facebook instagram tiktok linkedin

מסלול באבו גוש

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ירושלים והסביבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
ביקור במקום אשר משך אליו במשך הדורות אורחים לרגע מתיישבים רבים. פה, לפי האמונה, חנה ארון הברית בדרכו לירושלים, אבירי המסדר ההוספיטלרי הקימו מנזר ומהגרים מן הקווקז הקימו בו את כפרם. ביקור שהוא לא רק חומוס.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה מסלול מעגלי נגיש לעגלות ילדים טיולי שקיעה טיולי זריחה

המסלול
ביקור במקום אשר משך אליו במשך הדורות אורחים לרגע ומתיישבים רבים. פה, לפי האמונה, חנה ארון הברית בדרכו לירושלים, אבירי המסדר ההוספיטלרי הקימו מנזר ומהגרים מן הקווקז הקימו בו את כפרם. ביקור שהוא לא רק חומוס.

לאבו גוש אפשר להגיע מכביש ירושלים תל אביב (כביש מספר 1). במחלף עין חמד נפנה לכיוון קריית ענבים, נחצה את הקיבוץ ונמשיך בכביש המתפתל לכיוון מעלה החמישה. בצומת נפנה שמאלה לכיוון אבו גוש. מקור שמו של הכפר בשמה של משפחה ממוצא צ'רקסי שהיגרה לכאן מן הקווקז במאה ה-16.

נוף אבו גוש

נתחיל את ביקורנו בכנסייה הקרויה "גבירתנו של ארון הברית", מעליה מתנוסס פסל גדול של מרים אוחזת בישו. כדי להגיע אליה ניסע ברחוב הראשי לכיוון נוה אילן ובקצהו נפנה ימינה במעלה רחוב נוטרדאם. הכנסייה נבנתה ב-1924 על שרידי כנסייה ביזנטית שעמדה במקום. קריית יערים, אליה הובא ארון הברית מהפלישתים לפני העברתו למקדש בירושלים, מזוהה כגבעה שמדרום לכנסייה.

ניסע לכיוון מחלף חמד ונפנה ימינה לכיוון מרכזו העתיק של הכפר. נחנה את הרכב ליד המסגד והמנזר
הסמוכים זה לזה. מקום זה היה אחד מן הזיהויים לאמאוס בה לפי המסורת הנוצרית, התגלה ישו למאמיניו לאחר שקם לתחייה. היום ניצב במקום מנזר של המסדר הבנדיקטיני. מי המעיין הנובע תחת כנסיית המנזר נקווים אל בריכה רומית הנמצאת בקריפטה (חדר תת קרקעי). בכנסייה שהשתמרה באופן מופלא ניתן לראות שרידי פרסקו צלבני. מומלץ לנצל את השהות בכפר לביקור באחת המסעדות או חנויות הקפה והממתקים. אפשר גם לחצות את מחלף חמד לעברו הדרומי ולבקר בפארק עין חמד בו גנים יפים, מדשאות, מים זורמים ושרידי חווה צלבנית.

(המסלולים נכתבו ע"י יותם יעקובסון.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון דירות לב ירושלים מלון דירות לב ירושלים
חדרי אירוח מעוצבים באווירה ביתית ירושלים 053-9426091
הצימר של תן תן הצימר של תן תן
בקתת עץ מבודדת, לנופש חלומי ומלא שקט בית נקופה 053-9425749
בקתות בין הרים בקתות בין הרים
בקתת עץ, סוויטה, נוף הררי ואווירה פסטורלית מחסיה 053-9414611
בצל הגפן בצל הגפן
אירוח אל מול נוף יער ירושלים עין כרם 052-5163544
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס