facebook instagram tiktok linkedin

טיול ארכיאולוגי אל העבר לכל המשפחה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
גילוי עושרה של ציפורי הקדומה – כולל פסיפסים מרהיבים
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה מסלול מעגלי


המסלול
בציפורי יש ריכוז אתרים מרשים עד כדי כך, שגם מטיילים שאינם להוטים אחר ארכיאולוגיה ייהנו כאן מחוויה מיוחדת. מגיעים אל המקום ברכב, והסיור באתר אינו כרוך במאמץ של ממש. גילוי עושרה של ציפורי הקדומה - כולל פסיפסים מרהיבים מכביש מספר 79, צומת המוביל-נצרת, עולים צפונה בכביש משולט אל ציפורי.

הבאים מצפון ייסעו בכביש 77 טבריה-צומת המוביל, ויפנו דרומה לציפורי. נראה שציפורי היתה קיימת כבר בימי בית ראשון, אך אין ממצאים ארכיאולוגיים המעידים על כך. אחרי כשלון המרד הגדול, התחזק בציפורי היסוד היהודי-לאומי, ומתקופת מרד בר כוכבא היא שימשה מרכז חיים יהודיים ומושב חכמים.

בסוף המאה השנייה לספירה העביר אליה רבי יהודה הנשיא את הסנהדרין, וציפורי הפכה לבירת היישוב היהודי האוטונומי בארץ. במאה ה-18 נבנתה במקום מצודתו של השליט הבדווי דאהר אל-עומר. מצודה זו בנויה על שרידי מצודה מימי הורדוס, ובקירותיה משולבות אבני גזית גדולות וסרקופגים (ארונות קבורה). נכנסים למצודה ועולים אל הקומה השנייה. מכאן נשקף נוף מרהיב, כמו ממעוף הציפור. מהתצפית שבראש המצודה נקל להבין את עושרה של ציפורי הקדומה.

עינות ציפורי, הנובעים כל השנה בערוץ נחל ציפורי, ואדמת סחף דשנה שהושקתה במים אלה שימשו בסיס חקלאי פורה לתושביה. בנוסף לכך, היתה העיר מרכז מסחרי חשוב בכל הגליל. ציפורי יושבת על נתיב הסחר העתיק בין אשור ובבל במזרח לבין מצרים בדרום-מערב. היום כמעט אין שרידים לבתי הכנסת הגדולים שהיו בעיר בימי הזוהר של רבי יהודה הנשיא, אך ייתכן כי חלק מאבני הכנסיות, עמודי הגרניט או הכותרות, היו חלק מבית הכנסת הגדול. כדאי להיכנס אל תצוגת הפסיפסים הנהדרת במקום ולסייר גם בתיאטרון, במאגרי המים ובמנהרות.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים ארץ דפנה מלון מטיילים ארץ דפנה
חופשה במיקום שרק הטבע יכול ליצור קיבוץ דפנה
קמפינג מטיילים דפנה קמפינג מטיילים דפנה
מתחם קמפינג מושלם לאירוח משפחות וקבוצות קיבוץ דפנה
פנינה יפה בגליל פנינה יפה בגליל
חופשה כפרית קסומה בשילוב ערכים חברתיים קרית שמונה 053-9417263
צימר דביר צימר דביר
צימר קסום מול נוף עוצר נשימה כפר חנניה 053-6113937
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס