facebook instagram tiktok linkedin

מסלול ברמת הגולן החוצה את כביש 98

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
רמת הגולן
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
רמת הגולן יודעת תמיד לספק את הסחורה. אחת הדרכים היותר מעניינות לחקור את צפונותיה, היא מסע לאורך כביש 98, החוצה אותה מדרום לצפון.
עונה מומלצת:כל העונות משך טיול:יום
טיולים למשפחה טיולים לילדים נגיש לעגלות ילדים

שם המשחק במסלול המקסים של חוצה גולן הוא מודלוריות.

והמודולריות מתבטאת לא רק בעובדה שאתם מוזמנים לדלג על חלק מהתחנות או להוסיף אחרות לפי החשק, אלא גם בכל מה שקשור בעונות השנה: בקיץ נחמד פה, באביב מקסים, בסתיו רומנטי, ובחורף – סוריאליסטי. כי הגולן, חבל ארץ פראי וסחוף רוחות, יודע היטב כיצד לתעתע. תעתוע חיובי, כמובן. כביש 98 החוצה את רמת הגולן מצפון לדרום, מספק שפע של אתרים וחוויות לכל מצב רוח. אז קדימה, מתחילים.

אם החלטתם לפתוח את הטיול מדרום, הרי שהתחנה הראשונה שלכם תהיה תל א-סאקי. אמרתם גולן – אמרתם מורשת קרב. ותל א-סאקי הוא דוגמה טובה לסיפורי קרבות. נכון, כיום הכל כה פסטורלי ונעים, אך בעבר, בעת מלחמת יום כיפור, לחימה קשה השתוללה פה. התל עצמו הוא תל געשי קדום, שעל פסגתו תמצאו עמדות קרב נטושות, שלטי הסבר רבים, ואף מקלעים נושנים (שיצאו מכלל פעולה, תודה לאל). והנוף – אין כמו הנוף הנגלה לעין בשעת בוקר מוקדם ממרומי התל היפה הזה, שלמרגלותיו עדיין נחים שרידים דוממים של כלי רכב משוריינים.

 צלם: איל שפירא

אחרי שיעור ההיסטוריה הוויזואלי, ממשיכים צפונה, על כביש 98, עד אשר נגלה לעין מצד ימין (ממזרח) רכס לא גבוה מדי, שעל ראשו ניצבים מעין מאווררי ענק. אגב, מקרוב הם נראים הרבה יותר מפחידים, וזו הזדמנות מצוינת לחקור אותם. שביל עפר צר ומשולט יוביל אתכם לאתר טורבינות הרוח של רכס בני רסן. טורבינות אלו, המתרוממות לגובה של יותר מ-30 מטר, עם להבים ענקיות שמפלחות את האוויר בשריקה קולנית, צבועות בצבעי לבן וכתום, ונדמות כאילו הן לקוחות ממחוזות אחרים. מקרוב – המראה מדהים, אפילו מהפנט. אל תסתפקו רק במבט מן הכביש: באמת ששווה לעלות עד לראש הרכס, ולעמוד ממש ליד הטוריבנות. 

היעד הבא שלכם בחוצה גולן יהיה הר בנטל, הר שמספק ים של חוויות. כמו כל הר, גם בנטל מעניק יופי של נוף (בעיקר לעבר השכנה הסורית, שנראית שלווה באופן מסקרן). אבל מעבר לתצפיות, ההר הגבוה הזה (1,171 מטר) מתהדר בכמה יתרונות בולטים. קודם כל, לאחר שמחנים את הרכב קרוב לפסגתו, נתקלים בהמוני פסלי ברזל הזויים, מעשה ידיו של אמן מקומי בשם יופ דה-יונג. חלקם קטנים, חלקם גדולים, אבל כולם משעשעים בדרך זו או אחרת. בין השאר, הם מציגים לראווה דינוזאורים, מפלצות ושאר יצורים דמיוניים. על ראש ההר גם פועל בית קפה העונה לשם "קופי ענן". זהו למעשה בית הקפה הכי גבוה בארץ. וגולת הכותרת על הר בנטל: מערכת בונקרים תת קרקעית, זכר לימי מלחמת יום כיפור. כנסו אל פנים האדמה ושוטטו במבוך האפלולי הזה, ולאחר מכן – צאו אל הבונקרים החיצוניים, והתמסרו לרוח שנראה כי תמיד מנשבת כאן בעוז – חורף או קיץ. 

 צלם: איל שפירא

אגב, אם יש לכם זמן, מומלץ לבקר בקיבוץ מרום גולן הסמוך, שבו מסעדות, אטרקציות שונות, טיולי טרקטורונים ועוד.

כעת הגיע הזמן לצרוך קצת טבע ולחלץ מעט את העצמות. מומלץ לעשות זאת ביער אודם, וליתר דיוק – במקום המכונה "הג''ובה הגדולה" שבלב היער. היער דורש סטייה קלילה מכביש 98: מגיעים לצומת אלרום, פונים בו לכיוון מערב ואז צפונה, אל כביש מס'' 978. כמה מאות מטרים אחרי שעוברים את כביש הגישה למושב אודם, עוצרים ליד השלט המורה על "הג''ובה הגדולה". מכאן יוצאים למסלול קצר וקליל על שביל סימון שחור, שיוביל אתכם אל בור ענקי (זוהי הג' ובה הגדולה, "גוב" בעברית) – תוצר של תהליכים געשיים קדומים שהתחוללו בכל רחבי הגולן. קוטר הבור הזה הוא כ-200 מטרים, ועומקו כמה עשרות מטרים, והכל שזור בהמוני עצי אלון פוטוגניים. אז קחו את הזמן – יפה פה שיהיה זה ממש חטא לקצר את הטיול.

גם כאן, אם יש לכם זמן וחשק, קפצו לבקר ב"יער האיילים" שבמושב אודם.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
אתנחתא מעלה גמלא אתנחתא מעלה גמלא
בקתות עץ כפריות לזוגות ולמשפחות אבני איתן 053-7931491
קסם בגולן קסם בגולן
מתחם נופש כפרי עם בריכה מחוממת ומקורה מול נוף הכנרת הקסום חד נס 053-9425816
בשן בגולן בשן בגולן
בקתות מבודדות עם נוף מרהיב ביופיו מעלה גמלא 053-9367010
סנו נופש בגולן SNOW סנו נופש בגולן SNOW
חופשה באווירה מקסימה ובמיקום מושלם מג'דל שמס 053-7105210
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס