מתחדשים: פארק עמק התכלת

גן עדן של מעיינות, עצי זית ורימון, בעלי חיים חופשיים, חורש טבעי ופסטורליה מהולה באוויר הצח של צפת. פארק עמק המעיינות מזמין אתכם לביקור באחד הפארקים היפים ביותר בישראל.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 20/11/2013

אין כמו לגלות פארקים חדשים ולגוון את הפיקניקים בתפאורה מרעננת. פארק עמק התכלת הוא פארק חדש מבית היוצר של קק"ל שהוקם בגיא נחל בירייה בצפון מיובלי נחל שכווי הנשפך לנחל עמוד. אומנם כרגע הפארק טרם נחנך רשמית ולכן הוא עדיין סגור בשבתות, אך הוא פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע. 

הפארק הוא גן עדן עלי אדמות: 580 דונם של מעיינות, עצי זית ועצי רימון, חורש ים תיכוני על רקע הרי הגליל וביניהם הר מירון, שהינו ההר הגבוה ביותר בגליל.

פארק עם שבילים מוסדרים (צילום קק"ל)

פסטורליה ושלווה שנפגשים יחדיו ומהווים לוקיישן מושלם  

הפארק נפלא לפיקניקים ומאפשר לילדים לרוץ בצורה חופשית בלי שההורים יחששו מרכבים: אין כניסה לרכבים או אופניים לתחומי הפארק והפיקניקים שאפשר לעשות כאן מבוססים על אוכל שהכנתם בבית, היות ואין שטחי מנגל או היתר לבצע מנגל באזור. התוצאה היא בילוי רגוע בחיק הטבע.

מה מחכה לכם בפארק עמק התכלת?

בעלי חיים חופשיים - אם חיפשתם אתר בו תוכלו  לפגוש בעלי חיים בסביבתם הטבעית, הרי שפארק עמק התכלת הקרוב לצפת יענה על בקשתכם. 

קק"ל הביאה לפארק למתחם חי ייחודי איילים, יעלים, יענים, אמו, דישונים, סוסים וחמורים שמשוטטים כאן וידידותיים להפליא. בברכות המים הקסומות תבחינו בגם ברווזים וברבורים ששטים בשלווה. 

הבריכה העליונה בפארק (צילום קק"ל)

למטיבי לכת מתחילים ומתקדמים

מסלולי הליכה – אין כמו לשפר את הכושר הגופני וליהנות מהליכה באוויר הצח. בפארק הכשירו קק"ל מסלולי הליכה בשתי דרגות קושי: מסלול מעגלי שמקיף את בריכות המים העליונות ולצידו ניצבים ספסלים למי שמעוניין לתפוס אתנחתא בין לבין ומסלול ארוך ואתגרי, תלול יחסית, שמוביל למפל קסום ולבריכות המים התחתונות של הפארק. 

אומנם המסלול הארוך מתאים למי שרגיל לטיולים בדרגת קושי גבוהה או למטיבי לכת, אך המסלול הקצר מתאים למשפחות.

אורכו של המסלול הקצר כ-2 ק"מ והוא עולה בשיפוע מתון במקביל לאפיק נחל ביריה, לאורך הדרך תיהנו כאן מנופם של עצי הצפצפה וכשתגיעו למעיין עין התכלת שעל שמו נקרא הפארק תגלו פרגולה ושפע של עצי פרי ועצי חרוב. 

לאחר ההגעה למעיין ואתנחתא מרגיעה על הדרך, ניתן להמשיך במורד הגיא של נחל ביריה. לאורך השביל תבחינו בעצי אלה, ובאביב בסחלב איטלקי, אירוס ארם נהריים, פריחה ססגונית מתובלת בצבעי כחול-סגול. המסלול מעגלי כך שבסופו של דבר תשובו לתחילת המסלול.    

המסלול הארוך אורכו כ-4.5 ק"מ, הוא מתחיל בשער הכניסה, ממנו פונים צפונה אל עבר בריכות המים ובאפיק הנחל מהבריכות יש לבצע פנייה שמאל לעבר שביל שיורד במורד הנחל כ-200 מטר משם וחוצה את השביל תעלה מרושתת המנקזת נביעה קטנה. זהו שריד לעין אל עפיא, שמימיו נודעו בעבר כבעלי  סגולות מרפא.  מכאן יש לטפס בשביל מדרגות תלול שמוביל למפל שמימיו זורמים אל בריכה רדודה. 

איך מגיעים לפארק? נכנסים בכניסה הראשית לצפת (כביש 89) ונוסעים לכיוון התחנה המרכזית. כ-500 מטר מצומת הכניסה הראשית פונים ימינה לרחבת החניה של הפארק. 

מהלכות חופשי ברחבי הפארק (צילום קק"ל)

מה עוד יש לעשות בסביבה?

פארק עמק התכלת שוכן במיקום אטרקטיבי לחובבי טיולים, חוויות קולינריות, מורשת ורוח. 

מכאן תוכלו להגיע ליער ביריה שהוא בין היערות העשירים והיפים בארץ המשתרע על פני שטח עצום של כ- 20 אלף דונם, בחורף ניתן לקטוף כאן פטריות שצצות לאחר הגשם, בקיץ לבקר בחוות בת יער שמציעה טיולי רכיבה על סוסים ומסעדת בשרים משובחת לצד פארק חבלים. רבים מגיעים ליער ביריה לביקור בקברי צדיקים, כמו למשל, קברו של יונתן

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים