לקראת ל"ג בעומר – טיולים באזור הר מירון

פריחת הסחלב האיטלקי, מעיינות זורמים וצוננים, אתרים ארכיאולוגיים, הטחינה הכי טובה ושבילי הליכה נוחים. רגע לפני שמגיע חג המדורות הלאומי, קבלו חמש המלצות לטיולים ובילויים סביב הר מירון בחג.

writer
צוות אתר weekend תאריך פרסום: 17/05/2022

פריחת הסחלב האיטלקי, מעיינות זורמים וצוננים, אתרים ארכיאולוגיים, הטחינה הכי טובה ושבילי הליכה נוחים. רגע לפני שמגיע חג המדורות הלאומי, קבלו חמש המלצות לטיולים ובילויים סביב הר מירון בחג.

בכל שנה בל"ג בעומר נוהרים מאות אלפי מאמינים למקום קברו של רבי שמעון בר יוחאי, השוכן למרגלותיו של הר מירון. שם הם חוגגים את החג, ומאזינים לניגוני הכליזמרים המסורתיים. בנוסף לחגיגות הרגילות, יש שלל אטרקציות באזור, המוצעות לחוגגים. בכתבה זו תוכלו לקבל מספר רעיונות לחלק מהאטרקציות והרעיונות לטיולים בהר מירון וסביבותיו וכן ללון באחד ממגון הרחב של צימרים בגליל העליון.

לקראת ל"ג בעומר

שביל הפסגה

פסגת הר מירון היא הפסגה השנייה בגובהה בארץ, לאחר פסגת הר החרמון. בשביל פסגת המירון תוכלו להשקיף על נוף הגליל העליון כולו, ולחזות בפריחה מרהיבה של פרח סחלב הגליל, הסחלב האיטלקי ובמרבדים עצומים של ירוק. בנוסף, בשביל מפוזרות "מרפסות" לתצפית בכמה נקודות, שם תוכלו להשקיף על הרי הגליל העליון והלבנון, רמת הגולן ואפילו החרמון. הטיול הינו מעגלי, מתאים לכל המשפחה ומהווה חלק משביל ישראל. אורכו קילומטר וחצי, הוא מקיף את פסגת הר מירון והכניסה לשמורה היא בחינם.

בית ספר שדה הר מירון

אם אתם מתכננים טיול המשלב לינה באזור, מבלי להוציא סכומים גדולים של כסף, תוכלו להתמקם בבית ספר שדה הר מירון. הבית ספר ממוקם על מורדותיו הצפוניים של הר מירון, באחת משמורות הטבע היפות בישראל. הבית ספר נחשב לנקודת תצפית מצוינת על כל אזור הגליל. מעבר ללינה, תוכלו ליהנות מהדרכה במגוון מסלולי טיול, המשלבים אתרים ארכיאולוגיים ונקודות ציוריות בדרך.

 

איפה ישנים באזור? 

צימרים בגליל העליון יש בשפע, והאזור מאופיין בנקודות תצפית ציוריות, נוף פתוח וישוביים אשר יש בהם צימרים, דירות אירוח ומלונות בוטיק מקסימים ומיוחדים כל אחד בדרכו. אם אתם מעוניינים לנפוש באזור צימרים במירון ניתן למצוא בישובים הבאים: כמובן בראש ובראשונה צפת- עם העיר העתיקה, מלונות בוטיק מיוחדים ודירות נופש מרווחות למשפחות וקבוצות שמגיעות. מלבד צפת תוכלו לנפוש בישובים שיש בהם מסורת אירוח וצימרים וותיקים לצד חדשים- ספסופה, דלתון וכרם בן זמרה. אם מתרחקים קצת מאזור מירון ישנו מגוון רחב של ישובים עם צימרים מוקפדים לכל הרכב ולכל כיס. 

למיטיבי לסת – ארוחת מלכים בחורפיש

חורפיש הוא יישוב דרוזי ותיק המציע שלל מסעדות עם נוף מרהיב, הנשקף מן ההר. אחת המסעדות המומלצות באזור, הידועה בטחינה המעולה שהיא מגישה, היא מסעדת פנינת ההר. לפי המבקרים, מלבד טחינה טובה, תוכלו למצוא בתפריט מבחר רחב של מנות במחירים שווים לכל נפש.

טיולים באזור הר מירון

ביציאה מחורפיש – מסלול למשפחות או למיטיבי לכת

אחרי היציאה המזרחית של חורפיש על כביש 89, מתחיל מסלול למשפחות המסומן בסימון שחור.

מומלץ לארגן איסוף של רכב, או על ידי  שתיקח אתכם מההמשך של אותו הכביש בקרבת בית ספר שדה הר מירון. כעבור ק"מ וחצי, השביל השחור נפגש עם השביל האדום, שעוקב אחר התוואי של נחל נריה שעליו ממשיכים מזרחה. המסלול מזמן נופים ירוקים ושלל פינות מוצלות, והדרך קלה להליכה. המסלול אורך כשעתיים עד שלוש שעות, בקצב איטי עד רגיל. בקצה המסלול, תגיעו לחרבת חממה, שם תוכלו להחליט על סיום או המשך המסלול. אם אתם אוהבי אתגרים, תוכלו להמשיך לטייל, בפנייה בכביש אל שביל ישראל, המסומן בכתום, כחול ולבן ולהמשיך עוד כשלושה ק"מ עד לפסגת, חלק זה נחשב לקשה מעט אבל מרהיב ביופיו מבחינת הנופי

נחל גוש חלב 

מסלול זה עובר דרך מעיינות קטנים ונחלים הזורמים לאורך כל השנה, ומרכיבים את נחל גוש חלב. המסלול מציעה שבילי הליכה נוחים ומתאים לכל המשפחה. בדרך תעברו דרך בית כנסת עתיק, חורשת צפצפות, ושרידים של חמש טחנות קמח ששימשו בעבר לטחינת החיטה של תושבי האזור. כמובן שמומלץ להתרענן ולטבול את רגליכם במי הנחלים מדי פעם.

שיהיה טיול נעים וחג שמח!

לקראת ל"ג בעומר – טיולים באזור הר מירון

אולי יעניין אתכם גם

מדורים