facebook instagram tiktok linkedin

מסלול טיול בריכות

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
ירושלים והסביבה
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
המסלול נמשך מבריכת נעמה לבריכת צפירה.
דרגת קושי:בינוני עונה מומלצת:קיץ, אביב, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה מסלול מעגלי

המסלול:

המסלול שלנו נמשך מבריכת נעמה לבריכת צפירה. יש להתחיל את הטיול בשעות הבוקר המוקדמות ולהצטייד בכמות גדולה של מים. נצא בנסיעה מהעיר ערד לבקעת קנאים, בהתאם לשילוט שמורה את הדרך למצדה. נעבור ליד בית הקברות של ערד ונמשיך בכביש מתפתל עוד כ- 9 ק"מ עד לשלט הכוונה אל בריכת צפירה. נפנה אל הבריכה בדרך שמובילה צפונה כ- 3 ק"מ עד שנגיע לעיקול חד בדרך ולמסעף שבילים. כאן נחנה ונתחיל את מסלול ההליכה.

נצא מזרחה בשביל שמסומן באדום אל מעלה נעמה. לאחר כ-2 קמ'' נגיע עם השביל את שפת המצוק הדרומי של הנחל. כאן יש תצפית יפה אל עבור קניון נחל צאלים. נמשיך בשביל עוד כ- 300 מטרים ונגיע למסעף שבילים. אנו נמשיך בשביל שפונה צפונה אל מעלה נעמה. השביל יורד בתחילה בערוץ רדוד עד לשפת המצוק הדרומי של הנחל ומשם ממשיך לרדת בשיפוע במדרגה העליונה של מצוק הנחל, מתפתל עד למדרון וממשיך עד אפיק הנחל ואל בריכת נעמה. בריכת נעמה היא גב מים ענק שסביבו צמחי צלף, מציץ ושכרון מצוי. מבריכת נעמה נטפס בשביל בגדה הדרומית של הנחל עד למדרגת הסלע שמעל הבריכה.

נמשיך ללכת לאורך הנחל עד למפגשו עם נחל שפן ומפליו הענקיים. כאן מתחיל השביל לטפס אל עבר בריכת צפירה, אך אנו נמשיך עוד כ- 500 מטרים בעלה נחל צאלים עד למרגלות המפל המרשים של הנחל שגובהו כ- 100 מטרים . שורת הנקיקים והגבים של בריכת צפירה נמצאת מעל המפל הזה. כדי להגיע אליהם נחזור 500 מטרים לתחתית מעלה צפירה ונעלה אל ראש המפל בשביל נוח למדי. השביל יביא אותנו עד לשפת המצוק שממנו נשקף נוף מצוקי נחל צאלים ונחל שפן.

נמשיך דרומה לאורך שפת המצוק כ- 200 מטרים ונגיע אל ראש שביל היתרות היורד לנקיק ולגבים של בריכת צפירה. מהבריכה נעלה בשביל שבו ירדנו, ונמשיך לאורך מצוק הנחל עד שנגיע שוב אל דרך העפר ואל הרכב.

אוהבי הדרום והנגב יוכלו ליהנות ממבחר צימרים בדרום והישאר לחופשה של לילה או יותר

 

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון שורש ירוק בהר - הרי ירושלים מלון שורש ירוק בהר - הרי ירושלים
למרגלות הרי ירושלים, קרוב לבית אבל רחוק מהעולם שורש
טוסקנה ביהודה טוסקנה ביהודה
צימרים עם בריכה פרטית המוקפים בנופי יער קסומים שואבה 053-7931496
THE BLUE HOUSE THE BLUE HOUSE
דירות מדהימות לחופשה זוגית/משפחתית בירושלים ירושלים 053-9345245
נופש באלה נופש באלה
חופשה מושלמת עם בריכה מחוממת ומקורה, ג'קוזי, סנוקר, פינג פונג ועוד שדות מיכה 053-9386882
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס