facebook instagram tiktok linkedin

נחל שרך ונחל בצת - מסלול טיול בנחלים בת ושרך

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל מערבי
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
בלב החורש הירוק והאפלולי שממתין לכם בנחלים שרך ובצת, תמצאו מערת נטיפים קסומה ואווירה שנראית כלקוחה ממחוזות אירופאים צפוניים
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים טיול רומנטי

 

 

הגעה אל נחל בצת ושרך

 

מכביש מספר 899 (כביש הצפון), מזרחית לקיבוץ איילון, פוגשים לדרך המובילה אל גורנות הגליל. לא פונים כאן אלא בצד השני, הצפוני, אל דרך מעט קופצנית המסומנת בכחול. דרך זו תוביל אתכם לאורך כמה מאות מטרים עד לחניון שרך. הרכב השני, המאסף, ימתין בנקודת הסיום, בחלק הצפוני של קיבוץ איילון הסמוך – נכנסים לאיילון ונוסעים בכביש הגישה המרכזי כעד לחניון המצוי ליד מפעל מזון, בחלק הצפוני של הקיבוץ.

 

 צילום: איל שפירא

 

נכון, המסלול שממתין לכם היום אפלולי ברובו, כזה שנותן תחושה כמו-אירופאית, בזכות הסבך הירוק והצפוף. עם זאת, נחל בצת סובל בשנים האחרונות משאיבת יתר שפוגמת באופן קשה למדי בזרימת המים שלו, וישנן שנים שבהן הוא יבש לחלוטין, או מזרזף באופן קלוש. זאת למרות כמה וכמה יוזמות מקומיות שנועדו להחיותו. עם זאת, בחורף ובאביב תוכלו לעיתים להתענג על מים זורמים בנחל. אם יהיה לכם מזל, תיהנו גם משכשוך רגליים בבריכות המים הטבעיות הפזורות לאורך המסלול הנעים הזה. בראש ובראשונה, עוד לפני שמתחילים לצעוד, כדאי מאוד להצטייד בפנס, ועדיף פנס ראש, כזה שמותיר את הידיים חופשיות. הסיבה: אחת ממערות הנטיפים החביבות ביותר בארץ ממתינה לכם כאן, חבויה למחצה מעל אפיק נחל שרך. כיף אדיר.

 

לאחר שיוצאים מהרכב

מחפשים אחר השביל המסומן בסימון שבילים כחול, ויורדים אט-אט אל לבו של ערוץ נחל שרך, נחל אכזב שנמתח לאורך של כ-11 ק"מ, ומתחיל את חייו בלבנון השכנה. השמש נותרת מאחור, בעוד שהצמחייה שסביבכם – בהם אלונים, עצי ליבנה, כליל החורש, אדר סורי ואלה ארצישראלית - נעשית סבוכה, צפופה ואפלה יותר. בקיץ נעים וקריר פה במיוחד, גם כאשר בחוץ הכל לוהט. ובחורף? בעונה הקרה המרחב כולו נראה כלקוח ממחוזות אחרים.

 

בעוד אתם מתענגים על הדרך, שימו לב שלא לפספס את מערת שרך בגדה הצפונית, שפתחה – כמה מטרים מעל השביל שלכם – יופיע כ-1.3 ק"מ מתחילת ההליכה. אם הגעתם בשבת יפה, פשוט עקבו אחר שאר המטיילים. אם אתם לגמרי לבד, הביטו מעלה מדי פעם בפעם, עד שתצוץ המערה. לצורכי ניווט - קחו בחשבון שהיא נמצאת עוד לפני נקודת המפגש עם נחל בצת.

זוהי מערה שאורכה יותר מ-150 מטרים, ונטיפים רבים משתלשלים מתקרתה (חלקם, אגב, נהרסו עם השנים בידי מטיילים לא זהירים), וכדי להגיע אליה, נכנסים דרך הפתח התחתון שלה. אל תתנו למילה "תחתון" להטעות, כי עדיין נדרש טיפוס קצר. אם הגעתם עם ילדים, נהגו בזהירות רבה.

 

בימי החורף, חלק מהמערה סגור למטיילים, וזאת על מנת לשמור על מחזור החיים של עטלפי החרקים השוכנים בה ונמים בשלווה את שנת החורף. זהו גם המקום להזכיר שאין להדליק נרות

<a href="https://my.weekend.co.il/%d7%a6%d7%99%d7%9e%d7%a8_%d7%94%

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים אילון מלון מטיילים אילון
מלון מקסים ומאובזר לאירוח משפחות וזוגות אילון
וילה כליל הטבע וילה כליל הטבע
וילה כפרית רחבת ידיים הצופה אל הים כליל 053-9378183
אחוזת אייל בגליל אחוזת אייל בגליל
סוויטות אירוח עם מתחם ספא לחופשה מלאה בפינוקים ירכא 053-9425832
ימים - סוויטות על החוף ימים - סוויטות על החוף
מיקום חלומי וקסום על קו הים לזוגות בלבד שבי ציון 053-9414911
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס