לעורר את החושים: שוק מחנה יהודה

ירושלים – עיר אשר פנים רבות לה. ישן מול חדש, מזרח מול מערב – ובאמת שלא חסרות סיבות לצאת מגוש דן ולנסוע לטייל בבירה. מי מכם אשר אוהב היסטוריה, תרבות ואוכל כדאי שיפנה יום בשבוע וייסע לשוק מחנה יהודה. וכדי לחוש את השוק כמו שצריך, מומלץ להצטייד בכרטיס הטעימות, יאללה באסטה!

writer
אורן גבאי גולן תאריך פרסום: 02/06/2014

בין אם אתם טיפוסים שאוהבים שוק כמו של פעם או כאלה שרוצים לקבל את הדברים ארוזים ומעוצבים, שוק מחנה יהודה יספק לכל אחד מכם את מבוקשו. שוק מחנה יהודה בירושלים משלב את הסיפור הארץ ישראלי שלי, שלך ושל כולנו. בירושלים הקסומה רחובות שספוגים בהיסטוריה מתקופת השלטון הבריטי ואין ספור זיכרונות וסיפורים של הדור שעבר. 

הכניסה, האווירה וקבלת הפנים (צילום אורן גבאי גולן)

שוק מחנה יהודה ירושלים - טעם של פעם

שוק מחנה יהודה מחולק למספר אזורים, השוק העירקי, הגרוזיני, המקורה והפתוח. בכל אזור תמצאו באסטות עתיקות מהמאה הקודמת לצד באסטות חדשות וברים בהן ניתן לשבת על כוס קפה או בירה מקומית וליהנות מהאנרגיות של המקום. 

בשוק מגוון רחב של מוצרים, החל ממזון מן החי, דגים טריים ובשר ועד גבינות, פירות וירקות, אגוזים, חלבה ואפילו כלי בית ואפייה. הסצנה הקולינרית שולטת במקום והיא מציעה באסטות עם אוכל ירושלמי ועדתי, פסטות במחירי שוק, חומוס אסלי ועוד. המון מסעדות קטנות ובהן אנשים גדולים שמכינים אוכל מדהים. 

אוכל גורמה, על הדרך (צילום אורן גבאי גולן)

האנשים והטעמים... (צילום אורן גבאי גולן)

מחנה יהודה - תן כרטיס, קח ביס

כרטיס הטעימות של יאללה באסטה מאפשר לחובבי השווקים, ההיסטוריה והסצנה הקולינרית, ליהנות ולספוג את המקום מזווית אחרת. עם כרטיס הטעימות אתם המדריך של עצמכם, בקצב שלכם, בלי קבוצה וזמן מוקצב תעשו שוק בדיוק כמו שאתם חושקים. בזכות כרטיס הטעימות תגיעו לסמטאות שלעולם לא הייתם חושבים להיכנס אליהן. ותזכו לטעום מבחר רחב של טעמים ומאכלים שעושים שמח בלב.

הכרטיס שיעשה לכם את הסיור (צילום אורן גבאי גולן)

משפחת בנאי והחומוס של רחמו 

לכרטיס הטעימות מצורף קישור מקוון לקטעי האזנה קצרים אשר מסבירים את ההיסטוריה של הסמטאות בהן אתם עומדים בכל רגע. דרך הסמארטפון שלכם, תוכלו להתחבר למקום ולדמיין כיצד הכל התחיל, לשמוע על הבאסטה שפתחה משפחת בנאי ומה הסיפור מאחורי איש האתרוגים.

הכרטיס מאפשר לטעום מכל הדברים הנהדרים שיש לשוק להציע. אתם רק צריכים לבחור באסטה, להציג את הכרטיס והתענג על משהו מפנק שמתאים בדיוק לשעה ולמקום שבו אתם נמצאים. אוכל עם ערך מוסף, זה כאן!

שוק מחנה יביא שלום

אם מישהו מחפש את מקור האושר הבסיסי של האדם, שיגיע לשוק מחנה יהודה. קשה לתאר במילים את יופיו. באסטות צבעוניות המהוות כור היתוך של החברה הישראלית באשר היא, חוויה תרבותית של מזרח ומערב, צעירים וקשישים, נשים וגברים. כאן תראו הכל מהכל. אחרי בילוי של יום שלם עם כל כך הרבה זיכרונות וטעמים, תרגישו שאתם מוכנים לחזור הביתה מסופקים ומה שבטוח – שבעים! משוק מחנה יהודה, יבוא שלום...

מה בא לכם?

 ולסיום מתוק: ברכה ובריאות (צילום אורן גבאי גולן)

oren gabay golan - אוהב לטייל בארץ ובעולם להכיר תרבויות ופולקלור מקומי, חובב צילומי רחוב ונופים. עוסק בכתיבת תוכן ותוכן שיווקי.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים