טיולי נוסטלגיה ומורשת: יום העצמאות 66

על ההתיישבות בארץ, מסע בזמן, הסיפורים שישחזרו את ההיסטוריה, התמימות והפשטות של הקמת המדינה ועוד. לקראת יום העצמאות קבלו כמה המלצות שיתבלו את הסיור בטבע עם קצת מורשת ישראלית.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 24/04/2014

כפר קדם: מצפה הושעיה

אתר התיירות המשחזר את החיים בגליל כפי שהיו לפני כ 2000 שנה, עוד בתקופת במשנה. המקום הוא כמו מנהרת הזמן דרכה חוזרים אחורנית.  במקום פעילויות 'ירוקות' וערכיות המתאימות לבילוי עם כל המשפחה. 

הכפר הוקדם לפני 20 שנה ע"י מנחם גולדברג והפך במהרה למתחם תיירותי מוכר בארץ ובעולם כולו. החוויה כוללת אפיית פיתות, מסיק זיתים, חליבה וגיבון גבינה ועוד, בדיוק כפי שנעשו בימי קדם.

הפעילות אף כוללת לבוש קדום איתו המשתתפים יחוו את החוויה באופן יותר אותנטי.

אווירה קדומה וקסומה (צילום מנחם גולדנברג)

ביקור במוזיאון העמק

המוזיאון שנמצא בקיבוץ יפעת מציג ומתעד את סיפורם המרתק של מתיישבי עמק יזרעאל, ראשוני החלוצים שהתיישבו כאן בשנות העשרים ועד הקמת המדינה. במקום אוסף עשיר של מגוון פריטים מקוריים של פעם, כגון כלי עבודה, כלי חקלאות, כלי מטבח, ספרים, ביגוד ועוד.  הביקור במוזיאון הוא חוויתי ומתאים לכל המשפחה וכל גיל.

מתי פתוח: בין השעות  11:00-15:00.

כמה עולה: כניסה בחינם ביום העצמאות, בחסות המועצה לשימור אתרי מורשת.

בעמק ובכפר

מתחם רכבת העמק 

מתגייסים לחיפושים אחרי "הרובה האבוד" בפארק המעיינות

מתחם האירוח חוויות ניר דוד מזמין את הציבור לעזור בחיפושים אחרי "הרובה האבוד". מבקרי הפארק ישכירו רכבים חשמליים יקבלו כתב חידה ומפרט הוראות שבעזרתם יתבקשו לחפש את מיקומו של "הרובה האבוד".

במהלך המשחק המשתתפים יכירו את סיפור ההתיישבות בעמק, סיפורי הרפתקאות החלוצים וכמובן המסע אל עבר המטרה - מיקומה של תיבת הרובה.
בפארק המעיינות שלושה מעיינות מרשימים הנובעים במשך כל ימות השנה ודרכים סלולות באורך כולל של כ-15 ק"מ המובילים את המטיילים בבטחה למעיינות, באופן שאינו פוגע בטבע ובצמחייה סביב. 

ניתן לטייל בפארק באמצעות רכבי שטח ירוקים המתאימים ל 4-8 אנשים, או בשאטל חשמלי (המתאים עד 13 מקומות). ניתן ומומלץ להשתכשך במעיינות וליהנות מפיקניק על שפת הנחל.

כמה עולה? כניסה רגלית ללא תשלום,  מחירים: רכב לארבעה: 175 ש"ח לשעתיים. רכב לשישה:255 ש"ח לשעתיים. כמו כן, ניתן לשכור אופניים החל מ-50 ₪. 

מתי? 6.5 בין השעות 09:00-17:00

פארק המעניינות, נפלא כל השנה

מערת הפלמ"ח

המערה שהפכה לבסיס האימונים של הפלמ"ח, המקום הסודי של הישיבות הכי סודיות לקראת היציאה הפעולות הנועזות. במקום יוקרן סרט שמציג את סיפוריהם המרגשים של הלוחמים, תצוגה של כלי הנשק מהתקופה ההיא ועוד. במתחם המקום הוקם באתר פארק חבלים אתגרי הכולל גשרים מגוונים, אומגה וקיר טיפוס, פינות טבע ומסלול מכשולים

מתי פתוח: 6.5.14   בין 9:00-17:00  (בשאר ימות השבוע יש לתאם הגעה מראש)

כמה עולה?  כניסה חינם ביום העצמאות, למעוניינים: פארק חבלים אתגרי בתשלום

החצר הגדולה במרחביה

בחצר הקיבוץ, בתוך מבנים מקוריים מראשית המאה הקודמת, ממוקם מרכז מבקרים המציג בדרך מקורית וצבעונית - תמונות, מודלים, וסרטי הדרכה, את שלל הסיפורים של המקום: את ראשית ההתיישבות העברית בעמק יזרעאל, את החזון  ואת ההווי בחיי הקהילה   המתהווה בעמק.

מתי פתוח ביום העצמאות: בין 9:00-15:00

כמה עולה: 17₪ לגמלאים, 20 למבוגר, 12 ₪ לתלמיד/סטודנט/חייל/ילד,

אולי יעניין אתכם גם

מדורים