אין צורך לטוס - טוסקנה כבר כאן

חובבי היין שבנינו ישמחו לשמוע שכאן, ממש מתחת לאף, צמחה לה תעשיה שלמה של יקבי בוטיק יוקרתיים ומצוינים כאחד. צימרים רבים, בנוסף ללינה המסורתית, מציעים יין בית איכותי הנעשה במקום מענבים הגדלים בכרם הביתי.

writer
קרן המר תאריך פרסום: 11/11/2008

"בר בכפר" הוא צימר בשרונה, מעוצב בסגנון כפרי בעלת אוירה חמה ומשפחתית. הייחודיות של "בר בכפר" אינה רק בחדרים המסוגננים והשרות האדיב, כפי שניתן למצוא כיום כמעט בכל צימר בצפון, כי אם ביקב הבוטיק של הזוג בר.


ניכנס יין יצא סוד

"בר בכפר" מציע יין בוטיק ביתי המופק מכרם אותו מגדל דובי, חקלאי בדימוס, ומתיישן בחביות נירוסטה בתהליך טבעי, כאשר היין מקבל את טעמו והארומה הייחודית לו משבבי עץ האלון אשר בחביות. דובי ונילי בר פיתחו את אהבתם ליין במהלך טיול לטוסקנה שבאיטליה, דובי מספר: "הכול התחיל בטיול לטוסקנה, ישבנו, אני ונילי, במסעדה והמלצר פנה אלינו ושאל מה נרצה לשתות. הסתכלנו סביב והדבר היחיד שראינו על השולחנות היו קנקני יין כך שלא נותרה לנו ברירה אלא לנסות בעצמנו. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון."
דובי מוסיף ומספר כי עם פרישתו לפנסיה הוא חיפש תחביב מעניין שימלא את זמנו הפנוי ולכן החליט להשתמש בידע הרב שצבר במהלך עבודתו מרובת השנים כחקלאי והחל לגדל כרם בסמוך ליחידות הצימרים אשר בבעלותו, "בר בכפר". ההצלחה הייתה מעבר למשוער וכיום בכרם גדלים שני זני עינב: שירז ומרלו אשר נקטפים בתהליך קטיפה ידני. במקביל הוקם יקב ביתי המייצר בימים אלו יין בוטיק מצוין, בתהליך ייצור טבעי.


היקב של דובי רק בן 3 שנים וכבר בבציר האחרון ייצר 2200 ליטר של יין. דובי מספר: "בשנה הראשונה התחלתי עם 650 ליטר, כ-1000 בקבוקים, בשנה השנייה כבר יצרתי 1200 ליטר, כ-1600 בקבוקים, והיום אני מייצר כ-2200 ליטר." דובי בר אינו משווק את היין ברשתות השיווק או חנויות היין אלא למסעדות מעטות באזור ומחלק את היין לבאי הצימר, "כרגע הכרם הוא ברמת התחביב ונכון לעכשיו אני לא חושב על שיווק מאסיבי, אני נהנה מהתוצרת הנוכחית" הוא מעיד.
תעשיית היין הישראלית בשנים האחרונות פרסה כנפיים והחלה צומחת ומשגשגת אך עדיין ישראל אינה ידוע כמעצמת יין בעולם והיינות אינן מוצר נידרש בחנויות יין ברחבי הגלובוס. אולי דווקא תמיכת הציבור הישראלי בתעשייה המקומית היא שתיתן את הדחיפה לה התעשייה זקוקה, מעין "ציונות תעשייתית" שכזו. 


לא על היין לבדו

לפני כעשור, אחרי שבגרו הילדים, החליטו הזוג בר להקים צימרים בלב השטח רחב הידיים אשר בבעלותם. על שטח האתר מגוון עצי פרי, בניהם: עצי פקאן, לימון, פומלה, אפרסמון, ועוד... ליד הצימרים חורשת אורנים קסומה אשר בין עצי האורן התמירים תלויים להם ערסלים אשר לרגליהם מגוון צמחי תבלין ריחניים. הצימרים ממוקמים בין מטע הזיתים המשפחתי של משפחת בר לבין שדות חיטה סבוכים. המראה הנגלה לעני האורחים של "בר בכפר" כאילו לקוח מתוך סרט והתפאורה לא יותר מאשר ציור פסטורלי מעשה ידי אומן. "בר בכפר" היא התגלמות היופי של הטבע והוכחה ניצחת לכישרונה של אמא אדמה. 


צימרים בצפון רבים מציעים שלל אפשרויות לינה, צימרים רומנטיים לזוגות האוהבים, צימרים משפחתיים ואפילו וילות. "בר בכפר" אינו נופל מיתר צימרים בכנרת ומציע שלל אפשרויות לינה יוקרתיות למגוון קהלים. החדרים מעוצבים בטוב טעם ובניחוח כפרי, כאשר חובבי היין שבניכם ייהנו מסיור מודרך מפי דובי וארוחת בוקר עשירה ביותר פרי מעשיה של נילי.  לא חוויתם ארוחת בוקר כהלכתה עד שלא טעמתם את מאפי השבלול של נילי והממרחים אותם היא מכינה בעמל רב. אין ספק כי גולת הכותרת של "בר בכפר" הוא הנוף עוצר הנשימה של הכרם, הישוב שרונה והר תבור המרשים ביופיו.

לאתר הבית של "בר בכפר".    

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים