מנפלאות הממליצים: למה חשוב לבקש חוות דעת מהאורחים?

בעידן של הפייסבוק, טוויטר ושאר המדיות, אין כמו המלצה ישירה של מישהו שכבר ניסה את זה, שכבר היה וחווה ויכול להמליץ. אז איך להפוך את האורחים לשגרירים ולמה זה שווה זהב.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 12/01/2014

ההצלחה של הצימרים תלויה במגוון גורמים, החל מהמיתוג המרשים של הצימר, דרך הלוקיישן הנבחר, הפינוקים המוצעים בסוויטות ועד האטרקציות מסביב. פרסום יעיל ושיווק ממוקד מסייעים בהעלאת המודעות ובהבאת האורחים ובעליית מספר ההזמנות לאתר האירוח. 

פעילות אפקטיבית במיוחד מתרכזת במישור של קשרי אורחים והיא מבוססת על כך שלהמלצות של האורחים שביקרו בצימר יש השפעה אדירה על המוניטין של הצימר שלכם.

מרוצים ומאושרים

אורח מרוצה הוא כמו שגריר מצטיין

עליכם לזכור שהאורחים הם שגרירי המותג שלכם ולכן, יש להשקיע בשביעות רצונם כך שהם יצאו מכם עם חוויה טובה וזיכרון בלתי נשכח ושאיפה לחזור אליכם, שוחחו עם האורחים אודות הצימר שלכם ותהיו תמיד ברוח חיובית. כיום יותר מתמיד חשוב לשמור על נוכחות ותדמית חיובית ועם זאת, מאתגר וקשה יותר לעמוד במשימה. 

בעידן הדיגיטלי שמועות מתפשטות מהר באמצעות פורומים, דירוגי צימרים ופעילות בפייסבוק וברשתות חברתיות הוספות ויש להיות עם היד על הדופק כל הזמן. 

שגרירים ברשת החברתית זה כח

מה עם איזה סמול טוק

חשוב לבדוק מה 'מדברים' עליכם והאם האורחים שביקרו אצלכם אכן היו מרוצים מהצימר ודאגו לדווח על כך. זכרו שלמילים יש כוח רב והן חזקות מתמידץ אם מישהו מהאורחים שלכם כתב שהוא לא היה מרוצה, קחו שחשבון שכל חבריו וחבריהם ראו זאת ויהיה קשה מאוד להילחם בתופעות הלוואי בעקבות דיווח מסוג זה.

אז כיצד תשלטו בחוות הדעת ותהפכו את הממליצים לכוח שיווקי חזק שעובד לטובתכם?   

קידום תוצאות חיוביות במנועי החיפוש

כדי לדעת מה חשבו עליכם האורחים וכיצד ממותג בית העסק שלכם, היכנסו למנוע החיפוש של גוגל ובדקו איזה תוצאות חיפוש עולות בהקשר של אתר האירוח שלכם. ככל שיכתבו עליכם יותר חוות דעת חיוביות כך גוגל ייתן תיעדוף לתוצאות הצימר שלכם ועל כן חשוב לעודד כל אורח מרוצה לכתוב חוות דעת.

חשוב לבדוק באתר בו אתם מפרסמים, אם יש לכם האפשרות ניתן להגיב על הביקורת שעלתה גם אם היא לא ביקורת מושלמת מהחלומות. זכרו - שגם המלצה שאינה מושלמת עושה לכם טוב, כל עוד היא אמיתי ואין בה אמירה פוגעת.

אם אתם לא יכולים לכתוב בשם הצימר, נסו לבקש מלקוחות או מכרים להגיב. באתרים בהם הממשק בשליטתכם, חשוב מאוד שיהיה מקום לביקורות ושתכניסו שם כמה שיותר חוות דעת והמלצות חמות – היום יותר ויותר גולשים מחפשים את חוות הדעת של אורחים, לפעמים עוד לפני שהם קראו מה יש בצימר או הסתכלו על התמונה. חוות דעת מהווה מידע שמעשיר את האתר האישי בתוכן איכותי: אנשים אוהבים לקרוא חוויות אישיות ואלה גם מחזקות את אמון הגולשים במקום האירוח. אפילו חוות דעת קצרה וקולעת יכולה לעשות את ההבדל. 

שמרו על קשר עם הלקוחות  

חשוב מאוד לדעת מה האורחים חשבו עליכם לפני שתגלו זאת באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק או בפורומים. ניתן לתקשר עם הלקוח כבר בעת ביקורו, לבדוק מה שלומו והאם הוא נהנה ומה היה משנה או משפר, להניח דפי משוב בסוויטות ולאסוף אותם בסיום. אפשר גם לשלוח לו סקר שביעות רצון במייל ולתגמל אותו על המענה, לבקש ממנו להמליץ בדף הפייסבוק או באתר חוות דעת ולתת לו הטבה על הטרחה.

הטיפול שלכם בחוות הדעת הוא חשוב. במידה וצצה בעיה – הגיבו בזמן אמת, חשוב ליצור קשר מיידי עם הלקוח ולבחון כיצד תוכלו לשפר את הרגשתו ובמידת הצורך, גם להציע הטבה או פיצוי. 

דעה זה כוח - שימוש אפקטיבי בביקורות

אם האורח מרוצה מאוד, ניתן להשתמש בו כשגריר בדרך חכמה, למשל, לתת לו הטבה על הבאת חברים שהגיעו בעקבות ההמלצה שלו, לבקש ממנו לשתף בחוויה שלו בפלטפורמה המיועדת לכך באתר התדמיתי, בדף הפייסבוק שלכם או בפרופיל האישי שלו, בפורומים או בקבוצות עניין ולהעניק לו על כך תגמול כלשהו – למשל, צבירת נקודות זיכוי או הנחה בהזמנה הבאה שלו.

עודדו את האורחים לשתף בחוויית האירוח שלהם – בקשו מהם באופן אישי ישירות או טלפונית, כתבו להם מייל או הודעת טקסט לאחר שהותם בסגנון " נהניתם? נשמח שתספרו לחברים" וכדומה. 

בכל מקום, לייק

אולי יעניין אתכם גם

מדורים