אירועי טבע באווירת פורים

סיור במערות קדומות, מסע בזמן, קבלת שבת פורימית בירושלים, פריחות בגבעות הצגה פעילה עם הקהל ועוד. כל זה ועוד יחכה לכם באתרי רשות הטבע והגנים בחופשת פורים

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 06/03/2014

אופנה קדמונית במערות

מערות האדם הקדמון מתגלות בסיור מודרך יוצר דופן במהלכו נלמד על אורח חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, היכ חיו וכיצד שרדו. בסוף הסיור נרד לערוץ נחל מערות, נתחפש לקדמונים ונערוך תצוגת אופנה קדמונית תוך שימוש בצבעים טבעיים.

היכן: שמורת טבע נחל מערות.  מתי: שבת 15.3.

מחיר: משפחה – 180 ₪, זוג – 130 ₪, מבוגר – 75 ₪, ילד – 55 ₪, מנויים משפחה – 85 ₪.

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*.

רשות הטבע והגנים מסדרת לנו את פורים

התל שראה הכול – הצגה בתנועה

מסע מרתק על העבר בעקבות הארכיאולוג "ירחמיאל ג'ונס" שיכלול חופרים וחוקרים, ארכיאולוגים, מלכים, ארמונות, תככים ומזימות, מלחמות ונבואות זעם. מסע מבדר וומרתק מראשוני האנשים ועד אחרית הימים בתל מגידו. מבית תאטרון "מקום". יש להצטייד במכונת זמן.

היכן: גן לאומי תל מגידו.  מתי: שני 17.3 בשעות 11:00, 13:00. ללא תוספת תשלום.  

נעים להכיר: בליאן האביר

שחקן ומדריך המגלם את דמותו של בליאן האביר הנועז ינחה אתכם בסיור בעיר המקסימה ארסור ויספר לכם על תהליך בניית המבצק על ידי אביו, ז'אן מארסור.

היכן: גן לאומי אפולוניה.

מתי: שבת 15.3, ראשון 16.3 בשעות 10:00, 12:00, 14:00. ללא תוספת תשלום.

פורים בבית גוברין (צילום חגי יוחנן)

מבצר בחשיכה

סיור לילי המספר את סיפורם של שודד הים האנגלי גודריך האדום, הנסיכה הקסומה מליסנד והאביר ג'ק דה אוונס. לאחר שנפגוש את השלושה נחפש עימם אוצרות מעברם ונקנח בהרמת כוסית לזכרם בחדר האוכל. אפשר להגיע מחופשים למכובדים. 

היכן: גן לאומי אפולוניה.  מתי: חמישי 20.3.

מחיר: מבוגר – 45 ₪, ילד – 35 ₪; מנויים: מבוגר – 40 ₪; ילד – 30 ₪

בואי, שבת המלכה

נקבל את השבת בירושלים בטיול אחר הצהריים יפהפה שיפתח בשכונות משכנות שאננים וימין משה, שם נדמיין כיצד נראתה קבלת השבת כאשר השכונות ניצבו בודדות מחוץ לחומה. נמשיך מגן לאומי סובב חומות ירושלים בדרכם של עולי הרגל אל העיר העתיקה ואל הרובע היהודי. נעבור בשער ציון ובססמטאותיו של הרובע היהודי, נתרשם מאווירת השבת, הקולות, הריחות ובגדיהם החגיגיים של תושבי הרובע. המסלול יסתיים בכותל המערבי עם המתפללים. המסלול מיועד לילדים מגיל 5 ומעלה. הילדים מוזמנים להגיע מחופשים

היכן: גן לאומי סובב חומות ירושלים.  מתי: שישי 14.3.

מחיר: משפחה – 130 ₪, זוג – 110 ₪, מבוגר – 55 ₪, ילד – 40 ₪, מנויים משפחה – 85 ₪.

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*.

סיפור על מבצר פורח

טיול פריחה בגבעות בית שמש, המהוות בית לצמחים רבים ולחיות בר. במהלך הטיול נסייר בחורבת קיאפה, בשעריים העתיקה שנחפרה לאחרונה ונצפה על הנוף המרהיב הסובב אותנו של עמק האלה וגבעות בית שמש. הסיור יתייחס לתכניות הפיתוח והשימור של הגבעות הפורחות.

היכן: גבעות בית שמש.  מתי: שבת 15.3.

מחיר: משפחה – 130 ₪, זוג – 110 ₪, מבוגר – 55 ₪, ילד – 40 ₪, מנויים משפחה – 85 ₪.

מערות והצגות

שחקנים מדריכים מתיאטרון "היסטריה" יסחפו אתכם לעולם התחתון במסע יוצא דופן המספר על ההיסטוריה של בית גוברין באווירה מבודחת. מה זה קולמבריום, מה הסיפור בנוגע לקיר המערה של חצביהו, מי זה חצביהו ומדוע עובדים מתחת לאדמה? סדנאות יצרה ודוכני מזון בתשלום יתקיימו במקום.

היכן: גן לאומי בית גוברין.  מתי: ראשון 16.3 בשעות 10:00–15:00.

לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים