facebook instagram tiktok linkedin

דרך הבשור לאתר כלקוליתי

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
נגב
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
נציע לכם הפעם מסלול טיול בדרום, בחלקו הצפוני של נחל הבשור, שאפשר לבצע ברכב הפרטי. זהו טיול שמתאים מאוד גם לבני גיל הזהב ובעיקר למי שההליכה קשה לו. המסלול מתחיל בנסיעה מדרך הבשור בנגב ומתמשך לאורך מסע במנהרת הזמן – מאתר שבו שרידי התקופה הכלקוליתית מלפני כ-5,500 שנה ועד למאגרי מים של ימינו.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים

נציע לכם הפעם מסלול טיול בדרום, בחלקו הצפוני של נחל הבשור, שאפשר לבצע ברכב הפרטי. זהו טיול שמתאים מאוד גם לבני גיל הזהב ובעיקר למי שההליכה קשה לו.

 

המסלול מתחיל בנסיעה מדרך הבשור בנגב ומתמשך לאורך מסע במנהרת הזמן – מאתר שבו שרידי התקופה הכלקוליתית מלפני כ-5,500 שנה ועד למאגרי מים של ימינו.

 

סעו לכביש 241 שמוביל מבאר שבע לאופקים. ממערב לצומת "פארק אשכול" ולגשר התלוי על נחל הבשור – פנו בכניסה שמסומנת בצבע ירוק.

 

לאחר נסיעה של כמאתיים מטרים הדרך חוצה את התוואי של מסילת הרכבת שהבריטים הקימו בתקופת מלחת העולם ה-i. כאן תוכלו לרדת מהרכב, לחלץ קצת עצמות וליהנות מגבעות הלס. בהמשך הדרך תמצאו סימון שמכוון את המטיילים לאתר הכלקוליתי. בארץ ישראל החלה התקופה הכלקוליתית עם פלישתם של מספר שבטים שהביאו כנראה לארץ את הידע בהפקה ובניצול של משאב שהיה חדש באותה תקופה – הנחושת. חשוב לציין שיחסית לאזור כולו, נחל הבשור הוא עשיר בצמחיה ובמים, ולכן ההתיישבות של בני אדם במקום לא פסקה מאז ימי האדם הקדמון.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
וילה פאטה מורגנה וילה פאטה מורגנה
וילה לאירועים פרטיים עם בריכה מחוממת בחורף באר שבע 053-4878273
וילת אתרוג וילת אתרוג
וילה מסוגננת ורחבת ידיים עם חצר פרטית אשלים 053-7101960
יעלת המדבר יעלת המדבר
יחידת אירוח לחופשה שקטה בלב המדבר! מצפה רמון 053-8095884
חאן בארותיים בעזוז חאן בארותיים בעזוז
מתחם אירוח קסום בלב המדבר העוצמתי עזוז 08-6555788
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס