אורחן לילה: אירוח מסוג אחר

אין כאן מיטה מפוארת וגם לא ג'קוזי מול הנוף, אבל יש חוויה, יש אווירה ויש כוכבים, כמה שרק תרצו. חופשה באורחן לילה.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 07/07/2013

אין ספק שטרנד האורחנים תופס תאוצה. מדובר בהרפתקה מרגשת לכל המשפחה, לינה באוהלים או בחאנים במדבר האקזוטי, סמוך למקורות מים או באמצע שמורת טבע ואפילו בלבו של יער גדול. 

חוות הנוקדים. חאן אירוח עם אפשרויות לינה רבות

מעבר לחוויה הייחודית, עלות האירוח של חופשה מסוג זה היא נמוכה יותר וכך הופכת את החופשה למשהו שתוכלו להרשות לעצמכם בתדירות גבוהה יותר. מידי שנה היצע חניוני הלילה, לינת השטח והאורחנים גדל ומציע מגוון אתרים מצפון ועד דרום וברמות אירוח שונות. חלק מאורחני הלילה מציעים את המקום בלבד ועל האורחים להביע מצוידים בכל הדברים להם הם זקוקים בלינת שטח. אך חלק מהמקומות מציג שירותי השכרה של חלק מהציוד כך שניתן להשאיר את המזרנים בבית. בצפון הוקמו אורחני לילה ברמות גבוהות יותר בהם ניתן ללון באוהלים מאובזרים, ממוזרים ואפילו יש כאלה עם מיזוג אוויר ומיטות.

מרבית אורחני לילה אלה מציעים מגוון שירותים בסיסיים כמו חיבור לחשמל, מקלחות וכדומה וכך משדרגים את חווית הלינה ומקלים עליה.

אורחן לילה - חוויה תחת כיפת השמיים

הייחוד בלינת שטח היא קודם כל, החיבור לטבע, מרגישים אותו הכי קרוב שאפשר, ניתן לבלות תחת כיפת השמיים, לספור כוכבים, להכין מדורה או סיר פויקה איכותי למשקיענים.

אין ספק כי הבילוי שונה מאירוח בצימר מפנק או בבית מלון יוקרתי והוא מתמקד פחות בתנאים החיצוניים ויותר בהוויה של החוויה, לישון ביחד, בחוץ וליהנות שאירוח חמישה כוכבים במחיר של הרבה פחות. חופשה באורחן לילה מתאים מאוד למשפחות שמעדיפות לטייל במשך כל שעות היום ומחפשות פיתרון לינה נגיש ולאו דווקא את הבריכה או הג'קוזי. בחלק מהאתרים תוכלו ליהנות גם מארוחת בוקר או אירוח בדואי אותנטי גדוש במטעמים, גישה ישירה לכנרת או לים ועוד אטרקציות בסכומים אטרקטיביים מאוד.

תחשבו כמה נפלא זה להתעורר על חוף ולפתוח את הבוקר בשחייה ממריצה או לצאת מהאוהל ולראות שדה עצום של פרחים ממש במרחק נגיעה. 

אספנו עבורכם מספר המלצות לאורחנים ולסוגים שונים של חאנים.

חוויה, מים, חופש

באתרי קמפינג המציעים את השטח שלהם, התשלום הוא למעשה רק הכניסה ושימוש בשירותי המקום כמו, מקלחות, חיבור למקור חשמל, אספקת מים וכדומה. קמפינג מעיין הגושרים, לדוגמא שוכן בגליל העליון, זהו מתחם ירוק ומטופח שמציע גם שיט בקייקים. האורחים נהנים מקמפינג עצמאי בשילוב צליות, פינות ישיבה, חנייה מסודרת. ובאותו אזור נמצא גם קמפינג פארק הירדן החביב על משפחות עם קטנטנים.

חביב על הקטנטנים, פארק הירדן (צילום שמוליק חזן)

אורחן לילה נוסף המציע עולם ומלואו הוא גני חוגה הממוקם בעמק בית שאן ומציע מדשאות ענק, בריכות מים טבעיות, אגם, בריכת דייג פינות פיקניק ומנגל וכן מתחם לינה בו ניתן להקים את האוהל הפרטי שהבאתם מהבית או לשכור אוהלים ממוזגים ומפוארים במקום. בגני חוגה שירותי חשמל ומקלחות ומזנון מקומי לטובת האורחים בו ניתן להזמין גם ארוחות בוקר ללנים במקום.

עולם של חוויות בטבע, גני חוגה (צילום ניר וילק)

האלטרנטיבות לצימרים

קרוונים, בונגלו, ואפילו סוכות. מי שמחפש קורת גג מסוג אחר ימצא את מבוקשו במגוון אורחני לילה אותנטיים שמציעים אלטרנטיבות לצימרים המוכרים. כך למשל, בחאן דרך הבשמים בצופר בערבה תוכלו לבחור בין לינה באוהלים לבין לינה בסוכות מדבריות כולל אירוח בסגנון בדואי, פינת חי ואפילו רכיבה על גמלים ובחאן ספינת המדבר ברמת נגב, ניתן אפילו לישון בבונגלו או בקרוונים המצוידים במיטות וליהנות מאווירה מדברית חלומית.

שינה באוהלים ענקיים

השיתופיות עומדת במרכז לינה באמצעות אורחן לילה ורבים מהאורחנים מציעים אוהלים גדולים ולינה קבוצתית על גבי מזרונים, באוהלים מחצלות וכיסויים ולעיתים גם גופי תאורה. בחאן פאטה מורגנה בנאות כיכר ים המלח תוכלו להתארח באחד מהאוהלים הגדולים בהם גם זולות נעימות וגם בחאן חוות נעמא באופקים ניתן ללון באוהל גדול וליהנות גם מפינות מוצלות

אולי יעניין אתכם גם

מדורים