בתוך או ליד: טיולי קיץ במים

במדבר יהודה, בלב הירקון, או בנחל סבוך הממוקם בעוקף כנרת. בעזרתם של רשות הטבע והגנים אספנו עבורכם 6 מסלולי טיול , בהם תוכלו ללכת בתוך המים או לצידם. בכל מקרה תביאו בגד ים ומגבת.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 10/07/2013

הקיץ הגיע והבריחה מהחום הכבד מביאה אותנו לנחלים ולאגמים בארץ, טיולי מים הם האלטרנטיבה המרעננת ביותר ולמרבה המזל יש מספיק מקומות בארצנו הקטנטונת שמציעים הליכה במים ואפילו במסלולים מוצלים עשירים בצמחייה סבוכה. החוויה הרטובה מגבשת מאוד, ניתן להגיע עם בגדי ים ומגבות, להשתכשך במים הטבעיים ולחזור הביתה עם זיכרונות בלתי נשכחים.

אספנו עבורכם מספר מסלולי מים מהנים במיוחד לעונה החמה מדרום ועד צפון.

נחל פרת בצפון מדבר יהודה

שמורת טבע נחל פרת היא נווה מדבר אמיתי במדבר יהודה. זה הוא נחל שנובע כל ימות השנה ויוצר בריכות טבעיות שמתאימות לרחצה לכל בני המשפחה. שמורת הטבע עצמה נעימה ומרגיעה ובה תוכלו ליהנות ממעיינות שנוצרו כתוצאה נחל מכמש הנשפך לנחל פרת. בשמורה תוכלו לעשות פיקניקים קסומים תוך כדי שאתם רוחצים במים או טובלים רגליים. אל תפספסו את בריכת התמר ואת מנזר פארן מהתקופה הביזנטית ששוכן בשמורה. 

כיצד מגיעים: בנסיעה בכביש 437 לכיוון הישוב עלמון (ענתות) פונים לכביש מתפתל היורד אל המעיין. הכניסה בתשלום. מידע נוסף ניתן לקבל במוקד המידע של רשות הטבע והגנים, כוכבית "בטבע" (3639*) או בטלפון השמורה 057-8936709.

נחל פרת (צילום דורון ניסים)

פארק אשכול ונחל הבשור

פארק אשכול הוא אחד הפארקים היפים והמטופחים בדרום, מתקני שעשועים וחניון לפיקניקים וצמחייה ועצים, כל מה שצריך ליום כיף. כמובן שגולת הכותרת של הפארק הוא נחל הבשור, בין הנחלים הארוכים בנחלי הנגב. בפארק אשכול נובע נחל הבשור ונוצרה בריכה שהיא מאגר של מים ששומרים על טמפרטורה קבועה של 20 מעלות כל ימות השנה. כאן תוכלו לשכשך רגליים ולטבול במים במהלך הפיקניק. באתר גם גבעה יפה בשם ח'ירבת שלאלה ומראשה ניתן לתצפת על הנוף של הסביבה. מהפארק תוכלו לצאת לטיול ברכבים בדרך הבשור שאורכה כ-18 קילומטרים, כוללת נקודות תצפית מרשימות, גדושה בשרידים ארכיאולוגיים של ארונות קבורה ומבנים קדומים (מיקום: כביש אופקים – צומת מעון (מס' 241), בין סימני ק"מ 4-5). 

מי שמעוניין ללון בפארק אשכול יוכל לעשות זאת בתשלום סמלי בחניון לילה המציע מקום לאוהלים וכולל גם שירותים ומקלחות. 

גן לאומי אשכול (צילום גינצבורג)

עינות צוקים בקרבת ים המלח

שמורת הטבע הנמוכה בעולם שמכונה גם עין פשחה היא שמורה קסומה עם מעיינות של מים מליחים ובריכות שכשוך ושחייה. מסביב צמחייה עשירה, קנה, גומא ומלוח, אשל, רותם מדברי ועוד. יש כאן אפילו בעלי חיים שלא תמיד תראו אך חיים בשמורה כמו שועלים, חתולי בר ואפילו חמורים. 

הבריכות נהדרות ומסביבן חניוני פיקניק מסודרים. מי שרוצה יכול לערוך גם סיור מודרך בחלקים שונים של השמורה החבויה כולל אתרים ארכיאולוגים ושרידים שנמצאו במקום כמו בית מגורים מתקופת בית שני. 

הכניסה בתשלום. מידע נוסף ניתן לקבל במוקד המידע של רשות הטבע והגנים, כוכבית "בטבע" (3639*) 

עינות צוקים (צילום דורון ניסים)

עין מבוע באיזור ירושלים

בדרך לים המלח, סמוך לצומת כפר אדומים מתגלה מעיין פועם "עין מבוע" שהינו אחד משלושת מעינות עין פרת. תוכלו לטבול בבריכה מסודרת ובמים הנעימים של הנחל, ליהנות גם ממתם ארכיאולוגי מהתקופה הביזנטית, ספסלים וצמחייה ירוקה והכל מול נוף מהפנט של מצוקים מדבריים.הכניסה ללא תשלום. מידע נוסף ניתן לקבל במוקד המידע של רשות הטבע והגנים, כוכבית "בטבע" (3639*) 

גן לאומי ירקון

גן לאומי ירקון העצום מתפרש על 13,000 דונם בין תל אפק ליד ראש העין ועד מורשה. בשטח הזה תוכלו ליהנות ממעיינות הירקון,  שזורם בפיתולים מיוחדים וגולת הכותרת היא שלאחרונה התחדש מתחם אפק בחמש בריכות שכשוך, אידיאלי להתרעננות לכל המשפחה במהלך טיול או פיקניק באזור. כמו כן, תוכלו לטייל בין טחנות קמח לחורשת אקליפטוס וליהנות ממדשאות מטופחות, מתקני מנגל ומגרשי ספורט. 

מוקד פארק אפק נמצא בין צומת גנים שבפתח תקווה (כביש פתח תק

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים