facebook instagram tiktok linkedin

סיור במצודה מימי המנדט הבריטי

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: אייל וטל ברטוב
סיור שמתחיל במצודת משטרה מימי המנדט הבריטי, עובר בחניון אלות אטלנטיות ומסתיים בשרידים הלניסטיים מרשימים. מסלול מעגלי שאורכו שלושה קילומטרים. מתאים לכל המשפחה.
דרגת קושי:קלה עונה מומלצת:אביב משך טיול:עד חצי יום
מסלולים בשביל ישראל טיולים למשפחה טיולים לילדים

המסלול

סיור שמתחיל במצודת משטרה מימי המנדט הבריטי, עובר בחניון אלות אטלנטיות ומסתיים בשרידים הלניסטיים מרשימים. מסלול מעגלי שאורכו שלושה קילומטרים. מתאים לכל המשפחה. עונה מומלצת: אביב.

כדי להגיע לתחילת המסלול ניסע על כביש מספר 90, המחבר את קריית שמונה לטבריה, נפנה מערבה בצומת כח ונטפס אל כביש מספר 899 (כביש הצפון). נמשיך בהתאם לשילוט לכיוון מצודת ישע (או כח, בשמה האחר). נחנה במגרש החניה ונצא לתצפית מרשימה על עמק החולה ומורדות הגולן מהרחבה שנמצאת בסמוך למצודה. מצודת ישע כונתה מצודת כח לזכר 28 לוחמים שנהרגו כאן בקרבות על השליטה במקום ב-1948. המבנה הוקם על ידי הבריטים ב-1938 כמצודת משטרה, ולאחר שהם פינו את האיזור באפריל 1948, מסרו את המקום לידי הכוחות הערביים. כוחות יהודיים ניסו לכבוש את המקום, אולם רק בניסיון השלישי, במאי 1948, עלה הדבר בידם.

נקיף את המבנה משמאל. שביל ברור יוליך אותנו לאורך אותו קו גובה לכיוון דרום מערב עד נקודה מסוימת, שבה הוא מתחיל להשתפל מטה. הירידה תלולה מעט, ובסופה נגיע ליובל הדרומי יותר משני יובליו של נחל קדש. על המדרונות והאפיק עצמו גדל חורש טבעי, שבו אפשר לשבת לנוח.

נמשיך לרדת בערוץ עד למפגשו עם היובל השני. בנקודת המפגש נפנה שמאלה ונתחיל לטפס בעלייה תלולה שבסופה נגיע לכביש מספר 866, כ-500 מטר צפונית לצומת ישע. מכאן נחזור ברגל לחניה שבמצודת ישע (לחלופין אפשר להקפיץ מראש את הרכב אל נקודת הסיום).

מכאן נוכל להמשיך לחניון האלות האטלנטיות שמדרום לצומת ישע או להמשיך מערבה בכביש מספר 899 מרחק של כקילומטר וחצי, מימינכם תבחינו בשלט רעוע ובחורשת עצים קטנה. החנו את הרכב ולכו בעקבות המסלול הכבוש. כאן אפשר למצוא סרקופגים (ארונות קבורה מעוטרים) ושרידי מקדש הלניסטי, מהמרשימים בארץ.

(המסלולים נכתבו ע"י אייל וטל ברטוב).

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
נוף מרים נוף מרים
מתחם מפנק עם בריכה, 2 חדרי אוכל, טרמפולינה, פינג פונג ועוד חזון 053-4270131
מלון מטיילים מטולה מלון מטיילים מטולה
מלון מטיילים מעוצב ומהנה מוקף בהיסטוריה, נופים וחוויה מטולה
פנינה יפה בגליל פנינה יפה בגליל
חופשה כפרית קסומה בשילוב ערכים חברתיים קרית שמונה 053-9417263
מלון מטיילים מלכיה מלון מטיילים מלכיה
חופשה כפרית באווירה קיבוצית מלכיה
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס