facebook instagram tiktok linkedin

דרגת קושי:טיול משפחות עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

אזור המסלול

הר הנגב הגבוה. הליכה לאורך המצוק של מכתש רמון, ירידה למכתש ועליה למפער ערוד. כיצד מגיעים לאזור?

הר רמון - נסיעה לכיוון מצפה רמון ופניה מערבה (שמאלה) בצומת הרוחות, לכיוון בה"ד 1 (כ- 5 ק"מ לפני מצפה רמון). נוסעים כ-30 ק"מ מערבה. כחצי ק"מ אחרי ק"מ מס'' 7 פניה דרומה לכיוון הר רמון. נסיעה של 2 ק"מ בדרך סלולה (סימון אדום במפה) עד שמגיעים לתצפית מהר רמון. מנקודה זו מתחילה ההליכה הרגלית. נתחיל את טיולנו מהר רמון, ההר השלישי בגובהו בארץ והגבוה ביותר באיזור הנגב (1035 מ''). מתצפית זו נוכל לראות היטב מכתש רמון, המכתש הגדול בעולם. נמשיך בטיול בסימון האדום, כ- 5.3 ק"מ של הליכה על שפת המצוק. ההליכה היא מישורית ונוחה ובמהלכה נוכל לצפות בחלקו הצפון מערבי של המכתש, בגבעות הגעש ואם יתמזל מזלנו נצפה בנשרים הדואים בגובה המצוק. לאחר הליכה זו נתחיל בירידה אל תוך המכתש (עדין סימון אדום). הירידה אינה תלולה במיוחד, ובמהלכה נבחין בחול צבעוני בחלקו התחתון של המצוק. בתוך המכתש נמשיך בהליכה על גבעות געשיות עתיקות עד שנתחבר לשביל ג''יפים ונמשיך אתו לכיוון דרום מערב. בהליכה על השביל כדאי לשים לב לפריזמות שמימינכם- קירות שבהם נראים עמודים משושים שקיבלו צורה זו לאחר שהתחממו מהר (עקב התפרצות געשית) ולאחר מכן התקררו. שביל הג''יפים עולה במתינות יחסית אל הנקודה המערבית ביותר של המצוק- מפער ערוד.

למטיבי לכת: לאחר שנרד אל תוך המכתש, נמשיך בסימון האדום ונעלה אל מצוקו הדרומי של המכתש- אל הר עידו שגובהו 959 מ'' (כ- 3 ק"מ הליכה). לאחר העלייה נותרו לנו עוד 5.1 ק"מ בסימון האדום עד שנתחבר לדרך ג''יפים בסימון כחול. נמשיך בה כ-5.3 ק"מ עד למפער ערוד.

הגעה לסיום המסלול

מפער ערוד- חזרה של 2 ק"מ לכביש שנסענו אתו מערבה. המשך על הכביש מערבה עוד כק"מ, עד לפניה דרומה לכיוון מפער ערוד (הפניה משולטת). ממשיכים כ-7 ק"מ על דרך עפר (עבירה לכל רכב) עד שמגיעים למפער ערוד (כק"מ אחרי חניון היום).