לחוף ירושלים, בהמשך שכונת רוזנפלד, הצצה למשכנו של בית המשורר והמלחין מרדכי זעירא, שהיה מחבריו של אלתרמן. המשך הסיור יעבור בבית העלמין טרומפלדור, דרך קצין העיר בתל אביב, גן מאיר, שוק בצלאל וקפה עטרה.

הסיור יתקיים ב-14.6, בין השעות 10:00-12:30. 

ציור של סיור: בתל אביב בעקבות נחום גוטמן

סיור פעיל במיוחד יתקיים במוזיאון נחום גוטמן בנווה צדק אשר מציג תערוכה עדכנית בשם 'מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים' ומיועדת במיוחד לילדים. בתערוכה יתקיימו מגוון של סדנאות והפעלות לילדים, אשר דרכן יכירו את תחנות חייו של הצייר. כל המשפחה תוכל להיחשף לסיפורים שמאחורי הציורים – המחשבות, הזיכרונות וכל מה שהיווה השראה עבור גוטמן. תחילת הפעילו ביומן מסע שיקבל כל ילד, אשר אותו יחתים בסיום כל תחנה. החותמות, בשילוב עם פעילויות נוספות, יסייעו בפענוח כתב חידה. הפעילות מלאה העשרה וידע, ותאפשר לילדים לשלב הנאה המשולבת בלמידה וחשיפה לאמנות.

לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים