facebook instagram tiktok linkedin

טיול מרהיב של תצפיות ציפורים סביב מערב הנגב

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
תצפיות ציפורים מדהימות בכביש סובב הנגב המערבי - בהן תוכלו לפגוש גם בציפורים נדירות מאוד
דרגת קושי:קלה עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

מה במסלול:

תצפיות צפרים בכביש סובב מערב הנגב: מצפור נירים, תל ג'מעה, כביש טל אור כביש אורים צאלים, אתר דיות, מאגרי נחל הבשור ועד לגשר אברהם.
חלקן של הציפורים נדירות מאד וצפרים מכל העולם מגיעים לאזור זה על מנת לראותן.

הסיור מתאים לכל הגילאים, משך כל עונות השנה. אין צורך ברכב שטח.
משך הסיור מארבע שעות ועד ליום שלם. אורך כל המסלול כ-60 ק"מ.
מומלץ להצטייד במשקפת וכמובן בהרבה סבלנות.

איך מגיעים: מצומת סעד נמשיך לנסוע על כביש 232, נעבור את צומת גמה, לאחר כ- 2 ק"מ נפנה מזרחה עם השלט החום "נירים" המכוון אותנו למצפור. משם נחזור לכביש 232, נשוב בחזרה כ-3 ק"מ צפונה. בצומת רעים נפנה לכיוון מזרח - כביש טל אור - 234. בצומת אורים נתחבר לכביש 243 מאורים לצאלים. מצאלים נפנה מערבה לאתר דיה - כביש 222. משם נתחבר לדרך הנופית של נחל הבשור ואיתה נמשיך צפונה עד גשר אברהם - כביש 241.

מצומת סעד נתחיל בנסיעה לכיוון מערב על כביש 232. כ-2 ק"מ דרומה מערבה לצומת גמה ונפגוש את הסימון שיכוון אותנו למצפור נירים. במקום תצפית מעולה, שההגעה אליה קלה מאד. בשנים ברוכות גשם, בהן המאגר מלא, נוכל לצפות בברווזים מסוגים שונים, קטות, בזים וזרונים.

משם נשוב על עקבותינו לצומת גמה, ממערב לנו נראה תל עתיק זהו תל גמה. נטפס אליו ברגל, על מנת להשאירו שלם ככל האפשר. תצפית מראש התל תחשוף בפנינו את מכמני הנוף של הנגב המערבי. החל בשטחי בור, המשך בשדות המעובדים מאופק ועד אופק וכלה במטעים ובפרדסים. כמובן שכל אזור מאלה מושך את הצפרים האופייניות לו. שאולי בזכות מעשי האדם באזור זה אלה הולכות ומתרבות.

משנסיים את התצפית שלנו בתל גמה, נרד בזהירות אל הרכב שלנו. נמשיך בנסיעה לצומת רעים. מצומת רעים ניסע לכיוון אורים, כביש 234. לאורך ציר נסיעה זה נוכל לצפות בקטות ועגורים רבים, המגיעים לכאן לחניה ללינת לילה. מצומת אורים נמשיך בנסיעה על כביש 243 לכיוון צאלים.

למרות היותו של הכביש ישר וחלק, מומלץ דווקא להאט בנסיעה ולגלות תוך נסיעתנו האיטית את סוגי הצפרים הרבים הנחבאים לצידי הדרך: בזים, עיטים, זרונים, קיויות. אם על פני הקרקע, צנורות ההשקייה וכמובן קוי החשמל והעצים הפזורים לאורך הדרך. מקבוץ צאלים ניסע עוד מעט דרומה מזרחה על כביש 243 ונגיע לאתר דיה. להלכה מזבלה אזורית - למעשה - אתר צפרות מדהים מבחינת כמות הצפרים המצוייה בו. שכמובן מספר הפרטים הרב ביותר הוא של דיה שחורה.

מאתר דיה נסע חזרה מעט צפונה מערבה לכיוון הדרך הנופית, ונתחיל בנסיעה איטית מערבה. רוב הצפרים שראינו לאורך המסלול נמצאות גם לצידי הדרך הנופית. יתרה מכך - ליד מאגרי מים נמצא ברווזים מסוגים ולפעמים אף צבי מים. לכשנגיע לגשר אברהם בכביש 241 נסע לכיוון צומת מגן. מכאן נמשיך בנסיעה קצרצרה למושב עין הבשור ונסיים את יומנו הגדוש בצימרים הרבים בישוב.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
גן עדן במדבר גן עדן במדבר
אירוח ישראלי-ביתי במצפה רמון מצפה רמון 053-4442272
אחוזת דן אחוזת דן
מתחם סוויטות מעוצב לזוגות בלבד תלמי בילו 053-4250387
אירוח פאר אירוח פאר
דירת נופש עם נוף מדברי משגע אשלים 053-8095996
אורליה - רומנטיקה מדברית אורליה - רומנטיקה מדברית
פנינה פסטורלית טבעית בלב הנגב חוות אורליה 053-9369690
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס