טרופי טבע: פסטיבל הליצ'י

הוא מסמל את הקיץ, את החופש ואת הטיולים במעיינות הצפון, זהו הליצ'י בעל הטעם הייחודי והמרקם יוצא הדופן ולאור כך אין זה מפתיע שבכל קיץ מתקיים פסטיבל מיוחד שעוסק בפרי הקסום הזה.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 15/07/2013

ליצ'י מי ?

הליצ'י הינו למעשה פרי טרופי שלו עשרות זנים שמקורם בסין הרחוקה, שבאורח פלא הצליח לטעת שורשים גם בארצנו הצחיחה באופן יחסי, בעיקר באזור הגליל המערבי. לליצ'י יתרונות בריאותיים רבים וסגולות רפואיות רבות המיוחסות לו. הרפואה הסינית מאמינה כי הליצ'י תורם לשיפור כוח הגברא, מסייע לתפקוד הכליות, מפתח שרירים ואף, הודות לתכולת הסוכר הזמין הרב שבו, עשוי לגרום לשחרור חומרים והורמונים בגוף המביאים לתחושה של אופוריה. לליצ'י השפעה חיובית על בלוטות הגוף ויש המאמינים כי הוא מקל על שיעול. מעבר לשימושים אלו של הליצ'י, הקיימים ברפואה האלטרנטיבית, גם המדע מכיר ביתרונותיו: בליצ'י 6 קלוריות בלבד ליחידה והוא עשיר בוויטמין c, בזרחן ובויטמינים מקבוצת b. 

פסטיבל של הפרי הכי טעים

איפה ומתי?

פרי הליצ'י מגיע לשיא הבשלות שלו בחודשי יולי אוגוסט עם שינויים קלים בהתאם לזן. ככל שקליפת הפרי חלקה יותר כך הוא יותר עסיסי ובשל, וכאשר הקליפה האדומה מתכהה ומקבל גוון חום הרי שאתם מחזיקים בידיכם ליצ'י בשיא עונתו. 

אמנם ניתן למצוא את הפרי המתוק הזה בצידי הדרך במסלולי טיול רבים בגליל המערבי ובסביבה, אך למי שמעוניין לרכוש את הפרי מבלי לכתת רגליים במסלולי הליכה מפרכים ולהסתכן בחזרה בידיים ריקות, בחוות משפחת סולמני "להתאהב בטבע" תוכלו להשיג ליצ'י טעימים שלא רוססו ולא עברו תהליך כימי של איוד בגופרית, כפי שעוברים מרבית פירות הליצ'י בחוות השונות. עובדה נוספת המשפרת את איכות וטעם הפירות בחוות להתאהב בטבע היא שהחווה משתמשת במי מעיינות להשקיה, זאת בניגוד למי הקולחין המשמשים את מרבית החקלאים בארץ. 

בחוות משפחת סולימני תוכלו למצוא עצים נוספים כגון זית, פסיפלורה, תאנים ועוד וליהנות מחוויית קטיף ייחודית המלווה בפירות טריים וטעימים, ניחוחות של טבע ואטרקציות שונות לילדים. 

פעילות לכל המשפחה

פסטיבל קטיף הליצ'י 

חוות "להתאהב בטבע" של משפחת סולימני פותחת את שעריה למבקרים זו השנה התשיעית במסגרת פרויקט תיירותי חקלאי בגליל המערבי שמשלב בין קיץ, נוף יפהפה ופעילויות לילדים לבין פעילות קטיף חווייתית של פרי הליצ'י בעודו בשיאו. במהלך הקטיף תוכלו לטעום ולאכול מהליצ'י ללא תשלום ולא הגבלה, ועל מנת שתוכלו בכל זאת לקחת איתכם גם פירות הביתה, באתר יחולקו שקיות לאיסוף הליצ'י שקטפתם עבורן תשלמו ביציאה (20 ₪ לק"ג). מעבר לכך תוכלו לרכוש פירות נוספים מתוצרת החווה בחנות שבמקום. 

מתי ? בחודשים יולי - אוגוסט, כל ימות השבוע כולל שבת החל מהשעה 09:30 בבוקר ועד 19:00 בערב (למעט יום שיש שאז נסגר הפסטיבל בשעה 18:00)

איפה? בחוות "להתאהב בטבע" שנמצאת על כביש 70 בין צומת כברי שבגליל המערבי לשלומי שליד קיבוץ מצובה. לאורך הדרך ניתן למצוא שילוט והכוונה.

כמה עולה? מחיר כניסה לאדם 25 ₪ הכולל כניסה לקטיף והשתתפות חופשית באטרקציות ובפעילויות המיוחדות שבשטח. לילדים עד גיל 3 הכניסה חינם.  פרטים נוספים אצל סולימני  050-5401129   

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים