facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול פארק רבין

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ירושלים והסביבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
הדרך לירושלים ידעה במלחמת השחרור קרבות רבים וקשים. שיירות האספקה לעיר נקלעו לעיתים קרובות לירי ממשלטי הירדנים. גילוייה של דרך בורמה ופריצתה עזרו לפתרון המצוקה
דרגת קושי:טיול משפחתי עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה מסלול מעגלי

המסלול

מסלול הנסיעה יתחיל במזכרת בתיה בביקור במוזיאון ההתיישבות של המושבה וב"משוריין" המוצב בפאתי המזרחיים של העיר, משם יצאו השיירות לדרכן.
מכביש מס. 411 נגיע לכביש מס. 3, ונמשיך בו אל הישוב היהודי-ערבי נווה שלום. נצפה לעבר משטרת לטרון, בניין משטרה שנתפס בתש"ח בידי הירדנים, וקרבות קשים התנהלו כדי להשיבו לידינו. רק במלחמת ששת הימים, עם כיבוש האזור ואיחוד ירושלים, חזר האתר לשליטת ישראל, במקום הוקם אתר השריון, הכולל יד זיכרון לנופלים ותערוכת כלי נשק משוריינים.

כעת ניסע ב"דרך בורמה" היוצאת מזרחה מנווה שלום, ונחלוף ליד מצפה הראל העובר בליבו של "פארק יצחק רבין". נחצה את כביש מס. 38 ליד מסילת ציון, נמשיך מזרחה בדרך עפר ונעלה לעבר מושב בית מאיר (הקטע האחרון מוגבל בעבירותו). לפני המושב נעצור לסיור בשמורת "המסרק" וב"שלוחת משלטים". "המסרק" קיבל את שמו בימי הפלמ"ח על שם קבוצת עצי האורן שבפסגת השמורה, הנראים מרחוק כמסרק.

לפנינו שתי אפשרויות: האחת - ללכת במסלול מעגלי, להנות מהחורש הים-תיכוני ולהגיע
לקבר השיח' עג'מי, שהיה ספרו של מוחמד. נראה שהודות לקבר נשמרו העצים והנוף בסביבה. משך הסיור: כחצי שעה עד שעה.
האפשרות השניה - ללכת במסלול שסימונו ירוק ל"שלוחת משלטים" ולעלות על משלט 21. משם אפשר לערוך תצפית על הדרך לירושלים ועל קטע מדרך בורמה. חוזרים באותה הדרך. משך ההליכה: כשעתיים.

נסיים את מסלולנו בגן הלאומי הקסטל. נרד אליו ממחלף הראל. כבר בימים עברו הכירו הצלבנים בחשיבותה הטופוגרפית של נקודה זו והקימו עליה מבצר. על שרידי המבצר קם מאוחר יותר כפר ערבי שחלש על הדרך לירושלים. מהכניסה לאתר מוביל שביל לפסגת הגבעה, ולאורכו מוצבים שלטי הסבר על כיבוש הקסטל. במרומי הקסטל כדאי לערוך תצפית על ישובי הסביבה בעזרת לוחות תצפית ודגם תלת-ממדי המוצבים במקום. מומלץ גם לטייל בחפירים ובתעלות שמסביב לגבעה.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
גולד האוס ירושלים גולד האוס ירושלים
דירות נופש יוקרתיות במקום הכי מהנה בעיר ירושלים 053-9377548
THE BLUE HOUSE THE BLUE HOUSE
דירות מדהימות לחופשה זוגית/משפחתית בירושלים ירושלים 053-9345245
מלון דה קארדו - De Cardo Hotel מלון דה קארדו - De Cardo Hotel
מלון בוטיק בלוקיישן לוהט לזוגות ומשפחות דקת הליכה מקפה קדוש וקניון ממילא ירושלים 053-9377351
מלון דירות לב ירושלים מלון דירות לב ירושלים
חדרי אירוח מעוצבים באווירה ביתית ירושלים 053-9426091
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס