הגנה על ביתכם בנופש הקרוב

פריצה לבית היא טראומה לא קטנה. מלבד הפגיעה ברכוש קיימת גם הטראומה של החדירה לפרטיות, חדירה למרחב שמרגיש מוגן, ופגישה פנים אל פנים עם פורץ עלולה גם להיות מסוכנת ולהסתיים בפגיעה גופנית.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 14/07/2013

הגנה על ביתכם בנופש הקרוב

פריצה לבית היא טראומה לא קטנה. מלבד הפגיעה ברכוש קיימת גם הטראומה של החדירה לפרטיות, חדירה למרחב שמרגיש מוגן, ופגישה פנים אל פנים עם פורץ עלולה גם להיות מסוכנת ולהסתיים בפגיעה גופנית. כדאי תמיד לעשות את כל מה שאפשר כדאי להמנע מהסיטואציה מראש, וגם לדאוג שבמידה וכבר התרחשה פריצה – להיות  מכוסים על ידי פוליסת ביטוח מתאימה.

איך חושב פורץ?

יש סוגים שונים של פריצות לבתים ובגדול ניתן לחלק אותן לשני סוגים עיקריים:

פריצות בתיכנון מקיף מראש

פריצות מזדמנות ללא תכנון מראש

פורצים שמתכננים היטב מראש את הפריצה יעשו שיעורי בית מקיפים בזיהוי מטרת הפריצה ומעקב אחר הרגלי החיים של הדיירים. פריצות מזדמנות, מצד שני, הן אלו שהפורצים מזהים "פירצה הקוראת לגנב" ומנצלים אותה בלי תכנון מוקדם רב מדי. מניעת פריצה הביתה פועלת על אחד משני סוגי הפורצים או שניהם גם יחד.

הגנה על ביתכם בנופש הקרוב

פריצה לבית פרטי לעומת בית משותף

בתים פרטיים צמודי קרקע הם יעד מועדף על הפורצים, וזו גם הסיבה בגללה ביטוח תכולה לבית פרטי לרב יקר יותר מביטוח תכולה לדירה בבניין משותף. מצד אחד, בית פרטי מאפשר גישה נוחה לדלתות ולחלונות – נקודות הכניסה לבית. מצד שני, חצר הבית והגדרות מספקים לא אחת מסתור נח עבור הפורצים, ומצד שלישי – בתים פרטיים על פי רב מגלים את שווי השלל יותר מאשר בתי דירות. 

אם לדוגמה חונה רכב יוקרה מחוץ לבית, קל להניח כי גם הבית מאובזר בציוד אלקטרוני יקר ואולי גם מכיל תכשיטים בשווי גבוה.  מבט קל דרך החלון מגלה מידע רב נוסף הנוגע לפרטים יקרי ערך בבית: פסלים ותמונות, שטיחים יקרים, כסף ותכשיטים גלויים לעין כל או, לא פחות טוב, מפתחות רכב היוקרה החונה ליד הבית.

בבניינים משותפים, הקומות הרגישות יותר לפריצות הן הקומות הראשונות והעליונות. הראשונות רגישות לפריצה מכיוון הקרקע ואילו העליונה – לפריצה מכיוון הגג. גם במקרים אלו, מיקום הדירה בבניין יבוא לידי ביטוי בגובה הפרמיה המשולמת עבור ביטוח תכולה לדירה.

הקומות הרגישות יותר לפריצות הן הקומות הראשונות והעליונות בתמונה: וילה פנטהאוס ניו יורק

סורגים ומערכות אזעקה – כן או לא?

רבים רואים בסורגים דבר המכער את חזיתו של הבית, אולם מדובר באמצעי יעיל בהרחקת פורצים, ובמיוחד פורצים מזדמנים. פורץ מזדמן רואה דבר שהוא רוצה או פירצה – ומנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכו. כאשר פורץ כזה נתקל בסורגים, מייד מדובר במכשול שירתיע פורצים רבים.

מערכות אזעקה קיימות ברמות שונות, החל מבית חכם הכולל מערכת אזעקה משוכללת המזהה הימצאות אדם בחלל הבית ומתריעה בפני מוקד ביטחון, וכלה במערכת אזעקה פשוטה הנצמדת אל דלת ומשקוף ומופעלת באמצעות סוללות. לא משנה איזו מערכת אזעקה מותקנת אצלכם בבית זכרו כי במידה ומערכת האזעקה כלולה ומוזכרת בפוליסת ביטוח תכולה לדירה, יש לוודא את תקינותה ואת הפעלתה בכל יציאה מהבית כדי לודא כי במידה ותתרחש פריצה, ביטוח התכולה יהיה בתוקף. דבר זה מעמיד את מערכות האזעקה במעמד חרב פיפיות לעתים, וכדאי למקם אותן בתבונה – רק כאשר מדובר בדרישה מטעם חברת הביטוח או כאשר מדובר בבית המועד לפורענות ודורש אבטחה צמודה יותר מהרגיל.

סוג של אזעקה יעילה היא מנגנון הכולל חיישן תנועה ותאורה חיצונית המופעל בזיהוי תנועה. מנגנון כזה מבטיח כי אתם תראו את מנעול הכניסה בשובכם הביתה וכי הפורץ יבין כי קל לזהות אותו והוא ירפה ויעבור לבית הבא במקרה של ניסיון פריצה. דאגו להתקין חיישן ותאורה כאלו לא רק בקדמת הבית אלא גם מאחוריו ומקמו את התאורה במיקום גבוה שיקשה על הפורץ לניטרול.

לשמור על הבית גם שאתם בחופשה

ההבדל בין בית מאוכלס לבית ריק

כשאנו חושבים על מפגש עם פורץ במהלך פריצה, מדובר במפגש מפחיד עבורנו ולעתים אף מסוכן, אולם גם מבחינתו של הפורץ מדובר במפגש ממנו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים