facebook instagram tiktok linkedin

פנינת מדבר מרהיבה עם מאגרי מים

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
עין עבדת אף פעם לא מאכזב, המקום הנפלא הזה תמיד מקבל את פנינו במצוקי אבן מצלים, מים זכים-קרים, המיית יונים ולפעמים גם יעלים ודורס גדול כנפיים שדואה ממעל
דרגת קושי:קל עד בינוני עונה מומלצת:קיץ, אביב, סתיו משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה

מסלול הליכה קל עד בינוני לכל המשפחה . הירידה לעין עבדת תלולה מאד, במדרגות אבן צרות, לא מותאמת למתקשים בהליכה.  אורך המסלול כק"מ וחצי ומשכו שעתיים-שלוש, לפי זמן הבילוי שלנו בבריכות. המסלול המוצע אינו מעגלי, ויש לדאוג להעברת הרכב לקצה המסלול. למתקשים בהליכה או כאלה שמעונינים במסלול מעגלי ללא הזזת הרכב -  ניתן לרדת עם הרכב ממדרשת שדה בוקר עד שער השמורה בפתח הקניון, ומשם לעלות במעלה הנחל אל הבריכות ולשוב באותה דרך.

מכביש מס'' 40 למצפה רמון, נפנה בדרך העפר לתצפית עין עבדת, כשמונה ק"מ אחרי הפניה למדרשת שדה בוקר. הירידה מהכביש אל דרך העפר- משולטת. נשאיר את הרכב בחניה המסודרת ונצא לדרך. הרכב יחכה לנו בשער השמורה- לאחר שירד מהמדרשה לעין עבדת מהחניה נרד עם השביל הרגלי מזרחה אל התצפית מראש המצוק אל קניון עין עבדת. כדאי ללכת מעט דרומה על שפת המצוק כדי להגיע בדיוק מעל המפל היבש בערוץ הנחל. לאחר התצפית נרד אל הקניון בשביל התלול, הכולל סולמות ומדרגות אבן.
זהירות - שמרו על הילדים. מדי פעם נעיף מבט למטה אל הקניון המרהיב. השביל חולף לצד מערות חצובות על המצוק- אלו הן מערות התבודדות של נזירים , היום הן ריקות כמובן ואפשר להציץ. נמשיך ונרד עד למים הזורמים ונעלה במעלה הערוץ עד למפל.  הבריכות הנפלאות מושכות לרחצה- אך זו אסורה.
לכן, כדאי להרטב ולהתיז זה על זה כבר בדרך, במי הנחל הזורמים או בגבי המים הקטנים. בין קירות הקניון נבחין ביוני הסלע ואולי גם ביעל מדלג על הסלעים או נשר דואה.
מהבריכה הגדולה נרד במורד הנחל לצד צמחי מים ויופי גדול, עד לשער והרכב החונה לידו.
(המסלולים נכתבו ע"י אייל וטל ברטוב.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
ויליג' קומפלקס ויליג' קומפלקס
חדרי אירוח עם בריכה מקורה ומחוממת ובמרחק 20 דקות מדרום אדום! ניר בנים 053-9426508
חוות נועם במדבר חוות נועם במדבר
אירוח משפחתי, חמים ואישי במצפה רמון מצפה רמון 053-8095055
לויתן במדבר לויתן במדבר
צימרים מוקפדים לזוגות ומשפחות בלב בוסתן עם עצי פרי וצמחי תבלין מצפה רמון 053-4326033
צוותא - טיוב הוסטל צוותא - טיוב הוסטל
כשאומרים נופש מיוחד במינו, מתכוונים בדיוק לזה חוות נאות 053-7105179
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס