facebook instagram tiktok linkedin

פארק העמקים ובמעיין אלרואי

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
כנרת וגליל תחתון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
אחד ממסלולי הטיול בצפון שמתאים לכל בני המשפחה הוא טיול בגליל התחתון, בפארק העמקים ובמעיין אלרואי בנחל הקישון שעובר בין הרי הכרמל והרי הגליל. הכניסה למקום היא בחינם. במפת סימון השבילים המסלול מסומן כ-4-הכרמל. שביל הטיול אינו מסומן והמקום לא נחשב כשמורת טבע. הטיול מתאים לכל המשפחה וסוג המסלול מסווג כקווי וארוך.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים

טיול בצפון מומלץ מאד למי שמבקש לברוח משגרת היומיום ומהמולת החיים וליהנות מטבע ירוק, מאוויר נקי משלווה, וכמובן ממים. שפע של מים זורמים הוא משהו שלא רואים הרבה בישראל, אך הוא מאפיין את צפון המדינה. הטיול שלכם יכול לכלול סיורים בטבע בין הרים ויערות, בין נחלי מים זורמים ומעיינות, בשילוב של ביקורים בצורות ההתיישבות שונות של בני העדות והדתות שמאכלסים את אזור הצפון כולו.
ניתן לחלק את הצפון ל-12 אזורים ביניהם הכרמל, עמקי הצפון, הגליל והגולן.

באדינות: שרון ב.
אחד ממסלולי הטיול בצפון שמתאים לכל בני המשפחה הוא טיול בגליל התחתון, בפארק העמקים ובמעיין אלרואי בנחל הקישון שעובר בין הרי הכרמל והרי הגליל. הכניסה למקום היא בחינם. במפת סימון השבילים המסלול מסומן כ-4-הכרמל. שביל הטיול אינו מסומן והמקום לא נחשב כשמורת טבע. הטיול מתאים לכל המשפחה וסוג המסלול מסווג כקווי וארוך.
כדי להגיע לנקודת ההתחלה של הטיול שנמצאת מערבית לטבעון – יש לפנות בצומת התשבי לכביש 722 (בין יקנעם לצומת אלונים), וברמזור הבא, לאחר הגשר שמעל נחל הקישון, יש לפנות שמאלה. לאחר כקילומטר וחצי מצד שמאל תראו במקום את העבודות המתבצעות להקמתה מחדש של "רכבת העמק".
 
בגבול אתר הבנייה, לאחר כ-250 מטרים, פניה שמאלה מובילה ל"תל קשיש" שחולש על המעבר לאורכו של הקישון החל בעמק עכו ועד לעמק יזרעאל. אפשר להחנות את הרכב בשולי הכביש ולעלות רגלית למרומי התל. באתר זה תוכלו לבקר בעמדת הגנה ישנה שנותרה במקום עוד מתקופתו של המנדט. מפסגת תל קשיש ניתן לצפות גם על המוחרקה שבמרומי הכרמל.

באדינות: שרון ב.
לאחר הביקור בתל, סעו לשכונה הדרומית של טבעון – קריית חרושת. אם אתם מנווטים באמצעות תוכנת ניווט, סעו עד לתחילתו של רחוב וייצמן בקריית חרושת, ומצאו חניה מול הכניסה לפארק המסילה. הגעתם לאחת מתחנות הרכבת ההיסטורית – "רכבת העמק". במקום ממוקמת התחנה הישנה, כאשר קטע מהמסילה שוחזר והוצב עליה קטר (אבל הוא אינו הקטר האותנטי ההיסטורי).
מסביב לתחנת הרכבת הוקם פארק ירוק עם שבילים להליכה, שולחנות לפיקניק ומתקני שעשועים לילדים. בצפון הפארק בריכה (לא טבעית) שבה חיים צבים. פלג שמסתעף מנחל הקישון זורם ליד תחנת רכבת זו ואם תלכו ברגל לאורך הגשר שנבנה מעל הפלג, תגיעו אחרי כמאתיים מטרים לאפיקו של נחל קישון.
 
יחסית לנחל הקישון, באזור של קריית חרושת הנחל די נקי, אבל לא מספיק נקי כדי להשתכשך בו. הרדוף הנחלים פורח בוורוד עז לכל אורכו של הנחל.
יש שביל הליכה מוביל מפארק המסילה לכיוון צפון לאורכו של הקישון, אבל אולי תעדיפו לנסוע במכונית עד למעיין אלרואי. הנסיעה ממשיכה ברחוב וייצמן, כאשר היעד הבא הוא רחוב עמלים. כאן יש להחנות את הרכב. וללכת ברגל כמאה מטרים לפי השילוט של "מעיין אלרואי" (הדרך כוללת מעבר בגרם מדרגות). במעיין אלרואי מותר להשתכשך במים.


זרימתו של מעיין אלרואי היא טבעית ועד תחילת שנות החמישים הוא שימש כמקור למי השתייה של תושבי אלרואי. מי מעיין אלרואי זורמים אל בריכה מלאכותית שנחפרה לצרכים החקלאיים, ואין איסור על רחצה במעיין זה. את הטיול המקסים והחוויתי תוכלו לערוך באמצעות הרכב הפרטי שלכם או על ידי השכרת רכב בארץ ולחוות את האטרקציות ומסלולי הטיול הרבים שמציע הצפון.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
נומה עמק נומה עמק
מתחם אירוח כפרי ביוקנעם מושבה עם חצר גדולה, משחקי חצר וסאונה יבשה יוקנעם 053-7104852
אחוזת האושר בגלבוע אחוזת האושר בגלבוע
חופשה מול נוף פסטורלי עם בריכה מחוממת גדיש 053-7933362
צימר יקב בוטיק ויצמן צימר יקב בוטיק ויצמן
מתחם נופש מקסים למשפחות הצופה להרי הגלעד בית שאן 055-4319894
וילה בית העץ וילה בית העץ
וילה מרהיבה ומאובזרת עם בריכה המשקיפה לחוף הכנרת מגדל 055-4315092
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס