פיינטבול – בילוי משפחתי או ספורט מקצועי?

מקורם של משחקי הירי בכדורי צבע, הגיע בכלל מתחום אחר לגמרי של הגנת הצומח והגנת בע"ח. ב-1970 פיתח ג'ימס היל רובה היורה כדורי צבע למטרת סימון בע"ח וסימון עצים ביערות ע"מ לעזור בנושא של שמירה על חיות הבר ע"י סימונם ומעקב, וסימון עצים להכוונה ביער ולמטרת פיקוח ביערות גדולים בארה"ב.

writer
Weekend תאריך פרסום: 11/08/2013

פיינטבול – בילוי משפחתי או ספורט מקצועי?

מקורם של משחקי הירי בכדורי צבע, הגיע בכלל מתחום אחר לגמרי של הגנת הצומח והגנת בע"ח.  ב-1970 פיתח ג'ימס היל רובה היורה כדורי צבע למטרת סימון בע"ח וסימון עצים ביערות ע"מ לעזור בנושא של שמירה על חיות הבר ע"י סימונם ומעקב, וסימון עצים להכוונה ביער ולמטרת פיקוח ביערות גדולים בארה"ב.

משם, הדרך הייתה קצרה לשינוי ייעוד של רובי הצבע שנקראו רובי פיינטבול לאימונים צבאיים ומשם גם למשחקי אקסטרים ולספורט מקצועי.

 איילת השחר

בישראל משחקי הפיינטבול מתקיימים מספר אתרים קבועים מהצפון ועד הדרום ואף ישנם תחרויות ספורט קבוצתי בהם משתתפים קבוצות המתאמנות באופן סדיר ומשחקות משחק בעל חוקים ברורים בו יש מנצחים ומפסידים. ע"מ להצטרף לקבוצה מקצועית, יש להצטרף לאימונים המתקיימים לרוב באתרים המורשים לפיינטבול ורק כך ניתן להשתלב בליגה הישראלית המקיימת תחרויות שנתיות.

 

פיינטבול כאטרקציה:

רוב פעילות הפיינטבול בישראל מתנקזת לאטרקציה תיירותית מצוינת למשפחות, לימי כייף של חברות, למסיבות רווקים ואף לזוגות המחפשים אקשן בבילוי. ב

 אטרקציות באיילת השחר

אתרי הפיינטבול בישראל הם בד"כ שטחים גדולים ופתוחים בעלי מגוון של מקומות מסתור ומחסה המאפשרים משחק של בין קבוצות ולעיתים גם פעילות אחרות כגון:

  • ירי כדורי צבע למטרות זזות (בעיקר לילדים ונוער). הירי נעשה מעמדה קבועה לטווח קבוע, ועל הילד לכוון למטרות ולפגוע בהם.
  • משחק פיינטבול קבוצתי – ניתן להצטרף לקבוצה קיימת או לבוא מוכנים עם חברים ולהתחלק ל2 קבוצות, ולשחק משחק המבוסס על המשחק הידוע "תפוס את הדגל" בו כל קבוצה צריכה להגן על הדגל שלה, ו"לחטוף" את דגל היריב. מספר אתרי פיינטבול בישראל, מספקים גם שופטים למשחק הקובעים מי יכול להמשיך במשחק ומי למעשה נפסל ו"מת".
  • ירי פיינטבול חופשי – באתרים מסויימים ניתן לצאת "לצייד" של חיות מקרטון המסתתרות במקומות ביער. המשתתף יכול להיכנס ליער ולחפש כמה שיותר "חיות לצייד".

באם חשקה נפשכם בביקור באחר ממרכזי הפיינטבול בישראל, כדאי מאד לוודא עם החברה המפעילה כי בידיהם אישורים מתאימים וביטוח תקף. יש לוודא כי אתם מקבלים ציוד מגן תקין ולא בלוי ושרמת ההגנה על הראש והעיניים הינה מירבית. פגיעה מכדור צבע ממרחק קרוב יכולה להכאיב ואף להשאיר סימנים כחולים במידה והירי נעשה מקרוב.

 

במתחם תיירות איילת השחר, אפשר להצטרף לקבוצות פיינטבול קיימות או לבוא לשחק עם חברים. כל אחד יקבל רובה צבע, ביגוד מלא, משקפי מגן והדרכה מלאה מצוות המדריכים המקצועיים שלנו.

במתחם שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב לבילוי זוגי או משפחתי ומגוון אטרקציות לקבוצות: צניחה חופשית, טיסת כיף בשמי הצפון, טיולי אופניים ועוד.

 טיולי אופניים

לסיכום, אם אתם מחפשים בילוי עם אדרנלין טהור, פעילות גופנית וגיבוש חברתי, כדאי לכם מאד להגיע לאחד ממרכזי הפיינטבול הגדולים- פיינטבול איילת השחר ולהשתתף במשחק. מי יודע? אולי יתחשק לכם להמשיך גם לקבוצה מקצוענית..

 

מתחם תיירות איילת השחר

 

www.pbl.co.il

 

04-6932226

שעות פתיחה: ימים א-ש 8:30-18:00

יש להזמין מקום מראש לכל הפעילויות

טיולי אופניים באיילת השחר

אולי יעניין אתכם גם

מדורים