חבל בנימין: מסלולי טיול חורפיים

רכיבה חווייתית בין הרי השלג הצחורים, מזחלות, בובות שלג ואפילו מסלולי רכיבה על אופניים. כל זה ועוד בחבל בנימין שנמצא בין גוש דן לירושלים.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 19/12/2013

אל תתנו לקור לעצור מבעדכם לצאת ולטייל. החורף מזמן לעולמנו תפאורה קסומה: תצפיות של שיטפונות וזרימות עוצמתיות, מרבדים מושלגים וכרמים יפהפיים. 

בחבל בנימין המכונה "חבל התנ"ך" ושוכן בין גוש דן לירושלים, מחכים לכם שפע של מסלולי טיול רגליים, לרוכבים או למי שמעדיף לנסוע בג'יפ או לדהור בטרקטורון

הזדמנות נפלאה להכיר את האזור בו איתני הטבע היו נדיבים במיוחד. הנוף המהפנט שזור בסיפורים מיוחדים, אטרקציות, מרכזי מבקרים ויינות משובחים, אלה הופכים את חבל בנימין לסוג של טוסקנה מקומית. לפניכם מספר המלצות לטיולי חורף וסיורים מעניינים בסביבה. 

רכיבה חווייתית בגוש שילה

הכינו את האופניים. לאחרונה נפרצו בגוש עלי שילה שבילי סינגלים אטרקטיביים ומקצועיים. המסלולים משולטים ומסומנים וטומנים בחובם נופים מיוחדים, מיוערים ושופעי צמחייה. 

אגב, המקום אפוף הילה היסטורית, כאן התנבאו נביאי ישראל, במקום זה התהוותה הקהילה היהודית בתקופת המקדש וממש פה לחמו החשמונאים. בכרמי שילה מחכים לרוכבי השטח שאוהבים אקסטרים שבילים אתגריים במיוחד. 

שפע השבילים מאפשר בחירה חופשית. תוכלו לבחור מסלול בדרגת הקושי המבוקשת וליהנות מאווירה מיוחדת באחד המקומות היפים בארץ.

רוכבים בכל מצב (צילום דסטון הפקות)

החרמון של גוש דן

החורף זה הזמן להכיר את הר בעל חצור או בכינויו "החרמון של גוש דן". זה ההר הגבוה ביותר במרכז הארץ וגובהו כ- 1100 מטרים. בימים מאוד קרים, כיפתו מושלגת ובכל מקרה, תהנו כאן מאוויר פסגות צלול, נוף עוצר נשימה. ניתן לגלוש על מזחלות על השלג.

בימים של ראות טובה, תראו דרומה עד ערד. הטיול להר מתאים מאוד למשפחות בעלות טרקטורונים. 

מזחלות על השלג (צילום אייל אסרף)

יש גם שבילי אופניים (צילום יח"צ)

לטייל בשילה הקדומה

 שילה הקדומה היא בירת ישראל הראשונה שנהנתה מהתואר היוקרתי במשך 369 שנה. זה אזור מיוחד המרכז מי גשמים שניגרים מההרים, עמקים פוריים ואפיקים שמתלכדים לנחל גדול. 

המסלול הרגלי נמשך כשעה וחצי אך ניתן לקצרו לכ-20 דקות של הליכה קלילה. מטיבי הלכת מוזמנים להמשיך עד למעיין הגבורה ולקנח בטיפוס במעלה תלול לתצפית הקרון. 

בכל מקרה, אל תפספסו בדרככם את מצפור אברהם ממנו ניתן לתצפת על מצוקי נחל שילה וגת עתיקה קסומה. ביובלו העליון של הנחל בשילה הקדומה, יש שולחנות פיקניק ומעיין בשם "עין עוז" – סביבה אידיאלית למי שמחפש מקום ליום כיף. 

מי שחיפש מקור חימום, יוכל להיכנס למגדל הרואה החדש שהוקם במקום ומציג מיצג מולטימדיה מרהיב המתאר את סיפורה של שילה הקדומה. כאן תהנו גם מחנות גלריה ומקפיטריה נעימה. 

אם חשקה נפשכם בחוויה של שיכרון חושים, באזור שוכן גם יקב "גבעות" שמציע למבקרים סיור עם הסברים על תהליך הפקת היין מלווה בטעימות יין. 

נחל שילה הזורם (צילום ברוך אודסר)

מרכז המבקרים של חבל בנימין

קרוב להר בעל חצור, ניתן לבקר במרכז המבקרים "נחלת בינימין" בו העבר והווה מתמזגים יחדיו. מרכז המבקרים המושקע שעוצב בסגנון כפרי מחמם מציג סרט מרתק, מיצג אור קולי מרשים בשלושה מימדים אודות בן בינמין שחווה את האירועים ההיסטוריים שמתרחשים במולדתו האהובה 

מרכז המבקרים וכולל גם בית קפה חלבי ואת יקב הבוטיק פסגות. סיור ביקב אורך כשעה ומשלב סרט עלילתי מרתק בליווי טעימות יין ותצפית נוף מרהיבה ממרפסת היקב.  

אולי יעניין אתכם גם

מדורים