facebook instagram tiktok linkedin

מסלולי טיול במרכז לגיל הזהב

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
מישור החוף
writer כתיבה וצילום: מערכת Weekend
בגיל מבוגר חשוב מאד לבחור במסלול טיולים שמתאים ליכולת הפיזית, לפניכם שני אתרים באזור המרכז שמתאימים לטיולים גם לבני גיל הזהב: פארק יער שוהם – נקרא גם יער ברקת. הפארק נמצא מזרחית ליישוב הקהילתי "שוהם".
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולים למשפחה מסלול מעגלי טיול לילי טיול רומנטי

מסלולי טיול במרכז לגיל הזהב

בגיל מבוגר חשוב מאד לבחור במסלול טיולים שמתאים ליכולת הפיזית, לפניכם שני אתרים באזור המרכז שמתאימים לטיולים גם לבני גיל הזהב:

פארק יער שוהם –

נקרא גם יער ברקת. הפארק נמצא מזרחית ליישוב הקהילתי "שוהם".
כיצד מגיעים לפארק? כביש 444 (הכביש הראשי מראש העין למחלף בן שמן), מול היישוב הקהילתי שוהם פונים מזרחה (זהו כביש שמוביל לאזור תעשייה מודיעין). לאחר קילומטר פונים ימינה (לכיוון דרום) וממשיכים לפי השילוט לפארק יער שוהם.
כשתגיעו ליער תגלו ששמו של הפארק לא כל כך מעיד על טבעו שכן היער במקום די דליל וברובו הוא אזור טרשים וסלעים.

צילום מועצת שוהם

קרן קיימת לישראל הכשירה למטיילים ביער שבילים להליכה ולרכיבה על אופניים, דרכים שמיועדות לרכב שטח ופינות ישיבה לפיקניקים. תוכלו לתצפת על האזור מהמרפסת שממוקמת בראש הגבעה ששמה "סלולים ומדוכות" (השם נובע מהשקעים שנחצבו בסלע הגבעה. יש המשערים כי השקעים הקטנים שנקראים ספלולים שימשו בעבר הרחוק כמזבחות ואילו בשקעים הגדולים שמכונים מדוכות נכתשו גרעינים ותבלינים שונים). התצפית צופה למישור החוף ולהרי שומרון. בפארק, תוכלו לסייר ב"חורבת תנשמת" שבה נחשפו בשנת 1995 שרידיה של כנסייה מהתקופה הביזנטית.

צילום מועצת שוהם


בעונת הפריחה מדריכים מתנדבי פארק שוהם סיורים מודרכים בשבתות בפארק בנושאי בוטניקה, בעלי חיים, ארכיאולוגיה ואיכות סביבה. הסיורים בכניסה חופשית.
בימים אלה מתקיים במקום מבצע חישוף ושימור שרידי חורבת תנשמת במבצע משותף למועצת שוהם, קק"ל ורשות העתיקות.

צילום מועצת שוהם

פארק תל אפק –

נמצא מערבית לראש העין ומזרחית לעיר פתח תקווה.
כיצד מגיעים לפארק: פונים מכביש 40 לראש העין ונוסעים על כביש מספר 483. לאחר קצת יותר משני ק"מ פונים לעבר תחנת הרכבת של ראש העין ומגיעים לכניסה לפארק. אם נוסעים מכביש מספר 5 יש לפנות במחלף קסם דרום לראש העין ולנסוע על כביש 444 עד שמגיעים לצומת ראש העין. בצומת פונים ימינה לכיוון כביש מספר 483, לאחר כ-1.5 קילומטרים תראו מימין את שלט הפארק.
תוכלו גם לצאת לטיול לאורכו של הירקון ולהגיע עד למקורותיו ולשלב בטיול גם סיור בתחנת השאיבה של חברת מקורות, בתיאום מוקדם בטלפון 03-9388961.
בפארק תל אפק נמצאים שרידים של העיר אפק מהתקופה המקראית ושל העיר אנטיפטרוס מהתקופה הרומית והביזנטית. התל נמצא ליד מקורות הירקון בתחומיו של הגן הלאומי "ירקון".
תוכלו לטייל וליהנות מהצמחייה ומהעצים בפארק ולסייר במבנים הארכיאולוגיים שנמצאים במקום כמו המבצר העותומאני מן המאה השש-עשרה.

צח אבנור

מהמבצר תוכלו להשקיף אל עבר השוק של העיר הרומית הקדומה אנטיפטרוס, לתצפת לעבר האגם שמתמלא במי גשמים בחורף ולעבר חורשת עצי האיקליפטוס שמאפשרים למשפחות שמגיעות לאתר, לערוך פיקניק בצילם. דרומית לשוק הרומי תוכלו לראות את האנדרטה שהוקמה לזכרם של לוחמי ההגנה שנפלו בעת כיבוש האתר. במקום תוכלו לסייר במבנים נוספים מימי המנדט הבריטי ששימשו לשאיבה של מים שהובלו לעיר ירושלים.
שעות הפעילות בפארק תל אפק הם
בין החודשים אפריל עד ספטמבר משעה 8 בבוקר ועד 5 אחר הצהריים.
בין החודשים אוקטובר ועד מרץ משעה 8 בבוקר ועד 4 אחר הצהריים.
הכניסה היא בתשלום.

צחי אבנור
מאמר זה נכתב מטעם manpowercare, המציעה שירותי בית החלמה וסיעוד.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
סוויטת סימה - Sima Suite סוויטת סימה - Sima Suite
דירת אירוח מקסימה בעלת 2 חדרים לאירוח משפחות וזוגות עד 4 איש אשדוד 055-4316323
צימרוני צימרוני
צימרים מעוצבים בלב חצר ירוקה אבן יהודה 053-9427139
אחוזת שרה אחוזת שרה
בריכה מחוממת ומקורה בחורף, חצר ופסטורליות - חופשה חלומית לזוגות ומסיבות בית אלעזרי 053-9425742
מלון תאודור תל אביב מלונות בראון מלון תאודור תל אביב מלונות בראון
מלון בוטיק מפנק בעיצוב באוהאוס מודרני תל אביב
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס