facebook instagram tiktok linkedin

שמורת בארי - מרבדים במדבר

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
הסיור מתאים לכל הגילאים, משך כל עונות השנה. אין צורך ברכב שטח. משך הסיור משעתיים ועד חצי יום.
דרגת קושי:קלה

מה במסלול: שיטוט מהנה בבתרונות לס, העפלה אל גבעות כורכר, לאורך כל המסלול הכרות עם מסלע מגוון ויחודי, מפגש עם עולם חי עשיר, ובעונה - מרבדי פריחה נדירה בשלל צבעי הקשת.

איך מגיעים: מצומת סעד נפנה דרומה לכוון צומת מגן. בצומת הכניסה לבארי נפנה מערבה וכמעט מיד לאחר הפניה נראה סימון שבילים ירוק, המתאים לכל סוגי הרכב שיובילנו לשער הכניסה לשמורה. השמורה
פתוחה ללא תשלום.

סיורנו יתחיל בירידה בשביל המסומן שחור, היורד מערבה אל תוך הבתרונות. כבר בתחילת המסלול נראה כי המקום שונה ממקומות רבים אחרים שהכרנו, והוא מבותר ופראי יותר. גם אם לא נהיה שם לבדנו, הרי נחוש כאילו רק אנו לבדנו בתוך השמורה.
בתחילה יקדמו את פנינו צמחי רותם, עליהם הגלדניים של החצבים וקינים רבים של נמלת הקציר.
ככל שנעמיק לכת בתוך השמורה - עדין בשביל השחור, נפגוש עוד מינים רבים של צמחיה הגדלה במקום זה, בעיקר בעונת האביב. נגיע למפגש עם שביל המסומן ירוק. נפנה איתו לכוון צפון ונגיע לאזור
גבעות הכורכר של השמורה. השיטוט בין גבעות הכורכר הינו חוויה מיוחדת. ריח עז של צמחי קורנית מקורקפת, הגדלים רק באזור רכסי הכורכר, מחילות של דרבנים ואפילו שכונה של שרקרקים שבחרו לקנן כאן במצוקי הכורכר בשמורה. בעונת האביב השמורה עטורה מרבדים עזי צבע, משטחים של כלניות מנוקדים בדבורניות, יחד עם פרחי העירית הגדולה, שלח הערבות, חרדל, חרדלית, צנון בר, קחוון הנגב ואפילו צמח טורף - לופית מצוייה. פירוט הצמחייה בשמורה תמצאו הדף למטייל המחולק חינם בשער השמורה. בל נשכח כמובן את מגוון בעלי החיים שאנו עשויים לפגוש: החל בנמלי הקציר, הבונות את קיניהן הענקיים באדמת הלס, המשך בחרדונים כחולי הראש המשתזפים בשמש, דרבנים , צבים ואפילו צבאים.
על מנת לשוב אל רכבנו במסלול מעגלי, נזהה ממזרח לנו את שער השמורה ונחצה את השטח לכוון זה. כמובן שלאורך כל טיולנו נזכור שאנו מטיילים בשמורת טבע וננהג בה בהתאם לכללים.

לאחר שיטוט מהנה בתוך השמורה, נשים פעמינו אל קבוץ בארי, ובתיאום מראש נבקר במוזיאון המיוחד שהקימו חברי הקבוץ, המשמר ריח של ימים רחוקים. נסיים יום מהנה זה בלינה באורחן קבוץ כיסופים, ושם לעת ערב נתכנן את יום הטיול הבא שלנו בחבל הבשור.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
אירוחם אירוחם
צימרים מפנקים באווירת נוף מדברי ירוחם 053-9426338
לויתן במדבר לויתן במדבר
צימרים מוקפדים לזוגות ומשפחות בלב בוסתן עם עצי פרי וצמחי תבלין מצפה רמון 053-4326033
עין מור מצפה רמון עין מור מצפה רמון
יחידות אירוח זוגיות ורומנטיות באווירה מדברית ושקטה מצפה רמון 053-9416960
בקתות אתנחתא בשדה בקתות אתנחתא בשדה
בקתות עץ כפריות מול נוף טבעי קסום שדה צבי 053-5468466
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס