מסע בין תרבויות: סיורים דרוזים וצ'רקסים

תה עם ניחוח נפלא, לחמים ופיתות בעבודת יד, חפצי אומנות ועבודות רקמה, מוסיקת פולקלור מלהיבה והכל בין סמטאות ציוריות באווירה פסטורלית תוך מפגש עם אנשים חמים וידידותיים. סיורים מלאי תרבות והיסטוריה.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 06/06/2013

חוויה אותנטית מרגשת מחכה לכם בסיורים בכפרים דרוזיים ובכפרים צ'רקסיים ברחבי הארץ.  הכפרים הדרוזים והצ'רקסים השוכנים בצפון הארץ מציעים הן צימרים והן מרכזי מבקרים מיוחדים לכל מי שמתעניין בסיפורים, אגדות, להכיר מקרוב את אורחות חייהם ומנהגיהם של הדרוזים ושל הצ'רקסים.

כדי שתדעו היכן לבקר ומה מחכה לכם במסע המרתק, אספנו עבורכם מספר המלצות לסיורים בכפרים דרוזים וצ'רקסים קסומים.

ביקור מרתק בעוספיא

הכפר הדרוזי השליו הזה הוא אחד מהמפורסמים בארץ, שוכן על רכס הכרמל וצופה לנוף עוצר נשימה. כאן, באווירה מחבקת ורגועה, תוכלו ליהנות מאירו דרוזי כמיטב המסורת, במסעדות שמגישות אוכל דרוזי חם או לטייל בחירבת מעצרה וחירבת עלי א-דיין שמציגות שרידים ארכיאולוגיים ולנוח בחורשת האלונים באזור.

כמו כן, יש בכפר שלל תצפיות נוף לעבר עמק יזרעאל והגליל התחתון. בין האטרקציות המובילות בעוספיא תוכלו לגלות את חוות הכרמים, שהינה חוות סוסים המציעה טיולי רכיבה לכל המשפחה, בית בד עתיק השוכן בתוך מערה ואת מרכז מורשת כרמל שמתאר למבקרים את המורשת הדרוזית ואת סיפור הכפר.

אם אתם מגיעים לטיול של כמה ימים באיזור תוכלו להישאר לישון במגוון צימרים בעוספיא שממוקמים ברחבי הכפר ומבטיחים חווית אירוח ייחודית.

נופים וסיפורים(צילום יח"צ)

בסמטאות הציוריות של דלית אל כרמל

זה הוא ככל הנראה הכפר הדרוזי המפורסם ביותר והינו הכפר הדרוזי הגדול ביותר שנוסד לפני 360 שנה. חנויות שווקים תוססים עם מגוון עבודות יצירה, שטיחים, תמונות, מאפים נפלאים. השוק הצבעוני של דלית אל כרמל הוא מוקד עלייה לרגל בו תגלו שלל הפתעות. בנוסף לשוק, ניתן לבקר בבית יד לבנים בכפר ששוכן בבניין עתיק וייחודי ומקיים מעת לעת מפגשים והרצאות, גלריה להנצחת השואה היא עוד מקום מיוחד בכפר של האומנית בותיינה חלבי שמנציחה את השואה בתמונות שמן על בד. בדלית אל כרמל מסעדות אותנטיות בהן תמצאו בקלאוות, פיתות דרוזיות, לבנה, שמני זית, עלי גפן ממולאים ועוד מטעמים ומי שמעוניין לשהות בכפר ייהנה מצימרים מפנקים הפונים לנוף מסנוור באווירה כפרית חמה ונעימה.

אל תפספסו את הצימרים בדלית אל כרמל שמציעים אירוח דרוזי אותנטי מלא אהבה וחום.

צילום יח"צ

החוויה הצ'רקסית בכפר קמא

הכפר הצ'רקסי (אחד משני הכפרים הצ'רקסים היחידים בארץ) הוא פנינת חמד של בתי אבן עתיקים, סמטאות ציוריות, שדות ירוקים מסביבו. מומלץ מאוד לבקר במוזיאון הצ'רקסי בכפר, אשר שוכן בבית אבן מהמאה ה-19 ומציג תמונות, פריטים נדירים מהרי הקווקז, כולל הרצאות מרתקות על החיים של הצ'רקסים לאורך ההיסטוריה. 

אם מתחשק לכם לטעום מהמטעמים הצ'רקסיים, אז קודם כל בואו להתארח במחלבת אלברוס, ביקור כאן משלב בין סדנאות אפייה אותנטיות לבין צפייה בהכנת הגבינות המיוחדות של המחלבה. בכפר מסעדות שונות בהן תוכלו להוסיף לתפריט הכרות עם עוד מאכלים מהמטבח הצ'רקסי, חנויות מזכרות ואפילו כרכרה רתומה לסוס שמציעה למבקרים לסייר בכפר בדרך ייחודית ולשמוע עוד הסברים על המקום ויושביו.

צילום יח"צ

סיורי קיץ בישובי הדרוזים והצ'רקסים

מי שמעוניין להשתתף בסיור מודרך וחווייתי בכפרי הדרוזים והצ'רקסים בארץ, מוזמן להצטרף לסיורים שיזמה הרשות לפיתוח הגליל באמצעות פרויקט "כפר ביקרתם". 

הסיורים לוקחים את המשתתפים למקומות המיוחדים ביותר בכפרים, מלווים במדריכי טיולים ומעניקים הצצה מרתקת לתרבות ולמורשת הדרוזית והצ'רקסית. הסיורים מתקיימים בכל סוף שבוע במהלך חודש יוני, משך כל סיור הוא כ- 3 שעות והם ללא עלות ומותנים אך רק בהרשמה מראש אצל המדריך. 

בתאריכים -7-8

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים